måndag 13 februari 2012

Förbannade satans jävla Försäkringskassan!!!!

Är inte så lite jävla arg idag, så ni får ursäkta mitt vackra språk!
Men försäkringskassan har så snällt sett till att jag inte pengar får på minst en månad till och har inga fått på en månad heller!!! Orsak?? Deras totalt jävla inkompetenta personal!!!!

Den 29 december skulle jag skrivas över från AF till FK då min sjukskrivning översteg 30 dagar. Detta görs för att man inte ska slösa sina job-dagar i onödan. Var på ett möta på AF och fick då även träffa en handläggare från FK som berättade hur jag skulle göra. Jag skulle dagen efter mötet göra en sjukanmälan till FK. Sen skulle jag fylla i de papper som FK skulle skicka hem till mig, och sen skicka in dom tillsammans med läkarintyg. Sen skulle det ta upp till 30 dagar innan beslut fattades om jag hade rätt till sjukersättning eller inte, alltså om de godkände min sjukskrivning eller ej!

Sagt och gjort. Dagen efter, alltså den 30 december, ringer jag FK för att göra min sjukanmälan. Men när jag sitter och lyssnar på de olika alternativen så blir jag väldigt tveksam till vad jag ska välja. Så jag ringer upp dom i stället. Förklarar för tjejen som svarar vad jag behöver hjälp med. Ja men då är det denna (och så sa hon något namn) blanketten du ska ha. Är du säker, frågade jag. För den blanketten handlar ju om man har aktivitetsersättning och det har jag ju inte längre, inte sen igår, nu ska jag ju vara sjukskriven på "riktigt". Ja fast det är den som gäller när du är arbetslös och sjukskriven, så det är inga problem! Jag skickar ut den till dig så fyller du bara i den och skickar in den igen! Så du behöver inte oroa dig, det blir rätt! OK! Bra, tack för hjälpen! Fyller i blanketten och skickar in den. Visst, jag var lite sen med att få den på lådan, men in kom den. Och nu har det gått över en månad sedan jag skickade in den så då ringer jag för att kolla läget. För när jag loggar in på hemsidan så ser jag ingenting alls om min sjukskrivning, inget annat än att blanketten och läkarintyget är inskickat.

Dagens samtal blir mindre roligt! Frågar om hon kan säga hur det ser ut med min ersättning och sjukskrivning. Det kunde hon inte riktigt för att datasystemet var nere... Kul! Men jag kan se att du skickat in läkarintyg och försäkran om aktivitetsstöd, men det är ju fel blankett! MEN VAD ÄNDA IN I HELVETES JÄVLAR!!!  Nä, det kan inte vara fel sa jag för jag ringde er och fick hjälp, just för att jag själv var osäker. Och då sa tjejen jag pratade med att det var den blanketten och hon skickade den till mig. Så det kan ju inte vara fel! Jo, det är fel. Denna blanketten är ju om du ska behålla ditt aktivitetsstöd, men det ska du ju inte för du ska ju ha sjukersättning! Ja, men det sa jag till henne också, men hon sa att det var rätt blankett i alla fall! Fast det är fel blankett! Så jag måste ringa igen senare (systemet är ju nere) och sen får jag göra en anmälan med e-legitimation och sen får jag vänta. IGEN. Men herregud, det innebär ju att det tar minst en månad till tills jag ens vet om jag får min sjukskrivning godkänd! Och sen ska pengarna betalas ut OM den blir godkänd! Fast vi kan skriva en kommentar till handläggaren och förklara och se om de kan skynda på det lite...sa hon då... Jo, FK brukar ju vara jävligt duktiga på att skynda på saker och ting!

Sen undrade jag vem som tar ansvar för att mina barn får mat när det är deras personal som klantat sig? Jag har ju för fan inga pengar över huvudtaget kvar! Det har varit jul och en massa födelsedagar! Ja, det kunde ju inte hon göra något åt... Och så undrade jag vad som händer med tjejen som var totalt inkompetent, idiot-jäveln som skickade mig fel blankett? Ni måste ju kunna se vem jag pratade med och säga till henne vad hon gjort så att hon inte gör om det? Nja, det är ju inte så lätt... Men det är ju inte sig själv hon satt i skiten, hon har ju uppenbarligen ett jobb och en inkomst, även om hon fullständigt SUGER på sitt jobb! Det är ju MIG hon satt i skiten totalt! Jag får inga pengar! Och jag lär ju inte vara den enda hon gjort fel mot så jag tycker väl kanske att en tillsägning vore på sin plats? Men FK´s handläggare kan bete sig precis hur som helst, göra vilka fel som helst. Finns inga regler för hur dom får eller inte får göra! De borde införa liknande system som både läkare och poliser har, där de kan bli anmälda för tjänstefel! För jag tycker att det är ett stort fett jävla tjänstefel och göra så att en småbarnsmamma inte får några pengar på minst två månader! (Blir ju minst två månader från start till slut, om jag har TUR).

Så dagens stora TACK FÖR ATT NI FÖRSTÖRDE MIN DAG!! går till FÖRSÄKRINGSKASSANS TOTALT INKOMPETENTA JÄVLA PERSONAL!!!!!!!!!!!!!!!
(givetvis inte alla, det finns väldigt hjälpsam och snäll personal också)

Och så får jag väl be den stackare jag pratade med idag om lite ursäkt också, det var ju inte hennes fel men det blir ju henne jag får ta ut det över! Fast jag var så duktig och snäll så jag bad henne faktiskt om ursäkt i telefonen! Men jag fick då fan ingen ursäkt för vad hennes kollega gjort...

dagen RIS, som är stort som riset till en jävla majbrasa...) går då till FÖRSÄKRINGSKASSAN!
Hoppas verkligen att ni blir stolta över denna utmärkelse! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar