söndag 12 februari 2012

Grattis på 2-årsdagen!

Idag skulle du fyllt två år! Vi får fira din dag genom ett nytt besök på kyrkogården, tända fler ljus och sätta dit en liten ekorre och ett par ballonger! Det är ju inte så här en familj ska behöva fira en familjemedlems födelsedag! Men för oss finns inga andra alternativ, för du finns ju inte här hos oss längre.

Igår var det ett år sedan du dog. Och hela dagen, och flera dagar dessförinnan, var fruktansvärt jobbiga. Jag tyckte ändå att jag klarade av gårdagen ganska så bra. Försökte hålla ihop tills din lille storebror lagt sig. Han blir ju så rädd och orolig om mamma blir jätteledsen! Och nu fungerar det så bra för honom med sömnen på nätterna igen och då vill vi ju inte riskera att sabba det för att mamma bryter samman! Men strax innan jag skulle lägga honom så gick det inte längre... Och efter att jag stängt dörren om honom efter att jag lagt honom, ja då bröt mamma ihop helt och hållet. Lugnande tabletter fick det bli, och det har jag ju inte tagit på jättelänge annars. Men igår fanns det inte mycket att välja på...

Igår var vi tillsammans med mormor, morfar, farfar, morbror med familj vid din grav. Vi tände ljus, la lite fina blommor och tänkte på dig. Alla hade fina orangea blommor, din egen färg och det blev så fint! Dina syskon fick tända ett ljus var med en fin ängel på. Lillasyster fick vi ju hjälpa! Sen la vi en orange ros var. Tror det står 11 ljus och brinner för dig vid din grav nu! Våra fina vänner N & M var där på kvällen och de skickade ett MMS där man såg alla fina lågor brinna för dig! Andra fina vänner hade också varit där och tänt ljus, lagt blommor och två söta nallar under gårdagen. Och i kväll ska vi till din grav igen. Tända två ljus för din tvåårsdag, sätta dit fem nya rosor. Många ljus blir det! Och ikväll gör vi det när det är mörkt för jag vill ju se alla fina ljusen brinna i mörkret! Men det har snöat en del i natt och idag på dagen, så ljusen kanske har slocknat? Hoppas inte det, men jag tror nog att den risken är ganska stor...




 Men att det snöar idag är ju ett bra tecken på att du har roligt på din födelsedag, min älskade lilla fina ängel! Då har ni ju kuddkrig och busar för fullt! Men jag önskade så att du var här, då hade vi kunnat vara ute i snön och ha lite snökrig i stället! Och sen gått in för att dricka varm choklad, gosa och mysa tillsammans! Men det går ju inte! För du är ju inte här hos oss, du fick inte stanna kvar. Din tid här hos oss och här på jorden, blev allt för kort...


Vi älskar dig, ända till månen och tillbaka igen.
Vi saknar dig, mer än några ord kan säga.
Du är och förblir vår underbara son.
Nu och för alltid...


Till livet du kom,
från livet du gick,
du såg på oss 
ett ögonblick.
Varför du vände?
- vi söker ett svar.
För alltid ska minnet
av dig finnas kvar.


(dikten från dödsannonsen)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar