fredag 10 juni 2016

Cylelväg = bilväg och parkering....




Bilarna står parkerade på en cykelväg längs Vänskapens Väg i Kalmar. En cykelväg som används av väldigt många föräldrar och barn (både med och utan föräldrar), till och från förskola och skola. Ser det säkert ut tycker ni?

Minst 4 dagar av 5 (måndag till fredag) står det ett antal bilar parkerade på denna cykelväg när vi går till förskolan vid 7-tiden på morgonen. De flesta har stått över natten. En taxi-bil brukar också stå där - bra reklam för Sverige-taxi..... På eftermiddagen när jag hämtar barnen brukar det stå bilar igen, eller fortfarande. Sen har vi de bilar som kör upp på cykelvägen, stannar till utanför sitt, föraren går in och hämtar något och så iväg igen. Det är med andra ord en väldigt trafikerad cykelväg. Trafikerad av bilar.

Bara idag när jag hämtat barnen och går hem, sonen i vagn och dottern på cykel, kommer tre bilar körandes och parkerar och en parkerad bil kör därifrån. Det är alltså fyra bilar på bara några minuter.

Vi har fått vänta länge på att få en bra och säker väg att gå och cykla med våra barn, och när vi äntligen får det så blir det en parkering och bilväg av cykelvägen!

Detta är absolut inte ok! 
Detta är inte säkert för fem öre!

Jag la in bilden och "checkade in" på Polisen i Kalmars Facebook-sida och taggade en polis jag är vän med på fejjan. Fick pm om att hen skulle kolla upp detta under dagen. Hoppas verkligen att något görs åt detta innan någon kommer till skada! Annars får jag väl ringa 114 14 varje gång jag går förbi och det står bilar parkerade där, vilket blir minst 10 gånger i veckan.....

Kommer också försöka få tag i någon ansvarig i BRF Ljusglimten för att höra vad de gör för att lösa problemet, om de ens anser att detta är ett problem!

Ja, det kan hända att jag är arg!
Men jag var i alla fall snäll och censurerade bort nummerplåtarna på bilarna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar