fredag 2 mars 2012

Var ett tag sen nu igen!

Och jag som skulle försöka skärpa mig och skriva oftare, så blir det precis tvärt om! Men sånt är livet! När jag har lediga stunder finns det så oändligt mycket mer att göra... städa, tvätta, ägna sig åt Mr K... ja listan kan göras väldigt lång! Och ska jag vara helt ärlig så är jag inne i en lite anti-blogg-period! Känns jobbig att skriva nu. Men jag skriver ju lite då och då i alla fall så det får räcka!

Veckan som gått har varit väldigt lugn. Inget speciellt har väl hänt. Lilla damen blev en månad i onsdags och det är ju något speciellt så sett, men annars inte mycket! Igår var jag på Modehuset och handlade lite fina kläder till Cassandra! Hade lite rabattkuponger att förbruka, dessa kan ju inte få gå till spillo! I torsdags var jag och gubben (ja givetvis var C med, K var på dagis och A i skolan) på IKEA. Käkade lunch och inhandlade lite vi behövde. Nya lampor till vardagsrummet, överkast till K:s rum, ram till en förstoring av C och lite annat smått och gott! Idag var jag i stan en supersnabbis och köpte bilstolsadaptern till barnvagnen. De skulle fått in den för tre veckor sedan men den har varit restad, men nu hade den äntligen kommit! Bra, för det är så smidigt med en sådan!

Kristoffer var överlycklig i tisdags när det åter var dags för dagis efter sportlovet! Han tyckte inte alls om att ha sportlov, han ville till dagis. Skönt att han tycker om sitt dagis! Sen har han haft en kompis från dagis här ett par eftermiddagar och lekt med. Har dock lite svårt att förstå mig på denna killen. Han är snäll och så men han ljuger så förbaskat mycket! Hela tiden! Och så berättar han aldrig för sin pappa att han sticker hit så en stund efter att killen kommer så plingar pappan på dörren och kollar om han är här! I går var de dock hemma hos honom i stället, men jag är ju inte så glad åt det för pappan röker ju inomhus! Men det får väl gå för ett par timmar lite emellanåt. Fast det blir ju dusch efteråt, för man kan ju inte säga att han luktar gott när han kommer hem igen! Men han tycker att det är himla kul att få gå hem till kompisen!

Alexander börjar bli stor, kan jag lugnt konstatera... Tidigare följde han ofta med kompisar hem efter skolan och kom hem till middagen vid sextiden. Sen var han hemma på kvällen. Nu sticker han iväg efter middagen och är borta på kvällarna istället! Ja, det är ju bara att vänja sig, men det känns lustigt!

I morgon är jag själv med kidsen, gubben ska på möte hela dagen! Och Alexander har två träningsmatcher på eftermiddagen. Så vi sitter och klurar på hur vi ska lösa transport dit och hem. Dit går det buss, men när vi ska hem har sista bussen redan gått! Men jag tror att vi löst det. Förhoppningsvis hinner Lucas hem innan matcherna är slut! Gör han inte det, sitter vi liksom lite i skiten om man säger så... Visst, det är inte långt, bara borta vid arenans träningsplaner. Men att gå därifrån med Kristoffer som då måste gå för egna ben efter att härjat omkring runt planerna i över två timmar kan bli lite problematiskt! Och jag vägrar gå hela den vägen med en ståbräda för då får man ju gå som en jäkla mupp! Så oskönt, så det undviker vi gärna! Men det löser sig väl alltid på ett eller annat sätt! Hoppas jag... Visst, vi kan ju kolla om han kan åka med en lagkamrat, men jag vill ju gärna se matcherna och det vill även Kristoffer göra.

Vi har i veckan skrivit papperna till Skatteverket om lilla sessans namn. Cassandra, Inger, Monica ska hon heta! Monica efter mig och min mamma, vi heter det som andranamn båda två. Inger efter barnens farmor som gick bort hastigt för 3,5 år sedan. Så det brevet ligger här jämte mig, nu ska vi bara fixa frimärke och få det på lådan också! Måste även ta tag i det där med dopet! Försöka klura ut när vi ska ha det och hur och var och lite så. Vi vill ha det i kyrkan, helst samma kyrka som Jonathan och Kristoffer döptes i. Men vi vill helst inte ha en hel gudstjänst, för vi och han där uppe är fortfarande inte vänner. Så vi känner inte för en hel gudstjänst med massor av lovord och liknande till honom. Men saken är den att vår kyrka nog inte har endast dop, utan endast vid gudstjänst! Och i så fall måste vi ta beslut om vilket vi helst vill. Byta kyrka eller stå ut med en gudstjänst?? Vi vill i alla fall ha "vår" präst som begravde Jonathan. Vi hade ju sån tur att han jobbade just den dagen begravningen skulle hållas. Det är dock inte samma präst som döpte J och K, vår kyrka har två präster så detta är den andra! Men vi tyckte så bra om honom, han förstod oss så bra utan att vi behövde säga något. Så det känns helt självklart att låta honom döpa lilla C! Men sen har vi lite problem med vem/vilka vi ska ha som gudföräldrar. Innan har vi "använt oss av" våra syskon, men de har ju tagit slut nu om man säger så! Har ett par olika alternativ, men vi har väldigt svårt att bestämma vad som känns bäst! Och den är det ju inte givet att den/de som vi har i åtanke vill! Men det återstår att se!

Nä, nu ska jag lägga Kristoffer och sen blir det slappande i soffan med en film!

Hej finaste fisen!
Idag var jag vid din grav och tände ljus för dig, min älskade ängel! Snart blir det varmare ute så att vi kan sätta blommor igen! Och så ska jag göra om din rabatt till våren. Mer stenar blir det och så ska jag sätta dit den stora fina sten-nallen vi har köpt till dig! Önskar att du var här hos oss, för vi saknar dig så otroligt mycket! Och vi älskar dig! För alltid. För evigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar