onsdag 3 augusti 2016

Nöjd!

Ja, det går framåt.
Inte så fort som jag önskat, men gubben jobbar och är inte hemma förrän framåt kvällen, så jag gör så mycket jag hinner och kan med barnen hemma!
Idag gipsade jag ena sidan av väggen och innan jag ens fått upp första skivan så hade B fått tag i lite tuschpennor och satt glatt och ritade i soffan....  Satte en regel ovanför dörrhålet, målade taket och så spacklade jag skarvarna och skruvhålen i gipsen!
Men det är så svårarbetat. Liten yta och sängar och väggskåp kvar i rummen då det inte finns någon annan stans att ställa sakerna!





I morgon fortsätter jag på andra sidan, en skiva är redan uppe och isoleringen är på plats! När det är gjort så återgår jag till första "rummet", vårt sovrum, och slipa, spackla och måla tak! Men jag måste även iväg en sväng till affären/postombudet och ev en sväng till DHL servicepoint då jag väntar ett garn att virka pappas födelsedagspresent i! Han fyller på tisdag. Vi åker bort fredag lunch och kommer hem sent söndag kväll/natt.... Så jag har såååå gott om tid på mig att bli färdig till på tisdag när han fyller 70 år!

Och så håller jag på med en drake, men garnet tog slut när jag hade en arm kvar så det garnet är också med i paketet!





Så i väntan på det så började jag på en ny väska.......




Och så har jag även hunnit köra 5 maskiner tvätt så vi har lite kläder rena att packa ner till helgen! Och så fick jag ju köra en oplanerad maskin med klädseln till soffan som B ritade på.....

Strax ska jag gå och lägga mig i min tillfälliga säng, soffan. Finns dock ett liiiitet problem......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar