fredag 9 september 2011

Stackars mig!

Mina älskade barn har haft den extremt dåliga stilen att smitta mig, framför allt Alexander! Han har varit jättesnorig och haft ont i halsen en slutet av förra helgen och Kristoffer är lite täppt och hostig. Så nu har jag åkt på lätt feber, halsont och en näsa jag knappt kan andas igenom! Så tack för det!

Detta innebär också att jag både igår och idag har varit hemma från kursen. Måndagen skrev jag ju att det inte hände ett skit, men på tisdagen hände det lite mer! Vi fick skriva ett program och programmera en maskin som skulle svarva små ljusstakar i någon metall. Dom blev jättesöta! Sen har vi fått en ritning på en sak som vi ska försöka göra ett program till, får se på måndag hur det gick för dom att slutföra det för jag blev ju som sagt sjuk! Men nästa vecka är vi tillbaka på själva kompetenskartläggningen igen, då är CNC-prova-på-veckan över. Sen tar det två veckor tills nästa prova-på vilket är el.

I onsdags fick jag mina smyckesdelar och pärlor som jag skickade efter så nu kan jag göra lite mer smycken igen. Jag la ut en bild på FB på sakerna jag gjorde i onsdags kväll och har nu fått min första beställning! Inte för att jag egentligen tänkt sälja, jag skickade efter och tillverkar för privat bruk. Men om det finns nån som är intresserad och tycker att sakerna är fina är ju det jättekul! Ökar intresset och fler vill handla så är det ju bara till att beställa hem fler saker! Eventuellt har jag en beställning till på G, vi får se hur det blir! Men här kommer en bild så ni som inte har mig som FB-vän kan se hur fina de blev! Är mest inne på lite änglar i olika varianter just nu, av någon lustig anledning...

Armbandet innehåller bl a tre änglar med olika färger på sina kjolar.
Det är ju dessa färger killarna hade på sina rosetter och band på dopklänningen
när de döptes och har därför blivit deras färgkoder. Nu mera har vi fotavtryck,
pärmar och lite annat i dessa färger till dom!

Igår gjorde jag inte många knop alls, hade ingen ork till något,. Så fort jag får den minsta lilla feber så blir jag dålig, snurrig i huvudet och helt orkeslös. Så jag låg mest i sängen och läste eller i soffan och tittade på tv. Idag har jag orkat med lite mer i alla fall, vilket jag säkerligen får lida av under kvällen istället. Även om man är sjuk måste man ju handla så det blev en tur till CityGross och även en tur till Kyrkogården för att tända ett ljus. Blommorna som står i vaserna klarar sig ett par dagar till, men på söndag ska jag köpa nya så då åker den ena buketten ut, då har den nog också gjort sitt. På söndag är det ju sju månader sedan lilla J gick bort. Men idag köpte jag ny fin bukett blommor till köksbordet i alla fall. Blev stora orangea rosor! Sen åkte vi hem och jag började städa lite. Plockade upp ett ton leksaker och dammsög. Nu har jag även sorterat tvätten så maskinen kommer gå varm under kvällen! I helgen ska jag också försöka få ork till att hjälpa Alexander städa igenom sitt rum lite ordentligt. Den vanliga städningen klarar han själv, men nu behövs det lite grundligare och då brukar jag hjälpa honom lite. Skulle dock behöva gå på djupet i alla rummen, men det finns ingen energi till. Får se när den kommer!

Tänkte jag snart skulle ta och höja upp botten i spjälsängen innan magen blir för stor och det blir för trångt! Den står ju väldigt trångt så det är inte så lätt att komma åt! Svägerskan undrade idag när det var dags för nästa ultraljud för hon vill veta och gärna innan den 24:e då hon ska till Ullared. Tur hon har då! Vi ska ju på ultraljudet den 20:e, så det är knappt två veckor kvar! Men jag har inte helt bestämt mig om jag ska ta reda på vilken modellbetäckning det är! Finns ju både fördelar och nackdelar med det. Och så är det inte heller alla barnmorskor som talar om det! Jag kommer ju i och för sig göra många fler ultraljud lite längre fram, men det är inte alltid läkarna heller talar om könet!

Nackdelar: 
  • Det blir ingen överraskning.
  • Lucas vill inte veta så jag kan riskera att försäga mig!

Fördelar:
  • Jag tror att det rent mentalt kan vara bra för mig att få veta, om det skulle bli ytterligare en liten kille så kanske det kan vara bra om jag kan förbereda mig på det. Den kanske blir superlik Jonathan! Och av denna anledningen kan man ju faktiskt också anse att de borde tala om för mig om de bara är helt säkra på könet!'
  • Jag kan sluta fundera hit och dit på vad det blir för något.
  • Blir det en liten tjej så behöver vi ju handla massor av kläder!
Så det är lite att fundera över! Fast när det gäller att handla flickkläde så har jag faktiskt redan gjort det! Hittade skitsöta bodysar på en loppissida på FB, billiga och fina, så dom köpte jag. Några går att ha även till pojke, men en av dem var ceriserosa...Men även om det blir en kille så behöver jag handla en hel del nytt i storlek 62/68 för det sålde jag ju till en mamma på dagis som fick en liten kille i vintras.

Våra fåniga och söta katter är lite roliga. Busan (den stora) tycker nog fortfarande att lilla Zingo var ett helt onödigt tillskott i familjen! Zingo vill gärna busa och hoppar på Busan lite titt som tätt, vilket inte uppskattas av Busan! Men om Busan har lagt sig och sover och Zingo lägger sig jämte går det bra. Då kan de ligga så en lång stund och Zingo kan gosa in sig i Busans långa päls! Igår låg de tillsammans på min kontorsstol. En stund efter jag tog kortet så burrade Zingo in sig ordentligt i Busans päls, men då orkade jag inte ta ett nytt kort!

Överst: Busan
Underst: Zingo

Det är lite kul när man tittar på dom för dom har ungefär exakt samma färger i sig båda två! Fast Busan har ju då klart mer av den vita färgen än Zingo! Sötnosar är de i alla fall!

Nu ska jag gå och se om första maskinen tvätt är färdig, sen återstår bara fyra... Men jag hinner och orkar nog inte med alla ikväll, men en till blir det i alla fall - minst! Sen blir det nog mest lite slapp i tv-soffan skulle jag tro. Energin har liksom tagit lite slut idag. Det var ju dubbelt jobbigt att städa idag. Dels är jag ju sjuk, men sen är det ju också fredag. Tidigare var det en rutin att städa på fredagen. Vi var på öppna förskolan på förmiddagen och sen städade jag på eftermiddagen. Men som de flesta rutinsakerna som hade med Jonathan att göra, har jag försökt ändra även på detta. Vilket då innebär att jag försöker undvika att städa på fredagar. Men idag hade jag inte mycket att välja på, det behövdes verkligen städas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar