tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag

I dag är det alla hjärtans dag.
Och jag blev glad att jag INTE fick några blommor idag!
Förra året fick vi ju så mycket blommor just denna dagen så blomsterbuden hade skytteltrafik till oss.
För det var ju första vardagen efter att Jonathan gått bort.
Så därför är jag GLAD att jag INTE fick några blommor idag!
Det hade nog mest känts som en påminnelse om varför vi fick så mycket blommor förra året.
I stället fixade min älskade sambo en god liten kvällsmåltid till oss!
Kungskrabba och mousserande vin!
Väldigt gott!
Och till saken hör att jag är ganska så allergisk mot all denna hysteri kring Alla hjärtans dag!
Det är ju bara för att affärer ska göra bra affärer!
Så vi brukar fira det så där lite lagom.
Viktigast är ju att man är bland sina älskade!


Och till något helt annat.
I morgon ska vi till sjukhuset för babyfotograferingen.
Vi har funderat lite fram och tillbaka på hur vi ska göra, vilka som ska vara med på kortet.
En av de svåraste sakerna för mig just nu är vetskapen att vi ALDRIG kommer kunna ta ett kort på alla våra fyra underbara barn tillsammans!
Så därför har vi nu beslutat att Cassandra får vara själv på kortet.
Blir det svårt att få henne att ligga bra så får jag offra mig (hatar ju att vara med på kort) och vara med på kortet!
Är det "bara" hon på kortet så är det ju ingen som saknas, eller rättare sagt, alla de andra barnen saknas!
Så så får det bli!
Och det känns ganska så bra.


Mamma skickar dig en enormt stor kram och en lika stor puss på Alla Hjärtans Dag!
Saknar dig så oändligt mycket, min underbart vackra son.
Älskar dig så oändligt mycket, min älskade fina lilla Jonathan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar