söndag 2 oktober 2011

Firat nybliven tonåring!

Idag har vi haft lite stressigt schema, men vi hann med det som skulle göras! Ja, om man bortser från att trädgården ser hemsk ut och verkligen behöver en stor höststädning! Men det visste jag ju redan i förväg att vi inte skulle hinna med denna helgen, så det fanns inte med i planeringen! Men det som var lite tråkigt var att en väldigt god och gammal vän till mig hörde av sig igår och undrade om jag och Mr K ville komma på lite lek och fika idag på förmiddagen, men det hann vi inte med! Det tråkiga var då inte att hon hörde av sig, utan att vi inte lyckades få in det i vårt schema! Efter frukost och ett par omgångar i duschen så var vi klara för dagens första tur, som gick till MediaMarkt. Jag köpte ju nytt headset till Alexander igår men det var inte skönt så det skulle bytas. Och han hittade faktiskt ett annat i ungefär samma prisklass som han är supernöjd med! Men jag skulle även kolla på present till min bror, glömde ju bort det igår. Och min bror är inte lätt att handla presenter till! Han har redan allt han behöver! Men jag kom till slut på att jag kunde köpa en film om jakt, för det sa hans fru att han ingen hade och jakt är ju största intresset för honom. Men tror ni att de hade några hemma? Nix! Så det sket sig! Men jag köpte lite av hans favoritgodis i stället...

En snabbtur till mataffären för att köpa korvbröd blev det innan vi åkte hem för att steka korv till lunch. Och nu hann jag till och med köra ett par maskiner tvätt! Sen var det dags att bege sig igen. Först ett snabbstop på Coop för att handla godis till storebror och sen körde vi lite söder ut. Första stopet blev i Ljungbyholm för att titta på ett babyskydd med bas som vi tänkte köpa. Och det var i jättefint skick så det köpte vi! Billigare än att hyra, sånt gillas skarpt! Sen gick turen vidare till Vassmolösa föra att fira min brorsdotter som även är min guddotter på hennes 13-årsdag! Nu kan jag ju avslöja vad jag köpte till henne: Ett bodybutter från The Body Shop som luktar Pink Greapfruit! Och hon verkade bli nöjd och glad! Min tråkiga bror var dock inte hemma, så hans present fick ställas på skrivbordet tills han kommer hem! Han spelar fotbollsmatch, var visst säsongens sista så han ville ju gärna vara med! Kristoffer och den ett år yngre kusinen T lekte som tokar och spelade Buzz Djungelpary! Fast ingen av dom vet egentligen hur man gör riktigt, men de var nöjda med att trycka på knapparna och ibland lyckades de få till det! Var antagligen mest tur, men de var glada och det var ju huvudsaken! Fikade gott gjorde vi och sen var det dags att åka hem igen!

Väl hemma så lagade vi tacos och käkade oss mätta. Jag blev i alla fall tillfälligt mätt, magen skriker nog snart av hunger igen! Städade av lite i köket och sen har jag lagt Kristoffer. I morgon måste jag städa lite mer noggrant för på tisdag får vi lite besök. Så därför orkade jag inte med att fixa köket så noggrant idag... Nu ikväll kunde jag också konstatera att mina fotknölar knappt syns längre! De brukar vara väl synliga, både de på insidan och utsidan av foten! De på insidan syns inte alls och de på utsidan syns inte mycket heller! Hoppas verkligen att det är vatten jag samlar på mig och inte fett! Men det blir ju kul i vinter, om fötterna redan nu ska tjocka till sig! Är ju inte så smidigt att gå omkring i sandaler hela vintern.... kan lätt bli lite kallt!

Så duktig jag varit nu, ett inlägg redan dagen efter det förra! Snart är jag kanske igång med ett inlägg per dag som jag var tidigare! Och då kanske det inte blir så långa inlägg varje gång...

Pussungen min!
Idag har vi varit på kalas hos morbror och hans familj. Fast självaste morbror var inte hemma! Men hans fina fru visade en supersöt liten tomte som hon köpt för att ställa vid din grav till jul, och en liten sten där det stod "God Jul". Jättefina var dom! Själv ska jag försöka få tag i en stoooor tomte i lite plastigt material som kan stå där också! Vill ju ha stor så den syns även om det blir massor av snö! Fast om det blir mycket snö så kommer jag att skotta så den syns i alla fall! Som vanligt när vi är i väg hela familjen på kalas så känns saknaden av dig ännu tydligare. Det är ju liksom en plats vid bordet som blir tom...din plats! Mamma saknar dig och mamma älskar dig. För alltid och för evigt.

1 kommentar:

  1. Haha den goda vintertiden när man är gravid! I slutet kunde jag bara gå i Foppa tofflor hehe! Kul sådär januari februari! :) du kan alltid låna mina om de behövs ;)

    SvaraRadera