torsdag 14 juni 2012

Lite allt om inget och inget om allt...

Jaha, då har det återigen gått lång tid sen förra inlägget! Men jag har bara inte orkat. Har haft för mycket att göra och sen gick luften ur mig. Fullständigt. Liten depression slog till.... Men en sak i taget.

Vi har nu döpt vår lilla tjej! Cassandra Inger Monica är namnen. Cassandra för att det är ett fint namn, hennes eget helt enkelt. Inger efter barnens farmor som hastigt gick bort för fyra år sedan. Monica heter båda jag och min mamma i andranamn! Hon var så fin i den dopklänning som alla mina barn är döpta i. Även jag och min bror och ett par av våra kusiner och hennes barn och barnbarn är döpta i denna klänning! Lillpluttan fick en mörklila rosett och band för hennes färgtema är ju lila! Och hon skötte sig så fint! Det gjorde även killarna mina, Kristoffer hjälpte till att hälla upp vatten i dopfunten och stod så stilla och fint hela tiden! Kan inte annat än vara stolt över mina killar! Efter dopet så var det lite kalas hemma i föreningslokalen. Kallskuret, potatissallad och en grönsallad. Sen blev det kaffe och givetvis LILA tårtor! Tre stycken, en för varje namn! Många gäster kom, även om det tyvärr var en del som inte kunde och en familj som blev sjuk i sista stund. Men det är ju tyvärr sånt man får räkna med, alla kan ju inte alltid på samma gång! Men trevligt hade vi! Och fina presenter fick hon! 3 fina halsband, ett par guldörhängen som varit hennes farmors, en Rubens-docka, en fin doptavla som min kusin målat, en doptallrik, pengar, service, tennljusstakar, dopalbum/fotoram. Ja jag har säkerligen glömt att skriva något! Men fina saker var det och inte en enda dublett! Halsbanden var olika alla tre! Jo, ett fint smyckeskrin fick hon ju också!

Lilla C i store storebrors famn och framför står mellan storebror!

Ett par dagar efter Cassandras dopdag så var det Jonathans dopdag, han döptes den 6:e juni. Just i och med att deras dopdatum ligger så nära varandra gjorde ju att man tänkte extra mycket på Jonathan även under Cassandras dop. Och så sjöng vi Tryggare kan ingen vara. Det var jobbigt! Den hade vi på Jonathans begravning. Men vi har också haft den på alla tre killarnas dop så vi ville ha den även på Cassandras. Även att det var jobbigt. På hans dopdag köpte vi en fin blombukett och åkte till kyrkogården, satte dit vasen och tände ett ljus.

Efter dopet och alla förberedelser så gick luften ur mig. Totalt. Har nog troligtvis kommit in i en depression nu, men jag tänker försöka ta mig ur den utan någon medicinering! Får se hur det går! Men just nu mår jag inte så bra. Konstant trött, orkar inte nånting! Orkar inte ens försöka orka nåt... Och ont har jag överallt utan att egentligen kunna säga vart jag har ont... Huvudet jävlas, men det är ju inte förvånande... Men det blir nog bra förr eller senare!

Nu har jag äntligen haft tid att fixa i ordning rabatten vid Jonathans grav! I går var mamma och jag där ett par timmar och fixade så nu är där så fint! Fast helt klar blev jag inte för jag vill ha Flitig Lisa där och de var slut överallt! Men det är ju bara att sätta dit när jag får tag i dom! Men annars så är det klart och jag blev så himla nöjd! Kort kommer när det är helt klart!

I dag var sista dagen för Kristoffer på dagis och Alexander hade avslutning i skolan nu i kväll. Så nu är det slut på lugnet... En tonåring och en 5-åring som har samma beteende som en tonåring... Skitkul! Ni förstår ju själva hur kul det är... Alexander går ju att prata med, men Kristoffer har lite svårt med kommunikationen just nu om man säger så. Och då är jag snäll! Hans humör och temperament är många gånger helt och totalt ohanterbart!!! Och de tetas och tjafsas mellan bröderna så jag blir tokig! Den ena värre än den andra! Hade helt klart föredragit ett mer "normalt" 5-årsbeteende med det trots och humör som följer med det! Men sen emellanåt är de så supergulliga mot varandra att man undrar om de blivit utbytta! Men jag älskar mina killar oavsett humör. Men just nu när jag själv inte heller mår bra så är ju allt bråk och tjafs här hemma precis det jag behöver!

Ikväll ska Alexander ha två kompisar på övernattning och de ska givetvis spela dator och xbox. Så den ena kompisen har kommit och hade med sig en dator OCH ett xbox. Den andra kompisen tror jag "bara" har med sig en dator... Det är lite lätt trångt i Alexanders rum nu ska jag tillägga och usch vad varmt det kommer bli! Och inte helt lätt att få Kristoffer i säng när de sitter och spelar! Han brukar ju få vara med lite emellanåt och titta på! Men han måste ju i säng, han har fotbollsskola i morgon och hela helgen! Fast i morgon börjar den inte förrän 16.30 så han hinner ju vila på dagen en sväng om det behövs! Och han är sååå glad över att få gå i fotbollsskolan! Han har ju inte hunnit träna mer än 4 gånger (tror jag det är). Men ni skulle sett hans lycka när vi åkte till sportaffären för att köpa fotbollsskor till honom! Han provad och sprang omkring lite försiktigt i affären med dom och var så nöjd! Benskydd hade vi redan köpt, det gjorde vi redan innan första träningen. Men vi ville vänta lite med skorna så att vi hann se om han skulle tycka det var kul eller inte! Och det gör han verkligen!

Ja, annars har det väl egentligen inte hänt något särskilt på senaste tiden. Lite lek och middag med Cassandras gudföräldrar och deras barn, lite handlande, städande, tvättande.... ja det vanliga helt enkelt!

Men nu börjar det nog bli dags för mig att försöka få Mr K i säng! Lycka till med den säger jag då till mig själv!

Lilla underverket mitt!
I går var mamma, mormor och lillasyster vid din grav och gjorde  i ordning din rabatt, och det blev så fint! Jag blev så nöjd, det blev till och med bättre än jag vågat hoppas på! Men det saknas lite blommor för de jag vill ha var ju givetvis slut överallt! Men de kommer! Så fort jag bara får tag i några så ska jag plantera dom hos dig och då blir det ju ännu finare! I förra veckan så var vi vid din grav och satte en fin bukett blommor och tände ett ljus. Det var ju din dopdag! Just nu är saknaden så stor och jag tänker så ofta på dig! Din lillasyster är ju så otroligt lik dig och det gör ju inte det hela lättare heller! Men jag kan ändå titta på henne och se henne och inte dig, och det känns skönt. Men jag saknar dig så otroligt mycket och jag älskar dig till månen och tillbaka igen! För alltid och för evigt, mitt älskade lilla underverk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar