söndag 27 november 2011

Goa unge!

Kristoffer sa en lite tok-rolig sak idag!
Han hade ätit lite mellanmål och var mätt i magen. Då kommer han till mig och säger:
- Nu är min mage helt full!
Jag känner på hans mage och säger:
- Ja den är ju jätte-full!
Då känner han på min mage och säger:
- Mamma, din mage är ju också helt jätte-full!
Och då kan ju givetvis inte jag låta bli att säga:
- Ja, mamma har ju ätit upp en hel bäbis!
- Nääääääää, mamma, det har du inte! Den kommer ut sen men du måste öppna munnen!
Så då öppnar jag munnen stort, och sen säger jag:
- Nä, det kommer inte ut nån bäbis!
- Men mamma, du är ju tokig! Det måste bli vinter, snö, julafton, paket och julgran först! Sen får du gapa så bäbisen kommer ut!

Och så säger han att det är jag som är tokig...
GULLUNGEN MIN!!!!


Om ett par dagar fyller gubben 40 år så igår hade vi middag för våra familjer. Blev riktigt lyckat. Lucas grillade supergoda kamben, kycklingfilé och till det hade vi bakad potatis och lite sallad. Kambenen tar ju dock ett tag att fixa. Först marinad i fyra dagar, sen ett par timmar i ugnen och till sist en vända i grillen. Men himmel, vad goda dom blir! Lika lyckade varje gång! Då vi är lite trångbodda så "lånade" vi svärfars hus. Själva huset är egentligen inte större än vårt, men han får plats med mycket större bord i köket så att vi får plats! Efter ett par timmars ätandes, drickandes, korttittande och massvis av bus för Kristoffer och kusin så åkte vi hem. Och med oss följde även Lucas storebror. Och väl hemma fortsatte det med lite mer drickande (otippat!) och bilspel på datorn. Kan ju säga att ljudnivån på de två herrarna Nilsson inte var den lägsta! Men ungarna somnade i alla fall till slut! Kristoffer fick vara upp ända till 23 för smartskallarna satte ju igång bilspelet lite efter 22 när jag tänkt lägga Kristoffer! Men det var ju inte att tänka på då, han ville ju självklart vara uppe lite till och titta! Och givetvis fick han det! Och det lönade sig med att han idag som till klockan halv tio!

Själv sov jag knappt ett skit i natt. Kristoffer var rejält förkyld i början av veckan och nu är det visst min tur. Näsan började bli täppt och dan redan för flera dagar sedan, men i går började jag hosta rejält. Så i natt har jag halvsuttit upp i sängen och hostat, hostat och åter hostat. Så när jag skulle kliva upp i morse hade jag så ont i hela överkroppen att jag knappt kunde ta mig upp. Kändes som om en lastbil kört över mig! Men jag har ändå lyckats få lite gjort. Rensat och städat bland saker på en köksbänk så att vi fick plats med kaffe-maskinen som Lucas fick av sin bror i går. Kört ett par maskiner tvätt och allmänt fixat lite. Men allt är så jobbigt, jag bara hostar hela tiden!

I morgon blir det i alla fall ganska lugnt. Kristoffer kommer att vara på dagis måndag till fredag mellan 9 och 14 nu fram till jul så att jag får den vila magen behöver. Men sen framåt kvällen kommer kära vänner med sina barn och kinamat för att fira Lucas, så då blir det liv i luckan igen! Men jag har ju hela dagen på mig att vila! Nästan. Måste fixa fler kapslar till kaffe-maskinen också!

Nu ska jag gå och sätta på en balja thé, tomte-thé så här på första advent! Sen blir det lite fika med lussekatter och pepparkakor!



Finaste lilla fisen min!
Igår hade vi middag för pappa som fyller år om ett par dagar. Allt gick jättebra men mamma saknade sin minsta lilla kille väldigt mycket! Alla födelsedagar är jobbiga, alla högtidsdagar, storhelger och liknande är så jobbiga! Saknaden finns där alltid, men blir extra påtaglig just vi dessa tillfällen. Och nu har vi snart julen här och det kommer att bli så jobbigt! Ser dig framför mig vid förra julen, i din fina skjorta och röda fluga! Min underbart vackra lilla kille! Det kommer bli en riktigt jobbig jul... men för dina syskons skull måste jag försöka vara glad. Men det kommer inte bli lätt! Mamma  älskar sin lilla fisunge och jag saknar dig. För alltid och för evigt.


Älskade Jonathan, julen 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar