onsdag 11 maj 2016

HATAR vardagsstressen!!

Hur jag än gör så blir det alltid stressigt, både på morgonen och eftermiddagen/kvällen! Gubben jobbar så han åker kl 6 på morgonen och är hemma ca 19,30. Detta innebär att jag får ta hand om barnen med morgonbestyren och lämna på förskolan. Detta innebär även att det är jag som får hämta dom på förskolan. Och direkt vi kommer hem måste Benjamin få sin flaska för han är vrålhungrig då eftersom han knappt äter något på hela dagen på förskolan! Och han tar ca 30 minuter på sig att trycka i sig en flaska.... Sen är det middagslagning och sen ska det ätas och sen ska de plockas lite och sen ska barnen (de två yngsta läggas) och sen ska läxa läsas med ett barn och sen ska han äta kvällsis och sen i säng.... Och efter det så återstår röran i köket, som jag inte hinner innan, att ta hand om! Men läxan hinner ju i alla fall gubben ta vissa dagar, så ibland kan jag slippa undan den!

Allt går i ett, ingen andningspaus förrän alla är i säng och då däckar jag i princip av orkeslöshet!

HUR sjutton ska jag göra för att inte känna konstant stress?!

Hur sjutton gör alla andra som har det som jag/vi har det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar