torsdag 15 mars 2012

Dopplanering och annat smått och gott!

Ja inte har jag blivit duktigare på att skriva här, snarare tvärt om! Men jag har ju lite annat att pyssla med nu för tiden! Cassandra har ju lite svårt att klara sig själv!

Och sen fem dagar tillbaka har vi även en kille med feber! Kristoffer pratar vi om och det är feber och täppt/snorig näsa. När jag ringde dagis i måndags så sa de att många var hemma just därför nu. Men nu tycker jag snart det kan räcka med feber! Kristoffer äter väldigt dåligt när han är sjuk och han är ju inte så stor och har ju inte mycket att "ta av"! Men han dricker i alla fall hyfsat och det är ju huvudsaken!

Det har väl egentligen inte hänt något särskilt sen jag skrev sist. Vardagen rullar på i sin egen lilla takt, precis som det ska. Varit med Cassandra på ny mätning och vägning. Trodde ju inte att hon inte skulle ha gått upp lika mycket på dessa 2 veckor som hon gjorde innan men FEL FEL FEL!!! Hon hade gått upp ännu mer! 650 gram på två veckor!! Det ni! Duktig tjej! Och 3 cm hade hon vuxit på längden också, så det är inte bara på bredden hon växer, fast mest där... !

I tisdags var jag en tur på babycaféet med lillan och det var jobbigt! När vissa låtar sjöng så rann tårarna så de som var där undrade nog vad jag var för idiot! Kände inte igen en enda människa och det var inte många där alls! Kanske 15 mammor med sina barn! När både Kristoffer och Jonathan var små så var det ju skitmånga där med sina barn! Men jag gjorde i alla fall ett gipsavtryck, fikade lite och pratade med de som jobbar där. Innan Jonathan dog var vi ju där 1-2 gånger i veckan, men nu är det ju över ett år sedan och det var ruskigt jobbigt! Men jag hoppas att jag kommer kunna gå dit fler gånger för jag vill ju kunna ge henne samma upplevelse som killarna fick!

Vi börjar nu bli klara med planeringen av dopet! Datum är klart och kyrkan bokad! Vår underbara präst har löst det så att vi får det precis som vi vill! Kunde inte haft mer tur med att få en väldigt förstående präst! En beställning på inbjudningskort är gjord och dessa är förberedda, ska bara justeras till med rätt info och bild! Även föreningslokalen är bokad för efterföljande "sittning" och igår frågade vi två av våra underbara vänner om de ville bli gudföräldrar och de ville de! Och då satte ju blivande gudmodern griller i skallen på mig genom att börja prata om det de ska köpa till Cassandra i doppresent! Och efter att hon förklarat (utan att avslöja) så kan jag bara konstatera att jag har inte en chans i h-vete att lista ut vad detta tingest är för något! Dyrt som skrutt, tokiga människor! Flickigt men inte rosa. Något hon kan ha länge. Finns knappt några. Troligen först i stan med detta. Ja, ni förstår kanske att min hjärna snurrar på högvarv just nu! Men det blir en rolig överraskning att se fram emot!

Idag ska jag ju då in till stan och då ska jag passa på att slinka in på Metra en sväng och titta lite på sidenband till dopklänningen. Hennes färgtema blir ju lila så någon form av lila band blir det. Tanken just nu är någon ganska stark/mörk/kraftig lila nyans men jag får se vad jag hittar! Ska även passa på att köpa lite band till att göra napphållare! Har beställt lite saker som snart ska komma så att jag kan sätta igång! Snacka om att hon kommer ha gott om napphållare när jag väl är klar!

Ska även se om jag kan hitta en jacka till Kristoffer. Köpte förvisso två stycken i måndags, men inte riktigt vad jag egentligen var ute efter men det var liksom det som fanns! Men nu har jag eventuellt hittat det jag söker så då byter jag den ena! Måste också hitta nån jacka till Cassandra. Trodde jag hade Jonathans vindstopper kvar men den sålde jag helt klart! Annars är det väl inte så mycket mer jag ska göra i stan idag tror jag. Jo just det, inte att förglömma! Stora killen behöver ju ny jacka också så det blir en tur till HM och se om de har någon softshell i rätt färg och storlek hemma, annars blir det till att beställa!

Så nu ska jag gå och gör mig lite i ordning för snart vaknar nog lilla slurpa-lurpan och när hon har ätit måste vi ju åka!

Ha en härlig dag alla, det ska jag försöka ha!

Finaste, finaste lilla killen!
Mamma saknar dig och mamma älskar dig, ända till månen och hem igen!
Och det har jag alltid gjort och det kommer jag alltid att göra!

Här är en fin bild på din lillasyster, 5 veckor gammal!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar