måndag 23 maj 2016

Mjölkfritt ger resultat!

Ja, så är det!

Upptäckte i helgen att mitt eksem på armbågarna är borta!
Kvar är bara den nariga och torra huden, men det röd/gråa är helt väck!

Och minimannen sover ju bättre än innan och nu har vi också kunnat märka en liten skillnad i matintaget! Idag åt han en hel portion på förskolan till lunch, och det har han aldrig ens varit i närheten av tidigare!

Dottern märker vi inte så mycket på än däremot, men jag tycker ju att hennes eksem blivit lite bättre men är inte helt säker. Vi kommer förhoppningsvis att se det bättre när vi, om ca 3 veckor, börjar provocera med mjölk!

Och om ca 1,5 veckor ska vi börja lägga till sojaprotein, vilket ska bli så skönt! Det är mycket lättare om vi får äta soja! Och godare! Plantis Soygurt är ju så god, vaniljen smakar som mjukglass!

Igår testade jag att göra mjölkfri chokladmousse och den blev helt ok, lite svag i chokladsmaken, men det är nog för att jag använde den ljusa varianten (tål inte mörk choklad, migränframkallande).

Och på tal om migrän.... Vi har ganska kvav och tryckande luft här i dag och det har känts ordentligt i skallen. Så vid middagen idag fick jag ta migränmedicin och så la jag mig och vilade lite och nu är det väl lite bättre i alla fall. Hoppas verkligen att det inte blir sämre över natten för jag vill verkligen inte behöva ringa min snälla chef i morgon och sjukanmäla mig igen! Jag var borta torsdag och fredag för 1,5 veckor sedan på grund av just migrän! Och måndag, tisdag förra veckan för förkylning och feber. Och onsdag, torsdag, fredag förra veckan vabbade jag för då hade 9-åringen fått halsont! Så jag vill verkligen absolut inte behöva ringa henna och säga att jag är sjuk!! Jag håller nu tummar och tår att det bara blir bättre över natten.

Att jag blivit så dålig nu tror jag är en kombination av att nyligen påbörjat astmamedicinerna och att jag uteslutit mjölk- och sojaproteinet. Blir nog lite mycket på en gång för min kropp och därför reagerar den så att jag blev sjukare än jag kanske annars skulle ha blivit! Lite mycket på en gång så att säga! Men det blir nog bättre med tiden hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar