söndag 19 februari 2012

Slö söndag!

Känner att jag blir allt sämre på att skriva inlägg här i bloggen! Ska försöka bättra mig...

Veckan har varit lugn. Besök på BVC med lillskruttan och hon går upp fint i vikt! Varit och tagit foto på henne till tidningen också och bilden var med i Barometern i fredags! Så söt hon var i sin fina lilla klänning! Det är ju lite roligt med en tjej som man kan klä i fina klänningar nu efter tre killar!

I torsdags var jag och Cassandra en sväng på stan med mamma/mormor och shoppade lite kläder till lilla C. Även en bok, mitt första år, inhandlades. Och en mätsticka till hennes garderob och där hade vi en himla tur! Vi har ju köpt stora fina på Akademibokhandeln till Kristoffer och Jonathan. Såna man kan sätta på en vägg eller en garderobsdörr, som stora klistermärken fast man kan flytta dom. Kristoffer har med en racerbana och Jonathan fick en med ett piratskepp. Och när vi inhandlade Jonathans så fanns det två olika för flickor. En med prinsessor och annat på (kommer dock inte ihåg helt hur den såg ut, men fin var den!) Och en med en blomma med hjärtformade blommor. De hade endast en kvar, de hade reat ut dom! Och som tur var så var den en flickig de hade kvar! Det var den med blomman på, jag hade hellre haft den andra, men det fick ju gå bra i alla fall! Så nu är den på plats! Är ett himla pill och få dit den bra bara, för det är ju även bra om måtten stämmer!

I går (lördags) var vi hemma hos min bror och hans familj för på tisdag fyller svägerskan år så vi firade henne! Supergod smörgåstårta hade hon gjort! Sen åkte vi hem och halvglodde lite på melodifestivalen och den kan inte beskrivas med annat ord än SKANDAL! Hur i h-vete kunde Ranelid gå vidare??? Hade han bara hållt käften själv och låtit den unga tjejen sköta det hela hade ju låten varit ganska ok! Men usch och fy, vad dålig den var med hans babblande och så ser han ju helt hemsk ut! Den ansiktsfärgen kan ju knappast klassas som normal!

Idag har jag haft litet besök av min älskade barndomskamrat! Alltid lika trevligt att träffa henne! Även farfar/svärfar har varit här en sväng. Sen bakades det pizza till middag och nu sitter jag här! Ska titta på Kontoret vid åtta. Tittade på förra avsnittet och kan inte riktigt bestämma mig för om jag tyckte det var bra eller inte! Vissa delar var ju så pinsamma att man kände riktigt obehag av att titta på det! Sen lär det bli tidigt i sängen för min del, är så trött så jag skulle nog kunna somna redan nu utan större problem!

Veckan som kommer har vi lite att stå i! I morgon ska jag och Alexander till optikern så att han kan prova linser! Sen blir det en fika på stan så att han kan få lite ensamtid med sin mamma! Tisdag ska Zingo till djursjukhuset för kastrering. Skulle gjorts den 1/2 men då fick vi ju lilla C så den tiden fick ändras! Torsdag ska vi till familjerätten och skriva på papper så att tjejen får en pappa rent lagligt sett! Kan ju liksom vara bra... Annars är det ju sportlov, vilket innebär att både Alexander och Kristoffer är hemma från skola och dagis. Mycket bråk och tjafs kommer det med största säkerhet att bli! Just det ja, vi ska även till BVC på tisdag! Väga lilla tjejen och så ska Gunnel lyssna lite på Kristoffer när han pratar. Vid fyraårskontrollen var det vissa ljud/uttal han hade lite svårt för så vi ska ta en ny koll på det! Inga större problem egentligen, men det är ju bra att det kollas upp! Behöver han någon hjälp så är det ju bra om han får det så fort som möjligt!

Nu ska jag fixa lite saker, kanske en latte och lite annat som behövs göras! Men jag slänger in en bild på vår lilla prinsessa här idag!

Cassandra, 1 vecka gammal!

Hej minsta storebrodern!
Ni är så lika när ni var små, alla mina fyra underbart söta barn!
Man ser knappt skillnad på er!
Lillasyster är så fin, du skulle ha tyckt om henne det vet jag! 
Önskar så att vi kunde få ett fotografi med er alla fyra på tillsammans, men då du inte fick vara kvar hos oss så kommer det ju aldrig någonsin att gå!
Och det gör mig så ont!
Mamma älskar dig.
Mamma saknar dig.
För alltid.
För evigt.
Min underbart fina och vackra son! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar