tisdag 1 maj 2012

Förslag mottages tacksamt!

Jag ska nu snart ta itu med att göra om vid Jonathans grav. Det är ju så skuggigt och fuktigt att de flesta blommor ger upp! Så nu blir det mycket mer sten. Men jag kommer ha kvar två partier med jord för plantering. Det ena för säsongsblommor och det andra för en perenn växt. Och det är den perenna växten jag behöver lite förslag på.

Krav:
  • Inte för hög, ca 30-40 cm (får ju inte dölja stenen)
  • Gärna en som blommar under en lång period
  • Gärna fin även under vintern
  • Måste tåla skugga och fuktig jord (Får ytterst lite sol, och jag menar verkligen lite! Knappt nån alls)
  • Helst inte marktäckare (funkar antagligen även med det också då dess växtyta kommer begränsas av alla stenar som ska ligga mellan jord-partierna)
  • Rådjur får INTE tycka om den för då är det kört!
Ja det var väl alla krav tror jag....
Tar även gärna emot förslag på säsongsblommor också!
Även här gäller ungefär samma krav som tidigare...
Dock är det inte så stort problem med säsongsblommorna för det kan ju vara roligt att få en anledning att byta ut dom med jämna mellanrum! Säsongsblommor sprutar jag blodmjöl på så det gör inte lika mycket om rådjuren tycker om dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar