fredag 8 juli 2011

Arg, besviken och gråtfärdig!!!

Sov någorlunda inatt men när jag vaknade ville jag somna om en stund till. Rent tidsmässigt hade jag kunnat det men det tyckte inte den sketna flugan som befann sig i mitt sovrum! Så jag gick upp istället, fixade frukost och gjorde mig och Kristoffer i ordning. Sen cyklade vi till Berga C och handlade lite och gick även in på Apoteket. Jag hade fått ett tips om en särskild strumpa som skulle vara bra mot RLS. Men de hade inte den, inga apotek hade visst det utan man fick själv beställa från tillverkarens hemsida. Sen cyklade vi (eller jag cyklade, Kristoffer åkte bak i barnstolen) till kyrkogården och tände ett ljus för lilla Jonathan. Tittade självklart på fiskarna också, och vi såt jättemånga fina idag! Sen cyklade vi hemåt igen. När vi inte har så lång bit kvar så är det en kraftig nedförsbacke och där finns ingen cykelväg utan man måste cykla på bilvägen. På höger sida står det bilar parkerade. Halvvägs nerför backen (man får ju upp ganska hög hastighet även om jag bromsar lite hela tiden) går det en dam på vänster sida vägen. Rätt som det är kommer det en blå bil på mötande sida. Denna bilen ska visst hämta upp damen på trottoaren. Bara en liten bit framför mig så svänger bilen in rakt framför mig för där fanns en tom p-ficka. Men han körde liksom inte in i den för att parkera utan med motorhuven rakt in mot trottoaren och resten av bilen rätt ut i gatan! Sen började han backa men inte tillräckligt för att jag ska komma emellan honom och de parkerade bilarna. Jag får tvärnita med cykeln och med ett par centimeter till godo får jag stopp på cykeln! Jävla tur att jag bromsade redan innan annars hade jag inte haft en chans! Jävla idiot sa jag till dom och då säger kärringen som gick att det var lugnt de skulle bara vända! Ja, sa jag för dig var det säkert lugnt för det var ju inte du som fick en bil framför dig som du höll på att cykla rätt in i! Och det var ju inte precis som om han i bilen inte såg att jag kom på cykeln för vägen är så rak den kan bli!!! IDIOTER!!! Kan ju tillägga att stackars Kristoffer blev ju vettskrämd! Men resten av hemvägen gick utan missöden i alla fall!

Jag hade ju verkligen hoppats på en dag utan gnäll och irritation, men det sket sig ju och mer kommer!

Väl hemma så åt vi en riktigt näringsrik lunch. Glass, grädde, chokladsås och strössel! Men det mättar ju ganska bra i alla fall! Sen tog vi det lite lugnt ett tag. Jag tog det lugnt genom att gå igenom Alexanders garderob och plocka undan det som var för smått. Två IKA-papperskassar blev resultatet. Så nu eker vissa korgar i garderoben ganska tomma! Sen fortsatte jag att slappa och denna gången läsandes en bok.

Vid fyratiden kom vår frisör på ett besök och med sig hade hon sina två hundar. Den ena är en lite mindre sak, en gatukorsning. Den andra är klart större och av rasen dobberman. Och hon är så himla fin! Men Kristoffer som är klart rädd för hundar blev inte helt lycklig! Den lilla gick bra till slut då vågade han till och med vara på golvet! Men den stora var han lite rädd för fortfarande när de gick! Och den stora älskar att jaga katter så Busan rusade upp i ett träd snabbt som blixten, visste inte att hon kunde springa så fort! Men vi hade väldigt trevligt, satt och fikade och pratade lite. De åkte hem runt sextiden och strax därefter kom mannen hem från jobbet!

Och med sig hade han den nya cykelkärran och här startar nästa irritationsmoment. Öppnade lådan och tittade efter och kan direkt konstatera att den lilla lådan med småsaker och lyset inte fanns med här heller! Så jag ringer igen och den killen jag pratar med kollar med en annan kille och då får vi veta följande: Lysen följer inte med. Kartongen ska inte finnas med för småsakerna är förmonterade. Bruksanvisningen stämmer inte. Jaha... Kunde inte denna killen som visste allt detta delge den informationen för sina medarbetare!? Då kunde man ju tänka sig att de kunde upplysa om det direkt man köper den och på detta sättet hade ju dom sluppit massor av reklamationer och ilskna kunder!!! Så nu kan jag i alla fall sätta ihop kärran utan större problem. Men nu kommer nästa bekymmer. Ska montera på fästet på min cykel. Det går inte... förvånade? Nä, inte jag heller... Allt ska tydligen jävlas totalt med mig nu!!! Där man ska fästa anordningen på cykeln går det ner en liten sketen sak på min cykelram så att det helt enkelt inte går att fästa den, hur mycket jag än försöker och vrider och vänder! På Lucas cykel går det hur bra som helst, men den kan jag inte cykla på! Nu kan jag tala om att jag är så arg och besviken att jag nästan börjar gråta! Men det är inte första gången det blir problem på grund av min cykel. Jag fick den i 25-årspresent och kravet när vi köpte den var att det skulle vara lätt att få tag på reservdelar även efter många år. Den är köpt på Sporthörnan. Det skulle inte vara några problem det är ett tryggt och bra märke. Första problemet kom ganska snart. Jag behövde inhandla en längre pakethållare för barnsitsen och det var inte lätt men löste sig till slut. Men nästa problem lät inte vänta på sig, det kom när jag behövde byta däck och slang första gången. Gick tillbaka till affären och de lyckades tillslut få fram rätt. Det visade sig att de inte längre saluförde detta märke som var så tryggt och bra! Men min snälla pappa ska kolla hur det ser ut och se om han kan lösa det på något vis, annars får vi väl helt enkelt lämna tillbaka kärran... eller köpa en ny cykel.. men det alternativet är ju inte riktigt realistiskt. De kostar ju en slant! Och i övrigt är det ju inget fel på cykeln, mer än normalt slitage efter 12 års användande!

Middagen idag blev lite sen. Jag hade ju haft besök och inte haft varken tid eller ork, mest ork, att förbereda något. Men vi fixade lite hamburgare och korv så det gick ganska så snabbt! Sen städade jag av köket och nu sitter jag här. Snart ska Kristoffer göras i ordning för natten och sen får vi se vad som händer. Lite BUZZ kanske? TV har ju i alla fall inget att erbjuda! Annars sitter jag väl har och pillar lite och går och lägger mig relativt tidigt med en bok istället! I morgon är planen att vi ska till Oskarshamn en sväng. Alexander vill träffa en Cosplay-kompis som bor där och nu är det ju båtracing där så då kan vi ju passa på att åka hela familjen! Vi tittar på tävlingen och Alexander träffar sin kompis! Det är ju lite långt att bara köra dit och lämna och åka hem igen för sen måste man ju göra samma resa igen för att få hem honom!

Ikväll har jag även ringt min älskade mamma som fyller år idag! Grattis på dig, mamma!

Hej min älskade ängel!
Idag har mamma och lille storebror varit vid din grav och tänt ett fint ljus för dig. Vår snälla frisör var på besök idag och hon hade köpt ett fint hjärta som hon ville lägga hos dig, men hon glömde det på salongen! Inte helt förvånad, hon kan vara lite tankspridd! Men helt underbar och gullig och hon tycker ju så himla mycket om er killar! Så mycket att hon vill ha er allihopa! Men det får hon inte, jag behåller er! Ja, dig skulle hon ju av förklarliga skäl ändå inte kunna få... På måndag kommer jag tillbaka och tänder ett nytt ljus. Då kommer jag även sätta dit en ny blombukett och Alexander ska sätta dit en söt liten groda! Kristoffer kommer ju också med. Puss på dig min älskade lilla kille. Jag saknar dig och älskar dig så mycket det går, ända till månen och tillbaka igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar