söndag 8 maj 2016

Vabbelivabb....

Ja då har mini fått feber, så i morgon blir det vabb för mig! Så då kan jag passa på att så frö och plantera lökar medan han sover lunch! Skulle ju gjort det i helgen, men tiden räckte inte till!

Var en tur till gymmet idag och tränade ett pass med kräkvarning! Farligt att gå till gymmet med Mia för sen körde jag samma program själv idag fast ännu intensivare! Och så cyklade jag en halvtimma som avslutning, vilket innebär att jag nu är klar med första momentet i ICA klassikern!



 Nu återstår 78 dagar till nästa moment.....

Och i morgon blir det vardag igen.... Och mannen har fått ny tur att köra, vilket innebär att han utgår från annan ort med en resväg på ca 45 minuter. Och turen ligger på ca 11 timmar och så 45 minuter hem igen. Detta innebär att jag är själv med det mesta på vardagarna! Väcka barn, ge barn frukost, få iväg barn till förskola och skola.... jobba själv... hämta barn, mata ett barn, laga middag till resten av familjen, lägga barn, läsa läxa med barn. Gå i däck på soffan! Så nu har jag skrivit ut lite recept från olika veckans recept via olika matkassar så det ska gå snabbt och lätt att laga middagarna och allt ska finnas hemma! Det är ju annars gubben som står för matlagningen här hemma! Och nu när allt måste vara fritt från mjölk och soja så blir det ju till en början lite mer utmaning, men det har gått bra så här långt i alla fall. Men då mannen jobbar och jag vabbar (vill inte ta med feberungen till affären) så är min underbart snälla mamma snäll och kommer in och handlar det vi behöver! Tack, snälla mamma, du är världens bästa mamma!

Och på tal om mjölkfritt! Benjamin sov ytterligare en ganska så lugn natt. Vid 5-tiden fick jag lägga över honom till oss för då var han ledsen men då hade han också feber och täppt i näsan. Så nu går vi på ett nytt nedtrappningsschema med kortisoninhalationerna så han förhoppningsvis slipper bli så dålig som sist och fick åka till sjukhuset för att få hjälp med andningen! Nu hoppas jag bara att dietisten fixar "receptet" för ersättningen i morgon så vi kan hämta ut, för de där små burkarna går ju åt i rasande fart!

Snart är jag klar med mitt virkningsprojekt! Så nu får jag snart hitta på något nytt! Eventuellt blir det en likadan fast i annan färg och annat garn!
Bilden till vänster visar vad det är jag virkar och bilden till höger visar min virkning i det garn jag använder.

Jag har beställt en sommarklänning som jag funderar på att sticka en sån här till också, fast i andra färger! Får de om det blir så eller något annat. Och om min arm klarar av det vill säga!

Nu väntar en liten stunds virkning till och sen ska jag ta en date med kudden!
God natt på er!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar