torsdag 14 juli 2016

Huvudvärk+misstänkta fätingbett....= dålig kombo!!

Ibland kunde en önska att det fanns något mellanting mellan VC och akuten! 

Jag har sen en vecka tillbaka fruktansvärd huvudvärk med kräkningar ibland och ibland blir jag näst intill okontaktbar. Har tagit detta som migrän pga vädret, men nu känner jag att det börjar bli lite väl bra! 
Och igår hittade jag två bett som ser misstänkt ut som fästingbett. Så jag ringde VC som absolut tyckte att en läkare skulle titta på mig, men de hade tyvärr inga tider kvar idag! Så hon rekommenderade att jag skulle vänta till 16,30 och ringa 1177 för att få tid till primärvårdsjouren ikväll. Vi satte för säkerhets skull upp en tid till VC i morgon, men hon trodde absolut de ville ha in mig ikväll. Just nu passar det mig bra då jag har lättare att ta mig dit ikväll när mannen är hemma hos kidsen, men ibland kanske en inte vill behöva vänta så länge men att det inte är så akut att det är akuten som gäller! 

En närakut eller liknande skulle ju vara bra i liknande situationer!
Typ primärvårdsjouren fast även dagtid! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar