fredag 11 november 2011

Jobbig dag!

Idag är det åter igen fredag. Men det är även den 11:e. Vilket innebär att både veckodagen och datumet är samma som när lilla Jonathan dog för 9 månader sedan. En graviditetslängd... Ja inte i mitt fall, men i "normala" fall. Jonathan föddes ju ca 4-5 veckor för tidigt.

Jobbig dag... ja, idag känns det mesta bara piss och pannkaka! Vill inte göra något. Orkar inte göra något. Det ända jag vill är att klockan ska bli runt 18 så att mannen kommer hem från jobbet och vi kan åka till kyrkogården och tända ljus för lilla J. Idag blir det nog ett extra ljus också. Ett för att det är fredag och ett för att det är 9-månadersdagen. Och så ska vi sätta dit en fin grön liten moss-stjärna på pinne som jag ska fästa en fusk-gerbera på. Levande blommor känns lite dumt nu när de är så kallt på nätterna, de dör nog ganska omgående! Kan kanske till och med bli två stjärnor... har inte riktigt bestämt det än. Eller så sparar vi den andra till nästa månad...

Jaha, om man ska ta och summera veckan lite också.
I måndags blev jag av en händelse som inte riktigt var planerad administratör på en loppissida på Facebook. Eller förlåt mig, på två olika sidor faktiskt. Den ena sidan hade de tidigare administratörerna bara skitit i allt och slutat. Inte sagt något till oss medlemmar, inte frågat om någon ville ta över. Nä, de hade bara tagit bort sig själva... Många medlemmar försökte få tag i dom för att kolla vad som skulle hända med sidan, men de svarar inte på någon kontakt alls. Riktigt dålig stil! Att de valde att sluta är i sig inte lustigt. Det har varit mycket tjafs på sidan, mycket till följd av att de tidigare administratörerna "hotade" om att stänga av dom som inte skötte sig, men aldrig gjorde det. Så alla visste att det var fritt fram att skita i de regler som fanns! Men det var sättet de slutade på som jag tycker illa om! När jag satt och kollade igenom sidan så hittade jag ett ställe där det stod "Bli administratör". Jag tänkte i min dumma lilla värld, att då får administratörerna ett meddelande och på så sätt kan vi få kontakt med dom. Nä. Så var det inte. Hux flux så var JAG administratör!! Jaja, skit samma tänkte jag. Jag kan väl testa bara jag får lite hjälp från någon mer och det fick jag omgående! Vi känner inte varandra över huvudtaget sen tidigare, men vi har samma synpunkter på hur sidan ska skötas så vi kommer överens skitbra! Och vi kommer att vara hårda mot de medlemmar som inte sköter sig! Och inte för att skryta, men vi har in princip inte haft något som helst tjafs på sidan sen vi tog över! Tycker jag är ett gott betyg!

Den andra sidan är lite mer strulig. Där fanns inga regler från början och sidan har varit igång ganska länge. Så där är medlemmarna vana att göra hur de vill! Men administratören på den sidan började fråga medlemmarna om vilka regler som skulle kunna fungera och då kom jag med lite förslag. Då bad hon mig att göra henne sällskap som administratör så då gjorde jag det. Vi har satt regler och fixat och donat, kommer dock att bli lite mjukstart på den sidan så att folk hinner vänja sig vid reglerna, men sen blir det hårda bud även där! Är så jäkla tråkigt att en del ska hålla på och tjafsa hela tiden! En tjej skrev till mig för att hon köpt begagnade barnkläder (som hon ej tittat på utan fått skickade till sig) och när hon fick kläderna var hon inte nöjd med skicket! Men vad kan vi som administratörer göra åt det?! Vi har ju bara hennes sida av saken, vi vet ju inte vad som var sagt och hur säljaren beskrivit kläderna! Det får man ju sköta själv! Vi ser till att hålla sidan igång och ser till att medlemmarna sköter sig på sidan, hur deras moral är när affärerna görs upp kan ju inte VI ansvara för! Det tycker man ju en vuxen människa borde inse... Och hur olika uppfattningar kan man inte ha ang en begagnad vara? Hon gnällde på att den bland annat var namnad. Ja, men det tycker jag kanske inte påverkar skicket på tröjan så länge namnet inte är skrivet synligt på själva plagget utan i lappen! Och det är ju väldigt vanligt att man namnar sina barns kläder, är ju även ett önskemål/krav från dagis sida! Men hon skulle ge bort dom i present... Ja men att köpa begagnade varor, kläder eller annat, och inte sett dom innan är alltid ett risktagande! Det måste man väl ändå inse?! Har man som krav att kläderna ska vara i kanonskick så kanske man ska köpa nytt och inte begagnat!? Men man blir så trött på en del människors konstanta klagande och gnällande! Jävla I-landsproblem! Köper man en tröja för ex 20 kr så kan man ju också räkna med att den ser ut som om den är värd 20 kr!!! Jaja, nog om det, ville bara gnälla av mig lite!

Kristoffer var hemma måndags och tisdags med feber. Eller han hade feber i måndags, tisdagen var den feberfria dagen som dagis vill att de ska ha hemma innan de återvänder. Har även gjort lite fina köp på barnloppissidan! Köpte två fina bodysuits från Ida K. Helt nya med lappen kvar och allt för 120 kr tillsammans! Kollade in hemsidan och där kostar de från 225 kr och uppåt - STYCK!!! Bra köp! Visst det var kanske inte säsongens kollektion, men det spelar ju ingen roll! Fina var dom i alla fall! Köpte även ett fint begagnat sett. Svart body med Laban på och svart/vit-randiga byxor med Laban på. 50 spänn tillsammans! Inte heller dyrt! Men alla dessa plagg var i 50/56 och det behöver jag egentligen inget i, om det inte blir en flicka för då behöver jag mycket! Men i 62/68 kommer vi behöva handla en hel del för jag sålde ju av det mesta i den storleken när Jonathan vuxit ur dom! Vi skulle ju inte ha fler barn efter honom...

Annars har jag väl inte gjort så mycket denna veckan. Jo, i tisdags skulle jag till mödravården för att ta nya blodprover. Känns liksom lite sådär när man behöver ta bussen dit! Det är tre hållplatser i stadstrafik... Vilket då innebär att det inte är särskilt långt! Men vad kan jag göra! Vissa dagar kan jag vara igång lite mer. Andra dagar räcker det med att jag reser mig upp och går in i ett annat rum så sätter sammandragningarna igång! Så jag kan säga att jag är jäkligt trött på att vila!!! Tycker det är ruskigt tråkigt! Men jag hoppas att det blir bättre snar!

I helgen ska jag/vi i alla fall försöka få lite gjort i trädgården! Räfsa löv och få undan studsmattan i alla fall! Täcka över cykelkärran då vi inte kan ha den under tak och den lär ju knappast bli använd under vintern i alla fall! Får ta lite i taget så hoppas jag att det ska gå, annars får gubben jobba dubbelt! På söndag eftermiddag ska vi till mina föräldrar på fars dag-middag tillsammans med min bror och hans familj!

Jag måste även tillägga att jag nu längtar tills det kommer snö. Och det gör jag av flera anledningar. Det blir fint ute. Det blir ljusare och härligare ute. Men framför allt så kan inte apan (läs katten) Zingo inte dra in fler jävla daggmaskar då!!!! För dom brukar ju knappast vara synliga vintertid under snön! Är så trött på att plocka upp allt ifrån väldigt långa och tjocka äckliga maskar till småbitar i massor!!! Det är sååå härligt när man trampar i en äcklig mask på natten när man går upp utan att tända lampan... Usch och fy för daggmaskar inomhus!!!!

Nähä, nu ska jag fixa ett par saker innan det är dags att hämta hem Mr K från dagis!

Trevlig helg på er alla!

Finast lilla Jonathan
Det går inte en dag, inte en timme, utan att mamma tänker på dig, saknar dig. Idag känns det extra mycket i mammas hjärta. Det är fredag och den 11:e. Samma veckodag och samma datum som du lämnade mamma kvar här på jorden och åkte på en rymdraket upp till molnen. 9 månader sedan du blev en ängel. Finaste ängeln i hela himlen, och du är min! Men jag vill inte ha den finaste ängeln i himlen! Jag vill ha den finaste Jonathan här på jorden! I min famn! Jag vill krama dig. Jag vill pussa dig. Jag vill trösta dig när du är ledsen. Skratta med dig när du är glad. Gosa med dig när du vill, och när jag vill! JAG VILL HA DIG TILLBAKA!!! Tror också att Kristoffer känt på sig att mamma mått sämre nu ett par dagar för han säger flera gånger om dagen att han saknar dig. "Och det gör du också mamma, eller hur? Och pappa och Alexander." Så säger han ofta, din fina lilla storebror! Ikväll åker vi till din grav och tänder ljus för dig, som alltid en fredag! Vi saknar dig, vår finaste lilla Jonathan och vi älskar dig! För alltid och för evigt!

2 kommentarer:

  1. Hej! Det gör så ont att läsa allt du skrivit jag hoppas du satte många ljus på graven igår det är så mörkt och kallt och han är så ensam, så ENSAM!!
    Det är som om du gick ensam in i en mörk skog man blir lite rädd ,Jonathan är också rädd och ensam han, önskar att man kunde vrida tillbaka klockan till den där kalla snöiga februarikvällen och börja om, måste ha varit hemskt alla paket inför födelsedagen var klara allt färdigt till kalaset se ett litet vackert ljus på tårtan Jonathan 1år varför?? Snart är det jul och han hade säkert tassat ut till granen och tittat på alla paketen känt på kulorna och glittret kommit och myst i sängen och undrat vad som är på gång, hans vackra ögon hade glittrat av spänning, senare på dagen hade han klättrat upp i soffan till storebror och tittat på Kalle Anka förstår inte hur du orkar man glömmer aldrig babylukten varma härliga kramar dom glittrande ögonen och en mjuk hand på sin kind som säger jag älskar dig mamma, varje gång en stjärna blinkar på himlen så vinkar han till dig det gör så ont men han är så ENSAM vem ska nu kunna krama honom. Jag är så ledsen för din skull. Kramar från Ullis

    SvaraRadera
  2. Hej Ullis!
    Jag ser det dock inte som att han är ensam! Han har massvis med underbara andra fina änglar runt omkring sig hela tiden. Som tröstar, kramar och som finns för honom. Inte minst sin egen farmor! Skulle jag tänka att han var så ensam som du skriver så skulle jag inte överleva! Och i himlen är det aldrig mörkt i mina ögon! På nätterna lyser stjärnorna många gånger starkare där än vad de gör här på jorden! Och kramar får han från alla fina änglar, men JAG vill också kunna krama honom! Men Jonathan är INTE ensam!!!

    SvaraRadera