onsdag 3 augusti 2011

Trevligt besök

Igår blev inget inlägg, jag orkar ju inte alltid riktigt med det. Men idag blir det lite i alla fall!

Igår var jag med Kristoffer på BVC för hans 4-årskontroll. Han blev godkänd! Såg bra, hörde bra och det mesta av talet var hon nöjd med. Ska dock tillbaka om ca 6 månader och kolla om han fått grepp på de uttalen han har lite svårt för nu, men det var inget att oroa sig för! Sen fick han en liten självlysande orm av vår BVC-"tant"! Annars hände det inte särskilt mycket under gårdagen. Städade och slappade... Hade Zingo ute lite så att vi snart kan öppna kattluckan igen. Det går riktigt bra, hon går inte långt och det är ju det man hoppas på så här i början! Sen kommer hon ju att lubba iväg klart längre! Var och handlade lite efter att gubben kommit hem från jobbet.

Idag kunde vi konstatera att Kristoffer glömt kvar sin lilla orm på BVC! Så jag mutade helt enkelt Alexander med pengar så cyklade han och hämtade den! Ja, vad gör man inte när man själv inte känner för att göra det! Återigen fick Zingo vara ute en sväng under förmiddagen fast inte så väldigt länge denna gången för jag skulle ta fram slangen och spola av uteplatsen och då var jag orolig att hon skulle bli rädd och sticka iväg! Så då fick hon snällt gå in igen! Vi skulle ju få gäster under eftermiddagen och kvällen och uteplatsen behövde rengöras lite. Både altan och möbler och då är det klart effektivast att ta fram slangen! Passade även på att vattna lite i rabatter och krukor. Sen gick jag in och fixade lunch. Efter det kokade jag potatis och gjorde i ordning min smaskiga potatissallad som skulle serveras när gästerna kom. La mig på sängen och läste lite och så kom gästerna! Två vuxna och två barn där sonen är lika gammal som Kristoffer och dottern två år yngre. De lekte och stod i och verkade ha himla kul! Nu öppnade vi upp dörren igen och Zingo fick gå ut. Hon var ute hela kvällen och det gick jättebra så nu kan vi nog öppna upp luckan. Vet dock inte om hon re ut hur den funkar än men det vore å andra sidan bra om hon inte gjorde det. Då kan vi ha lite koll på om hon är inne eller ute ett tag nu i början. Men jag tror hon fixar det ganska så snabbt... Just nu ligger hon och Kristoffer på soffan och gosar med varandra, tror dock att Kristoffer somnar snart. Zingo sover redan...

Vi käkade god mat, drack kaffe/thé och åt glass. Alexander var inte hemma hela tiden för han hade fotbollsträning. Kristoffer fick sin födelsedagspresent som var ett spel! Så jag vet vad jag ska göra i morgon, spela! Det var trevligt att sitta och prata lite i någorlunda lugn och ro, ungarna lekte bra mest hela tiden! Vi träffas tyvärr inte så ofta hela familjerna längre, så det är alltid lika trevligt när det blir av!

Nu ska jag ta och stoppa en tröttfis i sängen och själv lär jag inte bli så sen att göra detsamma!

Finaste lilla fisen!
Idag var vår gamla grann-familj på besök och det var lika trevligt som vanligt. Bara du som saknades... Men tyvärr börjar jag vänja mig vid att du inte längre är här hos mig och det gör mig väldigt ledsen. Kristoffer är lycklig och trött efter flera timmars busande med sina kompisar så han ligger på soffan och gosar med lilla Zingo just nu, jag ska strax stoppa honom i säng! Zingo har fått vara ute själv en hel del idag och varit jätteduktig! Så nu kan vi nog öppna kattluckan så att Busan tar sig ut själv igen och mamma får sova lite mer på nätterna! Mamma saknar dig och mamma älskar dig. För alltid. För evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar