tisdag 9 augusti 2011

Pappas födelsedag!

Idag fyller min älskade pappa år! Hela 65 stycken år blir han! Så idag har vi självklart varit och firat honom! God smörgåstårta hade mamma gjort. Ingen gör så god smörgåstårta som min mamma, det är helt klart! Annars har det väl inte hänt allt för mycket idag.

Fick lite sovmorgon. Kristoffer vaknade lite innan åtta men var fullt nöjd med att titta på barnprogrammen som omväxling. Oftast vill han att jag ska gå upp och sätta igång en film, men idag slapp jag det! Så runt nio-tiden eller så gick jag upp! Alexander var ju inte hemma, han sov i Rockneby hos en kompis. Förmiddagen tillbringades mest slappandes. En dusch tog jag och det tar ju väldigt mycket energi för mig. Först ladda ett bra tag och sen själva genomförandet, det är inte lätt. Men det måste ju göras så det är "bara" att bita ihop... Sen gjorde vi oss i ordning, körde till Rockneby och hämtade Alexander och sen till Kolboda för att fira pappa. Lagom när vi har ca 3 minuters körväg kvar så somnar väl Kristoffer! Så då kör vi ner till stora bryggan en sväng och kollar omgivningarna lite. Det händer ju inte så ofta att man är där nere längre! Men det är lite kul att ta en tur i omgivningarna ibland och se vilka hus som ser likadana ut fortfarande och vilka som har förändrats. Och på detta sättet fick ju Kristoffer ca 5-10 minuters extra sömn! Väl framme åts det som sagt god smörgåstårta och fikades med kaffe och kaka. Vid sjutiden begav vi oss hemåt igen och nu sitter jag här.

Har just konstaterat att det som vanligt en tisdagskväll under sommaren inte finns ett skit på tv:n så ikväll får det bli en film! Vet inte riktigt vilken än... Sen lär det bli tidig sänggång, i morgon har vi lite att stå i. Bland annat ska vi runt Södra Kyrkogårdens minneslund och sätta en blomma för i morgon är det tre år sedan som svärmor hastigt gick bort. Och på torsdag är det sex månader sedan min lilla fisunge lämnade oss...

Hej goseplutten!
Idag har vi varit hos mormor och morfar för att morfar fyllde år. Det var trevligt och vi fick äta mormors supergoda smörgåstårta! Jag har under ett par dagar funderat och planerat mycket hur jag ska göra med rabatten vid din grav nästa vår. Det är ju en del blommor som inte alls vill sig. Bland annat den gula fetknoppen jag satt mellan stenpartierna. Och så är inte heller hängsälgen så pigg. Det är nog helt enkelt så att det inte blir tillräckligt med sol på rabatten och därför blir den även lite för blöt. Så nästa år blir det nog så att jag gör om och lägger mycket mer sten. Sparar lite jord för liljan och lite för vaser och en eller två säsongsblommor. Sen ska jag under vintern köpa lite olika stendjur som jag ska sätta dit till våren! Och om inte hängsälgen vill sig blir det nog en stor ängel eller ännu troligare, en stor nallebjörn i sten i den hörnan! Tror det kan bli superfint! Men vi får prova oss fram! Men jag kan ju hinna ändra mig, vintern är lång! Nu ska jag fixa i ordning lilla storebror för sängen! Mamma älskar och saknar sin lilla goseplutt väldigt, väldigt mycket! Puss på dig min älskade underbara ängel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar