lördag 23 juli 2011

Tråkdag!

Denna dagen har inte bjudit på något särskilt egentligen. På förmiddagen var vi och handlade en sväng och strax efter att vi kommit hem kom svågern på lite fika. Sen har jag diskat...för hand...skittråkigt, men i morgon kommer min älskade diskmaskin hem igen! Legat på sängen och läst en hel del. Vi köpte en sele till Zingo idag så vi har låtit henne vara ute en stund. Snart hoppas jag att vi ska våga låta henne vara ute själv utan att hon försvinner. Och då kan vi äntligen låsa upp kattluckan igen för utgång! Håller på att bli tokig på nätterna! Natten till igår var värst! Under drygt tre timmars tid var jag uppe TOLV gånger och släppte ut kattfan (Busan alltså). Måste du släppa ut henne? frågar en del. Ja, det måste jag. Hop spekar och river nämligen i kattluckan för att försöka få upp den och hon slutar liksom inte förrän någon öppnar åt henne!! Så därför hoppas jag verkligen att Zingo snart ska kunna vara ute själv!

Kristoffer somnade på soffan ikväll innan vi hann lägga honom i sängen. Vaknade ganska tidigt (för att vara honom under sommaren alltså) runt halv åtta - åtta nånting och sen har han varit i farten mest hela dan. Duschade under kvällen gjorde han också. När han fyllde år (kommer inte ihåg om jag skrivit det tidigare men jag tror det) fick han av sina kusiner ett fint halsband. En namnbricka i silver. Tidigare har han illvägrat att ha halsband på sig, men detta ville han ta på sig när han fick det förra lördagen och har inte tagit av sig det än! Men han blev lite konfunderad i badet och undrade om man kunde bada med halsbandet på! Och när jag skulle smörja in honom efter duschen var han väldigt noga med att det inte fick komma salva på halsbandet! Gullungen min!

Nu ska jag sätta mig och kolla lite entrépriser till Astrid Lindgrens Värld. Vi ska ju till Vimmerby torsdag till söndag nästa vecka för att Alexander spelar Bullerby Cup då. Och då tänkte vi passa på att besöka ALV också med Kristoffer så att det händer nåt kul för honom också. Fast han vet knappt vilka figurerna är som hon skriver om! Bara ett par stycken faktiskt. Men efter att ha talat om detta med andra föräldrar visar det sig att det tydligen inte är ovanligt! Det finns ju så otroligt mycket filmer och böcker idag och då är det många barn som inte vill se eller läsa AL för de kan ju upplevas som lite mesiga många gånger i förhållande till de lite tuffare filmerna/böckerna. Och min älskade mellanson tillhör definitivt de som vill se lite tuffare filmer! Men hur eller hur, det är ju fint och kul att gå där och titta i alla fall, och som sagt, några figurer känner han ju till! Vi får väl köra en intensivkurs i AL-figurernas värld nu i veckan innan vi åker! Tanken är att vi ska lösa biljetter för två dagar för då kan man gå lite kortare stunder under två dagar istället för en heldag. Huvudsyftet med resan är ju onekligen att kolla när Alexander spelar fotboll, och är vi då två halvdagar eller liknade på ALV så kan man ju passa in matcherna lättare!

Hej fisen min!
Snart bär det av för mamma, pappa och Kristoffer till vandrarhemmet i Vimmerby. Ja, än är det flera dagar kvar men i alla fall! Alexander åker ju inte med oss, han åker med sitt fotbollslag. Jag har väldigt blandade känslor inför denna resan. När vi bokade rum på vandrarhemmet så fanns ju du fortfarande kvar hos oss. Vi beställde ett av de större rummen på bottenvåningen för att vi lätt skulle kunna köra in vagnen. Nu blir ju inte det aktuellt. Men vi kommer ändå att ha det rummet. Det rummet hade vi för två år sedan också när vi var där. Och då låg du i mammas mage! Åh, det kommer att bli jobbigt att göra en resa utan dig som planerades med dig! Men det får gå, det måste det. Men jobbigt kommer det att bli... Mamma saknar sig och mamma älskar dig, min finaste lilla minifis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar