lördag 5 november 2011

Alla Helgon

Ja, jag vet, det var ett tag sen nu jag skrev sist! En vecka och en dag för att vara exakt, och jag tror att det är rekord för min del! Men det har inte riktigt funnits varken lust eller ork till detta just nu... Inte har det hänt särskilt mycket heller egentligen.

Tidigare i veckan så var jag på kontroll på MVC och allt såg bra ut. Och för första gången under någon graviditet så låg jag faktiskt på "normal" linjen i kurvan över livmoderns tillväxt! Jag brukar ju alltid ligga under annars! Hon fick leta bra länge efter hjärtljuden, men jag behövde inte vara orolig för jag kände hela tiden hur "den" rörde sig. Däremot har jag en känsla av att jag snart behöver öka på järnintaget till två tabletter! Gränsen går visst vid 110 och jag hade 112. Men jag ska ta alla blodprover nästa vecka så får vi se vad läkaren säger efter det.

Det har ju varit höstlov denna veckan. Kristoffer var hemma på måndagen för då var det stängningsdag på dagis. Tyvärr fick ju Lucas jobba längre dag än vanligt, givetvis! Så det var lite jobbigt. Jag kan ju inte aktivera Kristoffer särskilt mycket själv. Han klarar sig bra själv så sett, men det är ju inte särskilt roligt för mig att bara ligga och höra honom leka helt själv! Vill ju kunna vara med, men det går ju inte så bra! Tisdagen och onsdagen var det dagis igen, men torsdag och fredag fick han ledigt för då var Lucas hemma! Alexander var hos en kompis och lanade tisdag till onsdag. Torsdagen tog vi hela familjen en kort runda in till stan och fikade lite. Jag kan ju fortfarande inte vara uppe och röra mig särskilt mycket så resten av den dagen gick till vila! Fredagen hade vi goda vänner på besök så det blev massor av lek för Kristoffer med deras barn. På fredagen åkte vi även till kyrkogården och la hjärtanen till Jonathan och tände ljus. Självklart glömde vi bort att ta med den nya ljuslyktan som vi skulle byta till! Men vi hade redan bestämt att åka även på lördagen, idag då alltså, när det var mörkt och titta då också!

Sagt och gjort. I eftermiddags runt halv fem-tiden åkte vi till kyrkogården. Åh, det var så fint och vackert! De hade tänt upp stora marschaller längs alla gångarna och på de flesta gravarna lös det ett eller flera ljus! Vi bytte ut lyktan och så tände vi ytterligare ett ljus, ett som var både för lilla Jonathan men även för barnens farmor. Vi kände att vi hellre tände ljus även för farmor vid Jonathans grav än i minneslunden, då har de varandra liksom på något sätt! Vi såg även de fina sakerna som våra fina vänner varit och satt dit tidigare under dagen. Och så träffade vi mina föräldrar. Hade vi stannat ett par minuter till så hade vi även fått träffa min svägerska och något eller några av hennes barn (vet inte riktigt säkert vilka som var med!) och även svågern med familj! Svågern träffade vi dock bara en liten stund senare för vi skulle alla till svärfar och äta middag! Svägerska tände också ett ljus för Jonathan och la ett jättefint hjärta! Nedan finns bilder på alla fina dekorationer! Hjärtat från min brors familj hade ett litet fint lamm (jag har ju dock inte sett det i verkligheten än, men hon var så gullig att hon skickade ett mms). Lamm har ju blivit en liten symbol för lilla Jonathan då vi använde oss av just ett lamm både i inbjudningskorten och tackkorten vid hans dop! Kusinerna skulle även använt detta lamm i dödsannonsen men tyvärr var det något med att kunna intyga upphovsrätt eller liknande, så de kunde inte använda det!

Efter kyrkogårdsbesöket åkte vi då hem till svärfar och åt middag tillsammans med svåger, hans sambo och deras två barn. Flickan blir sex i december och killen är bara 40 dagar yngre än Kristoffer (dock 10 cm längre...) och de lekte och hade hur kul som helst! Tyvärr hade väl Alexander inte så kul, finns ju inte så mycket för honom att göra där, men han sysselsatte sig med sin mobil ett tag i alla fall och så busade han med småungarna en stund också! Väl hemma igen så fick det bli lite tv-mys innan sängen så att Kristoffer fick varva ner lite. Sent i säng blev det för honom, klockan hade hunnit bli 10. Så har vi tur så sover han lite extra länge i morgon i stället!

Stort hjärta från mamma och pappa
Mindre hjärta från syskonen
Fina Kristoffer vid lillebrors grav
Hjärtat med lammet från min brors familj

Hjärtat och kronan från finaste vännerna
Ljusen lyser fint i mörkret


Min älskade lilla ängel!
Idag är det många som varit och tänt ljus för dig, eller bara tittat hur fint du fått det vid din grav! Mamma, pappa, Alexander, Kristoffer, mormor, morfar, moster med ett par av dina kusiner, farbror och faster med dina kusiner och så våra fina vänner och deras barn.Och fint har du verkligen fått det! Flera ljus är tända för dig och flera hjärtan ligger och pryder din grav så vackert! Vi tände även ett ljus för din farmor och satte hos dig, så att ni har varandra! Idag var det jobbigare än på länge att gå ifrån din grav. Vet inte riktigt varför, kanske var det för stämningen på kyrkogården. Det var så fint, så vackert, med alla ljus som var tända överallt! Man har ju svårt att tänka sig att man ska tycka att det är mysigt på en kyrkogård, men denna helgen är det mysigt och vackert! Men jag hade så mycket hellre avstått från att besöka kyrkogården och din grav om jag bara fått behålla dig här hos mig i stället! Jag saknar dig så otroligt mycket och min kärlek till dig är oändlig... för alltid och för evigt, min underbart vackra lilla ängel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar