fredag 24 juni 2016

Trevlig midsommar!

Vi tog familjen (alla utom äldsta sonen som firar med flickvän och hennes familj) på en cykeltur till Skälby för att få lite midsommarstämning! Mycket folk, precis som väntat! Cassandra ville dansa runt stången, men ändrade sig efter två verser för det var lite lätt kaosartat i ringarna. Eller i avsaknad av ringarna. Men så blir det ju lätt med så mycket folk på ett och samma ställe! Vi tillbringade istället mer tid hos grisarna och borstade/kliade dom med diskborstar! Och så givetvis en sväng på lekplatsen innan vi cyklade hem igen!


Varmt, varmare, varmast.... Ja det är bara förnamnet idag!
Luften står helt stilla och det är kvavt och tryckande!
Ca 28-30 grader i skuggan!

Och jo, jag får ju klaga lite över värmen om jag så vill för jag klagar inte över att det är kallt på vintern! Fast idag har jag faktiskt inte klagat, mest konstaterat att det är galet varmt!

Jag inledde dagen med en tur till Biltema (ny cykelsadel och sen till Maxi och Coop. När jag kommer fram så är det jättelång kö till jordgubbsföräljningen utanför Maxi och de tar 40 kr/litern. Jaja, tänkte jag. Bara att ställa sig där när jag är klar! Sen gick jag över mot Coops sida och där är det ingen kö och de kostar 35 kr/litern. Bra, då blir det där när jag är klar på Coop! Men inne på Coop kostade gubbarna hela 10 kr/litern! Så lång näsa på de som stod i kön utanför Maxi!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar