lördag 8 oktober 2011

Ungefär såhär mår jag...


Själen blå hjärtat svart

I natt går allt med tunga steg, kalla fötter leker inte nudda golv
Rädda skuldror omsvepta av, tunna sjalar…

Jag kan inte andas, för gråten i mitt bröst
och jag kan inte se för alla tårar…
Jag kan bara sörja själen blå och hjärtat svart

Svindlande rör tanken vid mig, du min vackra människa
Du som kunde läka såren och göra allting sant…

Jag kan inte andas, för gråten i mitt bröst
och jag kan inte se för alla tårar…
Jag kan bara sörja själen blå och hjärtat svart

Underligt hur livet kränger
Tänjer ut den sköraste av gränser…
Som en svekfull narr, är kärleken… är kärleken!

Men jag ska inte dö inatt för gråten i mitt bröst
Nej jag ska inte dö… för alla tårar
Jag ska bara sörja själen blå och hjärtat svart…

Artist: Lisa Nilsson
Album: Diva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar