fredag 20 maj 2016

Hemska mamma!

Jag syftar till mig själv, inte min mamma! 
(lika bra att klargöra direkt så det inte blir några missförstånd av rubriken)


9-åringen hade sått solrosfröer i skolan som han fick ta hem i förra veckan, eller om det var ytterligare en vecka sen.... Sen har de (det var tre i samma kruka) stått i hans fönster och vuxit till sig jättebra, 20-30 cm höga! Så igår planterade vi över dom i en stor kruka som fick stå ute en liten stund i solen. Sen tog vi in den och jag ställde den på ett säkert ställe för småsyskonen, så de inte skulle få tag i den. Men det var helt klart inte ett säkert ställe för mig..... Jag råkade riva ner en sak som trillade rakt ner i krukan - givetvis! Och TVÅ av tre gick av, långt ner! Åh, så ledsen jag blev och K blev inte så där jätteglad precis. Men jag tog det nog hårdare än han gjorde, men han har skött om dessa blommor så fint sen han fick hem dom! Så idag i affären fick plånboken ta smällen för att mamma tog sönder blommorna! När jag kom hem gav jag honom en Bionicle/Hero (vilket av det som detta nu var.... Och han blev sååå glad! Men jag mår dock fortfarande dåligt över att ha tagit sönder hans blommor, även om det var en olyckshändelse - vilket han själv sagt flera gånger!
-Men du gjorde det ju inte med mening mamma! Det var ju en olyckshändelse!
Fina goa unge, vad jag älskar din omtänksamhet!
Har satt de som gick av i vatten för att se om de bildar rötter, hoppas kan jag ju alltid! Och de små som är kvar i krukan tror jag tyvärr inte kommer att klara av att växa till en blomma då det inte finns några blad så långt ner, men de får stå kvar så får vi se vad som händer och sker!

Och så lite om morgondagen......
I morgon ska vi klippa 4-åringen lite. Hon vill ha hår som Rapuntzel och hon är på god väg. Håret är nere på över halva rumpan! Men nu börjar det bli så jobbigt att borsta så det är dags att klippa lite toppar!

Gubben ska iväg på lite saker på eftermiddagen/kvällen/halva natten så jag skickade pm till en vän och frågade om de ville komma och leka lite, vilket de ville! Så i morgon blir det lek för barnen och kaffedrickande och snackande för oss mammor, precis som de ska vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar