lördag 27 augusti 2011

Stolt mamma!

Idag har Alexander spelat match mot Böda/Högby, hemma denna gången som tur var! De spelade riktigt bra och vann med 10-2 och Alexander gjorde 2 mål! Det första var målet var matchens första mål och kom redan i första anfallet! Och klantiga jag fattade inte riktigt att det var mål först (fast det var vi och för sig många om) för målvakten slog undan bollen och det såg ut som om den gick utanför stolpen. Men den gick innanför stolpen, rätt in i mål! Andra målet han gjorde missade jag ju helt.. Hemsk mamma man är! Kristoffer hittade som vanligt en hel hög med killar och tjejer att aktivera! Sen att de är lika gamla som Alexander bryr inte han sig om, han kör på för fullt och de verkar ha kul med honom också! Sen flörtade han med kioskpersonalen och fick lite saft och bulle! Han sköter sig ganska bra själv på matcherna nu mera! Efter matchen åkte vi hem och sen satte jag igång med tvätt, tvätt och åter tvätt. Och medan maskinen tvättade så städade jag! Bra dag man valde, har ju liksom varit hyfsat varmt idag om man så säger! Men det gick bra i alla fall! Sen blev det god middag tillagad av mannen och sen lite slappande framför datorn. Pratade lite med svägerskan i telefonen och då kom Kristoffer in och sa att det var läggdags för han var trött. Så då fick jag snällt lägga på, för är jag hemma så är det inte lönt att Lucas försöker lägga honom. Han tvärvägrar! Det är mammas kille! Men ikväll var han så trött att han inte ens bad om att jag skulle läsa en saga! Och då var klockan knappt halv nio! Det är tröttande för en fyraåring att aktivera ca 7 st 12-åringar i dryga timmen! Alexander har som vanligt tillbringat större delen av kvällen på sitt rum framför datorn, så det har varit lugnt och skönt! Synd bara att tv:n inte har något roligt att erbjuda!

Annars har det väl inte hänt så mycket egentligen sen jag sist skrev. Bara samma gamla vanliga. Dock har jag ju haft lite egentid ett par timmar i tisdags, onsdags och torsdags då Mr K var på dagis och det har varit riktigt skönt! Och under dessa timmar gjorde jag inte många knop alls, bara slappade! Förutom i torsdags då. Sist skrev jag väl att jag blivit kallad till en kurs på AF som börjar nu på måndag och i måndags var det informationsmöte angående kursen. I onsdags efter lunch fick jag mail från AF om att jag måste in och skriva under papperna angående kursen. Senast torsdag! Med andra ord dagen efter jag fick mailet! Men herregud liksom! Kan de ha lite framförhållning i alla fall! Tänk om jag inte kollat mailen förrän på torsdags eftermiddagen? Då hade det ju varit kört! Jag skrev till damen som mailat mig att nästa gång man måste in dit med så kort varsel så skulle jag verkligen uppskatta om de ville kosta på sig ett telefonsamtal i stället! Då vet ju både de och jag själv att informationen nått fram! Har inte fått svar på det men det räknade jag inte heller med. Jag sa även till surkärringen i kundtjänst/receptionen/informationen (tycker de byter namn titt som tätt så jag vet faktiskt inte vad de kallar det nu....) att de gott kunde ringt. Fick inget svar därifrån heller, däremot en väldigt giftig blick!  Efter att jag skrivit under det förbannade papperet gick jag in en sväng till stan i alla fall, jag skulle kolla lite tillbehör för att göra lite nya smycken. Men det finns ju inte så många såna ställen i stan, mest hobby-butiken uppe på Baronen och de hade inte ett skit av det jag behövde så det blir till att skicka efter istället. Blir onekligen billigare så också, men det är smidigare att kunna titta i affärer och köpa direkt! Inte alltid så lätta att begripa hur vissa saker ser ut i verkligheten när man bara har en bild på internet att titta på! Men det ska nog bli bra när jag väl får tummen loss och beställer alla delarna!

I går (fredag) var jag och handlade lite. Kände att jag bland annat behövde en ny mascara. Min gamla har jag ju knappt använt på över ett halvår och den har torkat lite. Men när jag nu ska gå kursen kanske jag känner för att sminka mig lite i alla fall. Fast bara kanske!

Jag har ju berättat att vi skaffat en ny familjemedlem i form av Zingo. Det var ju katten som Kristoffer fick när han fyllde år. Men nu har vi bestämt oss för att vi inte slutar där, vi skaffar en ny familjemedlem till när vi ändå är igång! Mer om detta lite längre fram när det närmar sig leverans!

I morgon har Alexander Tema-träning. Det är en heldagsträning med fotboll och denna gången är det i Ljungbyholm. Det är ett antal killar från olika klubbar som får träna tillsammans. Så i morgon blir det ingen sovmorgon, han ska vara på plats klockan nio. Sen ska han hämtas hem igen klockan 16 och efter det passar vi på att åka ner till mina föräldrar på middag!

Finaste fisen min!
Idag blev mamma så stolt över din stora storebror! Han spelade match och gjorde två mål! Och så spelade han riktigt bra hela tiden i övrigt! Bra jobbat! Nästa år får Kristoffer börja spela också om  han vill, för då är ju han fem och där har IFK Berga gränsen. Skulle tro att han vill börja, men med honom vet man ju å andra sidan aldrig riktigt. Men det är ju ett tag kvar tills dess så det behöver vi ju inte bestämma nu! Kristoffer sprang runt och sparkade boll med flera killar och tjejer som är i Alexanders ålder, de verkar tycka det är helt ok att han limmar fast på dom! Tror nog att även du skulle fått vara med dom och lekt! Mamma saknar sin lilla fisunge. Mamma älskar sin lilla fisunge. För alltid. För evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar