tisdag 6 december 2011

Nya mätningen och en del annat!

Igår var jag åter på Spec MVC för en ny mätning av bebisen. Det gick klart bättre denna gången, endast 40 minuter mot förra besökets 2 timmar! Hon har knatat upp lite på skalan, från -22 till -18! Och ja, jag skrev HON! Även läkaren bekräftade att det ser ut som en liten tjej! Detta med skalan innebär att hon följer sin egen kurva och då är allt ok! Så nästa mätning blir om 3,5 veckor!

Något som däremot inte är lika bra är att jag tror det är något som oroar Kristoffer. Tror att det beror på att allt med den nya bäbisen blev mer påtagligt för honom efter att han känt den röra sig. Nu säger han flera, flera gånger om dagen att han saknar Jonathan och blir lite ledsen. Han har ju sagt detta många gånger tidigare också, men långt ifrån så mycket som han gör nu! Och två nätter i rad har han också vaknat ledsen för att han har kissat på sig! Så i kväll blev det åter blöja på under natten så att han slipper tänka på det! Men jag tror helt klart att detta beror på att han är orolig och sover lite sämre! Hoppas det släpper snart för det är så fruktansvärt att inte kunna hjälpa honom! Givetvis pratar vi om Jonathan när han vill det och gosar så mycket han behöver, men det känns liksom som det inte är tillräckligt i alla fall!

Idag har Alexander och jag varit inne en snabbvända i stan. Han har länge varit i stort behov av en klippning och idag blev det äntligen av! Och så "råkade" ju min gamla frisör bli ledig så jag passade på att klippa mig jag också! Min frisör har ju flyttat till Norge och den jag började gå hos efter det hade inte en tid innan jul. Jo förlåt, tre tider fanns det. Kl 8 och kl 9 på Lucia, men då har jag ju inte hunnit lämna Kristoffer på dagis så det funkade ju inte. Och så kl 15 den 23/12 och då kände jag inte heller att det skulle fungera så bra! Dels inget dagis och dels lille julafton, då har man ju lite annat att pyssla med! Men nu hade som sagt min gamla frisör som jag gick hos för ca 10 år sedan tid så nu är det gjort! Alexander blev jättefin och är väldigt nöjd med sin klippning och "sin" frisör!

På torsdag kommer en vän med sina två barn hit för lite lek och givetvis fika! Ska bli kul! Hon skulle även ta med sig en påse med små flickkläder! Spännande! Nu känner man ju att man vågar köpa lite kläder till bäbisen! Jag har redan köpt en klänning och body från Lindex! Klänningen är ganska så knalligt rosa med en svart katten Jansson på bröstet. Och bodyn är vit med massor av svart katten Jansson på! Jättesöt! Jag har ju aldrig varit mycket för rosa kläder, men när det gäller baby-kläder så har man ju faktiskt inte så himla mycket att välja på! Det mesta är ju onekligen blått, rosa eller neutralt till baby! De lite större storlekarna finns det ju lite mer att välja på, men fortfarande väldigt mycket rosa! Men jag börjar vänja mig!

Nähä, nu väntar snart DH på tv så nu ska jag gå ut till sambons kaffemaskin och se vad för gottit jag vill dricka!

Lilla goseplutten min!
Kristoffer saknar dig så otroligt mycket just nu. Jag tror att det beror på att han kände bäbisen röra sig i mammas mage och då började han tänka extra mycket på dig! Det är så svårt, för han är ju för liten för att kunna förklara varför han känner så just nu. Men jag är ganska säker på att det är för den nya bäbisen. Men den kommer ju ALDRIG någonsin på något vis ersätta dig! Det finns ingen som kan ersätta dig, det ska du alltid veta! Du var och ÄR vår underbara son, fast du till mammas stora sorg inte längre är hos oss här på jorden. Men du kommer för alltid att finnas i våra hjärtan och i våra minnen. Vi älskar dig och vi saknar dig. Nu och för evigt. Vår underbart vackra lilla ängel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar