onsdag 4 maj 2016

Liten sammanfattning

Ja det var ju ganska länge sen jag skrev här, så det har hunnit hända en hel del!

Först och främst, lita aldrig på minipiller! Vi skulle, efter Cassandra, inte ha fler barn. Men tji fick vi! Så nu har vi en underbar liten kille på drygt två år som heter Benjamin (det är han som var på kortet i gårdagens inlägg)! Detta innebär ju då att jag var mammaledig en stor del av den tid jag varit frånvarande i bloggandet. Men jag har även gjort lite annat. Sen ca ett halvår tillbaka jobbar jag på en skola! Jag är med och stöttar lite i en del klasser, följer med på utflykter till teater och liknande saker. Jättekul! Så kul att jag till och med har sökt in till grundlärarutbildningen (fsk-3) till hösten! Och jag som alltid sagt att den dagen en får använda basebollträn på eleverna kan jag bli lärare.... Jaja, det är väl tur att en inte är sämre än att en kan ändra sig ;-) Så inför ansökan så kollade jag igenom mina betyg. De från gymnasiet var kanske inte precis en höjdare, men de gav mig i alla fall grundläggande behörighet! Och så har jag ju tidigare läst in och läst upp betyg på Komvux som ger min utökad behörighet. Och vet ni vad? De betygen är faktiskt helt ok, till och med bra, vissa väldigt bra! Men för att ytterligare öka chanserna att komma in (jag har ju åldern lite emot mig) så gjorde jag högskoleprovet. Kul att ha gjort det. Kommer aldrig att göra det igen. Så nu är det bara en lång väntan tills den 12:e juli, då jag får reda på om jag kommer in eller inte!

Jag har skaffat ny hobby under åren, och även bytt hobby. Och bytt igen. Och så blandar jag lite av varje! Det började med att jag loomade. MASSOR!! (Finns mer bilder att se för den som vill på Instagram, Loombandstjejen heter jag där)

Här är några av alla drakar jag har gjort från Draktränaren
Jag kollar på Youtube på en tjej som heter Cortney Nicole!


Här är lite andra saker jag gjort


Men sen fick jag ont i min ena armbåge, vilket visade sig vara tennisarmbåge och loomandet gjorde det bara värre. Så jag fick i princip sluta helt och hållet. Nu gör jag mest mindre saker jag kan hänga på min handväska, för ungarna på skolan tycker det är roligt att titta på dom! Sen började jag istället måla i målarböcker för vuxna. Avkopplande och härligt! Och jakten på de perfekta pennorna och den bästa boken startade, så nu har jag X antal pennor och X antal böcker..... Men nu sista veckorna har jag börjat virka! Först blev det en variant av poncho, helt efter eget huvud, inget mönster. Den blev ganska ok! Och sen fick jag för mig att jag skulle försöka läsa och följa ett mönster på en annan modell, och det har faktiskt gått bra! Tyvärr börjar min tennisarmbåge ge sig till känna igen så jag får ta det lite försiktigt. Vilket inte är lätt för nån som gärna vill slutföra saker innan de är påbörjade.... Fullkomligt hatar att ha saker liggande, jag vill få klart snabbt! Men det är bara att inse, jag måste lära mig att lyssna på min kropp!

Vilket då leder till den största förändringen jag gjort på många år. Jag har börjat träna. Jag hatade att träna innan, men nu tycker jag det är skitkul! Det hela började med att jag ville bli av med några kilo, men främst att få en hälsosammare och starkare kropp. Och sen fortsatte jag och har nu på ett år gått ner över 10 kg och jag gick ner 5 kg lite innan jag började träna också, så totalt ca 15 kg på drygt ett år! Jag har inte alls lika mycket migrän eller huvudvärk i övrigt! Jag löste medlemskap på Actic och tränar där på gymmet, cyklar och går på löpbandet. Sen tränar jag en hel del hemma också. Men efter ca 8 månader så stannade min viktnedgång av helt och hållet, så då tog jag till nya metoder så nu väger jag och registrerar alla kalorier jag stoppar i mig. Jag vill helst hålla mig under mitt rekommenderade dagsintag, och oftast klarar jag det! Har satt som mål att om inte kalorierna räcker till om jag blir hungrig på kvällen så får jag snällt sätta mig på cykeln och cykla bort kalorier först! Så började det och nu försöker jag cykla 1 timme varje kväll! Och det känns kanon!


Givetvis går jag fortfarande till kyrkogården och gör fint hos min älskade ängel, men det känns inte längre som ett tvång att gå dit varje fredag och det känns skönt. Nu går jag dit när jag känner att jag hinner men det blir i alla fall ca varannan vecka.

Så här fint var det hos min ängel i påskas


Ja i övrigt har ju mina barn blivit större, Cassandra är nu 4 år och har hår ner på halva rumpan! Kristoffer fyller 9 i sommar och går på simning som han tycker är jättekul! Alexander är hela 17 år (ingen aning om hur det gick till, jag är ju fortfarande 25?!?!) och går första året på gymnasiet och har en underbar flickvän sen 2 år tillbaka.

Ja det är väl lite i stort om vad som hänt sen sist och det är väl lite detta fokus kommer ligga mer på nu när jag drar igång bloggen igen, träning, familj och förhoppningsvis studier!

Ja det var allt för denna gången!

God natt på er!
Själv har jag inga förhoppningar om en god natts sömn, det har jag inte fått på 1,5 år, men det återkommer jag till om mer en annan dag..... lite nattskräck, astma, mjölkprotein och lite annat smått och gott......

Och som avslutning...

Älskade lilla fisgrunkan min, jag kommer inte skriva lika mycket till dig här nu som jag gjorde tidigare, men då låg ju bloggens fokus på dig och allt kring din bortgång! Nu kommer bloggen mer ha fokus på andra saker, men du vet att jag inte glömt bort dig!
Mamma älskar dig, det vet du!
För alltid.
För evigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar