lördag 16 juli 2011

Kalasdag. Igen!

Även denna natten behövde jag endast gå upp två-tre gånger för att släppa ut Busan och Zingo sov hela natten hos oss! Blir skönt när vi kan låsa upp luckan för utfart igen, men vi måste se om vi kan hitta ett mindre halsband till Zingo först. Vi köpte ett för kattunge, men det är för stort! Och utan halsband kan hon inte komma in genom luckan för hon måste ju ha magneten!

Igår var klockan närmare tio innan Kristoffer kom i säng för han hade ju somnat på soffan på eftermiddagen. Men tack vare det fick vi sovmorgon! Vi gick upp runt nio och sen fick vi vänta tills kvart i tio innan Kristoffer vaknade! Sen blev det lite brunch och efter det tog jag fram dammsugaren ett varv. Vi skull ju få gäster och fira Kristoffer även idag! Klockan två kom gästerna som var mina föräldrar och min bror med familj. Kristoffer fick ett fint halsband av kusinerna och två Bakugan! Halsbandet är av modell namnbricka där namn och födelsedatum står ingraverat. I år har alla tre killarna fått lika dana halsband av dom i födelsedagspresent. Dock hann ju Jonathan aldrig få sitt själv... Av mormor och morfar fick han pengar och lite godis! Han blev väldigt glad för alla presenter! Sen blev det fika och sen lekte framför allt Kristoffer med sin kill-kusin som är ett år yngre. De äldre ungarna försvann ut efter ett tag. Killarna lekte bra hela tiden, inget bråk och inget tjafs! Klockan var nog runt fem-tiden när gästerna åkte hem. Kan ju tillägga att kusinerna var väldigt intresserade av lilla Zingo! Och det är ju inte lustigt, för hon är ju så himla gullig!

Middagen fixade som vanligt Lucas och jag plockade undan. Även det precis som vanligt! Sen har jag legat på sängen och läst lite, mår inte riktigt bra. Kristoffer har lekt och härjat hela kvällen och snart är det välling och läggdags för efter dagens kalas och busande är han trött! Själv vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Funderar på att leta upp nån film och titta på. Problemet är ju bara att mina ben blir bara värre och värre och tidigare och tidigare på kvällarna nu så jag brukar ha väldiga problem att sitta i soffan! Slutar ofta med att jag går och lägger mig, läser en stund och somnar...

Nu är nästan alla kalas avklarade för Kristoffers del detta året! Återstår bara en familj som jag inväntar svar ifrån när de kan. Vi kan för det mesta, men de brukar ha lite dåligt med tid och svårt att hitta tillfälle när de kan allihopa. Så då kom vi överens att mamman i familjen skulle kolla kalendern och återkomma, så det är det jag väntar på nu!

Finaste fisen!
Idag fick Kristoffer ett likadant halsband som du skulle fått av dina kusiner. Han har det på sig och är jättefin! Ditt halsband ligger så fint i den fina lilla asken vi köpte där det står "Mina första tänder" på. Vi köpte den till din ettårsdag... Inte heller den fick du... Asken med halsbandet ligger i bokhyllan bland dina dopsaker och dopfotografiet. Alla mina tre underbara killar har ju varsin del av bokhyllan för era dopminnen! Även idag på Kristoffers kalas var det en liten kille som saknades. Det kommer ju alltid att vara en liten kille som kommer att saknas, på ALLA kalas! Mamma saknar dig så otroligt mycket! Mamma älskar dig så otroligt mycket! För alltid. För evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar