söndag 14 augusti 2011

Lugn helg!

Nu är det ett par dagar sedan jag sist skrev, men just nu händer det inte särskilt mycket i mitt liv och då känns det lite meningslöst att skriva! Och så har jag kommit in i en period där det känns lite jobbigt att blogga också... Men det ändrar sig nog igen ska ni se! Och snart kommer det hända saker här igen så jag kanske börjar skriva mer regelbundet igen!

Tror att det var i torsdags jag skrev sist. Fredagen hände inte mycket! Var inte på kyrkogården som jag alltid annars är på fredagar. Vi var ju där på torsdagen så ljuset brann ju fint även på fredagen. Hade vissa funderingar på att åka in till stadsfesten på fredagskvällen och lyssna på Veronica Maggio, men jag orkade inte riktigt med det. Alexander pratade dagen innan om att han kanske ville det också, men inte heller han hade orken kvar på kvällen. Jo, vi var ju inne i stan en sväng tidig förmiddag. Alexander och hans kompisar i PK-gruppen hade ju uppvisning och det var kul att se! Det var som ett gäng apor som svingade sig i en byggställning! Ordföranden och en kille till i gruppen var med i radion på förmiddagen och radioprataren tyckte det såg ut som Jungel George på droger! Kul jämförelse! Kanske dock inte helt passande med tanke på att de flesta medlemmarna är ganska unga, men kul i alla fall! Vi handlade lite under eftermiddagen också, annars som sagt inte mycket aktivitet!

Lördagen städade jag lite på förmiddagen. Vid fyra var jag på plats i slottsparken för att se målgången av kanalsimningens 1800 meter "lopp". Min äldsta brorsdotter simmade så jag ville självklart se hur det gick! Hon kom i mål som fjärde dam och totalt med både damer och herrar kom hon på en suverän 16:e plats (av 66 startande!)!!! Hon var näst yngst i startfältet, snart 13 år gammal och kom inte mer än dryga 5 minuter efter segraren som var en man som är med i landslaget! Det är inte dåligt jobbat! Så faster blev riktigt stolt! Och på kvällen var det åter dags att bege sig till stan för att se samma tjej i plurret! Denna gången var det fackelsimning i kanalen utanför bibblan. Jättefint, och de var väldigt duktiga! Tyvärr hade de problem med ljudanläggningen så det blev rejält försenat! När de simmat klart med facklorna var det en operagubbe i en skylifts tur att sjunga. Han skulle tydligen ha sjungt två stycken men det hade visst inte Sator uppfattat så de drog igång sin konsert efter första stycket! Operagubben blev väldigt missnöjd! Själv fick jag lyssna en stund på Sator medan jag väntade på att vår "lilla" simmerska skulle torka och byta om. Sen åkte jag hem igen och tittade en stund på en film. Och sen blev det sängen!

Då är jag framme vid söndagen, idag med andra ord! Sovmorgon fick jag. Skönt! Lugn dag. Fick besök av Anna en stund under eftermiddagen. I går vid 13-tiden sprang Kristoffer och trillade på asfalten och skrapade upp båda knäna, så resten av gårdagen och fram till 13-tiden idag har vi fått bära honom för han har inte kunnat gå när det var blod! Spelade ingen roll att han hade plåster på sig! Men när han fick långbyxor på sig så såg han ju inte längre plåsterna så då gick det plötsligt hur bra som helst! Detta innebar ju dock att han hade ca 1 dygns vila att ta igen och det gjorde han med besked! Dårhus kan man lugnt kalla det! Men han hade ju roligt i alla fall! Större delen av tiden! Anna och jag drack lite thé och pratade så gott det gick i dårhusmiljön! Gubben var inte hemma för han var duktig och tvättade och vaxade bilen så nu är den ren och fin! Kvällen har varit lugn. Middag, städat av köket och nyss lagt Mr K i sängen. Alexander vill spela BUZZ så vi får väl se vad det blir! Kanske, kanske inte! Har lite svårt att bestämma mig. Har varit tokseg i skallen idag. Ont som sjutton och problem med värktabletter. Är ju liksom inte kul att ta en tablett för att få bort huvudvärken och istället få ont i mage/rygg på grund av att levern reagerar på tabletterna i och med att jag inte har någon gallblåsa! Men det är de enda tabletter jag kan ta just nu och det suger!!! Känns som att behöva välja mellan pest eller kolera... Men det fixar sig väl det också så småningom. Håller på att experimentera lite nu med vilka värktabletter som kan funka bäst när de dragit in dexofen. Och han man då heller ingen gallblåsa begränsas utbudet rejält! Skitkul!!!!! Men men, sånt är livet. Har ju faktiskt varit med om värre saker än så...

Älskade lilla Jonathan!
I helgen har det varit lugnt. Varit och tittat lite på när din äldsta kusin simmat och hon var superduktig! Din yngsta kusin var också med för jag var inne och tittade med mormor och morfar och de var barnvakter. Kristoffer trillade igår och skrapade upp sina knän så det har varit jättesynd om honom (enligt honom själv!). Men när han inte såg sina plåster glömde han bort att han hade ont! Nu ska mamma kanske ta och spela lite TV-spel med stora storebror, om jag orkar! Puss och kram, min vackra underbara lilla kille! Mamma saknar dig och mamma älskar dig! För alltid och för evigt, min underbara ängel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar