tisdag 19 juni 2012

Alltid lika intressant.......

....... att öppna dörren till tonåringens rum! Man vet aldrig vad man finner! En unge? Två? Fem? I kväll tror jag det var sex stycken där inne.... tappade räkningen lite när de passerade mig i hallen!
Han har idag varit i simhallen med flickvän och en drös kompisar. Här i Kalmar, Kolboda och Påryd så badar barn/ungdomar (åk 4-9) gratis på eftermiddagarna tisdagar och torsdagar! Kanonbra tycker jag! Särskilt som jag har vissa problem med att befinna mig där själv... men jag ska göra ett ordentligt försök i sommar, det har jag lovat mig själv! Men åter till tonåringarna som är eller inte är här hemma! Det lanades från torsdag till söndag. Två datorer, tre xbox och till detta då 5 skärmar... läsk, godis... Ja ni kan ju själva lista ut hur underbart det luktade där inne när man öppnade dörren! Det är ju inte som att han har så himla stort rum heller! Så i söndags när sista besökaren tagit sitt pick och pack, ja A själv var också borta, så körde jag operation sanering i rummet! Så nu är det rent igen! Men det är otroligt hur många de lyckas trycka in sig i rummet, måste jag säga! Men finns det hjärterum, finns det stjärterum! Härliga är de i alla fall allihopa! Och i kväll fick jag lite hjälp med Cassandra. Lucas var på möte och jag och K behövde in i duschen. Och sen bröt ju K ihop men då försökte en av killarna trösta honom och han försökte verkligen, supermysiga kille! Sen kunde ju inte han veta att bara mamma duger... men när han insåg det så tog han C i stället så att jag kunde ta K!

Så det kan vara helt underbart med huset fullt av tonåringar. Och det kan vara raka motsatsen.... De låter ganska bra ibland och med en lillebror som bor vägg i vägg så blir det inte alltid helt bra på kvällarna, men de gör sitt bästa! Nackdelen är dock att K har svårt att inse att han inte ALLTID kan få vara med dom där inne. Och att han inte får spela varje gång han får vara med. Och då bryter ju han i hop. Totalt. Då gäller det att snabbt komma på annan sysselsättning, men det är inte lätt för han är fruktansvärt envis!!! (läs gärna tjurskallig...)

Men idag har jag varit ute med K så att han fått öva sin cykling. Han har ju haft jättesvårt att få ihop det där med ben/fot-rörelserna för att få pedalerna att röra sig rätt! Så han lärde sig faktiskt inte att cykla på trehjuling förrän i höstas. Men nu går det bra med en tvåhjuling, med stödhjul dock. Men vi kan ju konstatera att A:s gamla 12" är lite liten, så det får bli en ny fin cykel i födelsedagspresent!

I morgon har jag det otrevliga "nöjet" att inta tandläkarstolen för en kontroll. Och jag HATAR tandläkaren! Inte personen tandläkaren, utan jobbet tandläkaren! Särskilt undersökningen. Den är värst av allt! Har jag ett hål jag ska laga får jag bedövning och då vet jag VART det kan göra ont. Men undersökningen, när han "spekar" med den där mojängen, ja då vet jag ju aldrig vart det kan tänkas göra ont! Usch och fy, stackars mig! Men detta innebär att mamma/mormor kommer och hjälper mig med kidsen. Hämtar oss och så blir det en tur på stan. Min tandläkare har ju flyttat. Nu finns han mitt i stan, på Storgatan (tidigare Esplanaden). Så då tar mamma och går lite på stan med K och C under tiden och sen blir det nog en liten shoppingtur.... skulle jag tro! Och efter det ska vi till kyrkogården för att sätta lite fina midsommarblommor! Dels hos Jonathan, men även vid farmor/farfar och mormor/morfars gravar också.

Jo det har jag ju glömt att säga! Kristoffer gick på fotbollsskola i helgen och det var lyckat! Han tyckte det var såååå roligt! Tuff helg, men han klarade av det bra. Ett par mindre sammanbrott på söndagen, men då hade han varit vaken sen fem och med hela lördagen bakom sig så var det ju inte lustigt om han var trött, gullungen! Det började ju redan på fredagen 16,30-18,00. Sen lördagen 10,00-17,00 och då kom brandbilen och sprutade vatten på alla som ville. Sen var det grillning tillsammans med familjerna och så på söndagen var det mellan 10-12. Efter det åts det korv och sen fick de en medalj och en fotboll! Sen åkte vi hem. Kristoffer satte sig i min säng och tittade på film och åt lite choklad. Somnade. Trillade med huvudet rätt i chokladskålen.... Behöver kanske inte säga att jag först fick duscha ungen från smält choklad i håret och sen bädda rent sängen... och när jag ändå var i gång så tog jag resterande sängar också!

Men nu var det slut för idag, nu blir det snart sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar