söndag 10 juli 2011

Söndagsutflykt!

Klockan är nu nio på kvällen och jag håller på att somna. Så det blir till att skriva en liten summering av dagen och sen väntar sängen!

Kristoffer vaknade halv sju men då gick jag bara upp och satte på en film och sen gick jag och la mig igen. Vid halv nio ungefär ville han ha sin frukostvälling så då klev jag upp. Sen var det frukost för min egen del och sen gjorde vi oss i ordning hela familjen. Sen åkte vi och tankade bilen och sen köpte vi ett par blommor på Blomsterlandet. Sen åkte vi till Gullabo, där min äldsta kusin bor. Hon fyllde år igår så vi skulle dit idag på lite lunch! Väl där träffar vi även min moster med man och kusinens två yngsta barn och hennes barnbarn. Trevligt att träffa dom igen, det blir väldigt sällan av att vi ses! God mat blev det också! Rådjursstek och potatis! Sen lite glass och bigarråer, också väldigt gott! Sen begav vi oss mot Kolboda. Min mamma fyllde ju år i fredags så vi skulle dit och äta lite middag. När vi kom fram så åkte vi ner till stranden för lite bad. Fast det var bara Alexander och mormor som badade, Kristoffer plaskade runt lite i kanten och Lucas och jag satt och tittade på! De hade kul och höll på en bra stund. Men sen var det dags att åka tillbaka igen för middagen behövdes fixas. Även här blev det stek och potatis... fast kalvstek denna gången, även den väldigt god! Men det är ju lite typiskt att det skulle bli stek två gånger på samma dag! Mamma tänkte som så att det grillas ju så mycket nu så hon ville bjuda på något annat istället! Och till efterrätt blev det mammas goda blåbärsmuffins med grädde och blåbär på! Med andra ord, blåbär både i och ovanpå! Vi är ju inte nån tårtälskande familj så för vår det fungerar detta minst lika bra, om inte ännu bättre! Sen lekte Kristoffer och mormor en stund och sen var det dags att bege sig hem. Fick stanna till hos bror min på hemvägen och lämna av en grej bara.

Väl hemma börjar jag fixa med vattningen och undertiden jag står ute och vattnar kör det in två ambulanser på området. Vi mötte även tre stycken när vi var ute och körde idag. Jag tycker ju inte om att se ambulanser längre, det gör så ont i mitt hjärta... Och inte kändes det bättre just ikväll, för i morgon är det femmånadersdagen av Jonathans bortgång och det känns jobbigt redan idag. Det har det i och för sig gjort hela helgen, det blir värre och värre ju närmare vi kommer...

När jag var klar med vattnandet gick jag in och då var det dags för Mr K:s kvällsvälling och sen tittade han vidare lite på sin film. Jag la mig på sängen ett par minuter men lyckades inte hålla ögonen öppna så jag ska snart gå och lägga mig! Men jag kände att det var lika så bra att skriva ett inlägg i alla fall. Jag misstänkte redan tidigare i kväll att jag skulle gå och lägga mig tidigt, fast inte av anledningen att jag skulle vara trött! Nej, mina jäkla RLS-ben började härja och göra ont redan vid sextiden ikväll och så tidigt brukar det inte sätta igång! Men redan då insåg ju jag att kvällen skulle bli bra jävlig och att mina ben mår bättre av att lägga sig i sängen, läsa lite och sen sova. Ja, det är ju inte benen som läser, jag inser att man kan tolka meningen på detta vi. Det är ju självklart jag som läser!

I morgon blir det en tur in till stan. Alexander får snällt följa med, vare han vill det eller inte! Jag behöver nämligen hans hjälp att distrahera Kristoffer i leksaksaffären och bokhandeln så att han inte ser exakt vad jag tittar på och köper! Sen blir det en tur till blomaffären och sen på hemvägen stannar vi till vid kyrkogården och sätter fina blommor och tänder ett ljus hos Jonathan. I morgon är det ju fem månader sedan han gick bort och lämnade oss kvar här på jorden... Kan inte fatta att det redan gått hela fem månader! Sen blir det till att åka hem och städa för på tisdag blir det ju lite kalas!

Ikväll gick jag och Alexander ner i förrådet för vi skulle plocka fram lite av Alexanders gamla leksaker som han skulle ge Kristoffer i födelsedagspresent. Men då inser ju jag att dom sakerna tog vi ner till Kolboda för att vi inte hade plats för dom! Skitbra! Vi har ju liksom varit där idag... Så nu får jag se om mamma kanske kan leta upp det vi söker, men det är ju inte helt lätt! Men jag skrev ganska tydligt på kartongerna vad som finns i och så ligger alla olika saker i påsar i kartongerna och även påsarna är märkta. Så det borde gå bra, men vi får se vad hon säger! Men det är ju så typiskt! Vi har sagt så länge att vi skulle gå ner och fixa detta och så väntar vi tills efter vi var i Kolboda! Hade vi bara gjort det innan hade vi ju själva kunnat kolla idag när vi ändå var på plats! Men men, så är det...

Älskade lilla fisen min!
Idag var vi hos mammas kusin och där var även hennes barnbarn som fyllde ett år i slutet av maj. Det kändes väldigt jobbigt att se honom, jag satt och tänkte på hur kul ni skulle tyckt det var att leka med varandra! Och så tänkte jag mycket på dig när vi var på stranden med mormor också idag. Jag satt och funderade på om du skulle tyckt det var kul att bada eller om du skulle tyckt det var lite läskigt. Förra sommaren var du ju alldeles för liten för att bada så även detta är en sak vi aldrig kommer få svar på... Och det känns så jobbigt. I morgon kommer mamma och dina bröder till din grav och tänder ljus för dig och sätter dit fina blommor. Pappa kan tyvärr inte komma med för han jobbar, men du vet ju att du alltid finns även i pappas tankar! Vi saknar dig så mycket allihop och vi älskar dig! För alltid och för evigt är du vår lilla minifis!

1 kommentar:

  1. jag såg det på dig, vad du tänkte..Ville inte säga något just då.
    Du är en fantastisk mamma. Precis som min,..
    Ville bara säga det till dig!
    kram /Carolina

    SvaraRadera