tisdag 12 juli 2016

Jag ska bli lärare!

Det var nervöst att logga in och kolla in antagningsbeskedet idag!
Trots att jag visste att jag hade goda chanser, så vet en ju aldrig innan en får beskedet!
Men det stod där, klart och tydligt, att jag var antagen!
Så till hösten påbörjar jag första året av 4 på

Det är lite av skräckblandad glädje.
Det var ju inte igår jag pluggade senast och jag har 4 barn att ta hand om.
Men det ska bli såååå roligt!!
Det bara SKA gå, jag SKA göra detta nu!! 
Att jag äntligen, 42 år gammal, kommit på vad jag vill syssla med när jag blir stor!

Är så jäkla glad just nu!

Och för att göra dagen ännu bättre så är det min ena sons födelsedag!
Han fyller 9 år och fick sitt efterlängtade Indominus Rex-lego!
Segergest och allt blev det när han öppnade paketet och såg vad det innehöll!
Han fick även en papperskorg med 500 ritpapper (kopieringspapper egentligen) 24 dubbelspetsiga tuschpennor, 36 färgpennor (sånadär träpennor en vässar), två stiftpennor med extra stift till, 2 bra suddigum och en burk med lite roliga figursudd, en pennvässare av den lite lyxigare modellen och en sån där dokumentsamlare (eller vad det nu heter) med tre våningar att ha sina papper och färdiga teckningar i. Han målar jättemycket just nu och har hittills lånat mina pennor och pennvässare. Och det funkar ju också bra, men då han ritar så mycket tycke jag att det kunde vara roligt att han fick sina egna, lite bättre pennor. Och det blev han också glad för!

Mitt älskade stora lilla hjärta, så stolt och lycklig!


Papperskorgen med massa saker i!



























Men tyvärr har inte allt varit så där himla bra idag.
Eller igår.
Eller i förgår.
Eller dagen innan dess.
Och innan dess....
Jag har stora problem med luften som är ute just nu, den är så tryckande och hemsk.
Så jag har haft migrän i stort sett varje dag sen i fredags, och har det inte varit ren migrän har det varit hemsk huvudvärk. Så jävlig att jag två kvällar i rad, igår och idag, var tvungen att spy. Fick reda på av min mamma som bor 2,5 mil härifrån att det åskade där de bor så jag hoppades åskan skulle hitta hit också. Men icke! Här har det då fanken inte åskat! Fortsätter detta hemska väder vet jag inte vad jag tar mig till, jag fungerar lixom inte längre. Min hjärna har gått in i något zombistadie.


Men jag är GLAD, så jäkla GLAD! 
Det har varit en bra dag, trots att jag mår så dåligt!
Det positiva övervägde helt klart det negativa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar