tisdag 5 juli 2011

Cykelkärra??

Inatt sov jag faktiskt lite bättre igen. Men det stoppar inte mig från att vara trött som ett kryss idag också. Har sovit två kortare stunder idag, en på förmiddagen och en under eftermiddagen. Men jag är trött i alla fall... Alexander ringde mig i morse. Han hade ju glömt ett par saker som ha bara var tvungen att ha idag till deras Cosplay-picknick. Så jag och Kristoffer fick cykla bort med det vid nio-tiden för själv hann han inte hämta det. Och jag förstår faktiskt att han ville sakerna för det blir ju roligare ju bättre och riktigare klädd man är! Så det fick bli en liten ofrivillig cykeltur. Tur att det inte är så långt i alla fall, fram och tillbaka på ca en kvart!

Jag har börjat fundera på att skaffa en cykelkärra. Funderade på detta i höstas också, då för att jag skulle kunna ta mig nånstans med cykel med både Jonathan och Kristoffer då Kristoffer inte cyklar själv. Men nu behövs den ju inte av den anledningen längre... Men det skulle ändå vara smidigt att ha en, särskilt när Lucas jobbar som han gör. Då skulle jag ju kunna ta mig lite lättare till affären för lite mer storhandling själv. Som det är nu får jag ta hjälp av min snälla mamma. Visst det fungerar ju bra det också, men det skulle kunna vara skönt att kunna fixa det själv, att inte behöva vara beroende av henne hela tiden! Kollade lite på internet igår. Hittade en på Jula för 995 kronor. Sen hittade jag på Team Sportia men de kostar tusenlappen till och uppåt! Nån som har nån erfarenhet och kan ge en rekommendation? Finns ju ännu fler ställen som säljer, nu kollade jag bara lite snabbt!

Idag känns det som om jag gjort ännu mindre än igår! Orkar inte... Har varit ute och tittat på ogräset, men lyckades inte skrämma bort det med onda ögat. Så nu MÅSTE jag verkligen ta itu med det. Snart... Fick tvätta en tröja i morse. Tog på mig en vit tröja, gick ut i köket och öppnade en burk makrilfilé i tomatsås (tycker det är gott och mättande som pålägg ibland). Jag brukar alltid öppna så försiktigt så att locket inte ska flyga av för fort och det gjorde jag även idag. Men detta locket ville av med raketfart så jag blev rejält rödprickig! Så av med tröjan och in i maskinen! Jag har ju annars inte tvättat på snart en hel vecka! Märks att det är sommar, varmt och att ungarna inte går i skola och dagis. Det går inte åt lika mycket kläder som annars! Men nu börjar onekligen tvättkorgarna bli fulla, så även det är snart ett MÅSTE!! Och jag tycker verkligen inte om måsten!

Till lunch idag kokade jag korv till mig och stekte korv till Kristoffer. Men när jag ska säga till honom att maten är färdig har han somnat på soffan! Tacksamt värre! Min trötta lila gosegris!

Fast jag har ju faktiskt gjort ett par saker idag i alla fall! Jag har ringt och fixat med ett par samtal som jag också skjutit upp. Det ena samtalet gick bra. Det andra får jag ringa igen i morgon för det fanns ingen på plats under eftermiddagen. Och det tredje var återigen till Telia. Har ju en fråga angående bredband. Förra gången jag ringde var telefonkön 20 minuter så då la jag på luren igen. Denna gången var det telefonkö på 20 minuter...igen... Börjar undra om de alltid säger 20 minuter eller vad de sysslar med! Men hur eller hur, jag kände inte för att sitta i telefonkö i 20 minuter så jag la på och får försöka en annan dag igen. Men jag tycker att alla ställen som har telefonkö kan införa systemet som en del har att man kan välja om man vill sitta i kön eller lämna sitt nummer så ringer de upp när det blir ens tur. Det tycker jag skulle vara grymt mycket smidigare! Och det sista samtalet var till Kristoffers läkare för han behöver nya recept på sina salvor den torrfisen! Men det blev ett ganska jobbigt samtal för vi dubbelkollade deras register så att Jonathan var borttagen. Det ska ju gå per automatik via folkbokföringen, men ibland händer det att det inte fungerar. Men på Jonathan stod det "avliden". Då undrade ju hon givetvis lite försiktigt vad som hade hänt. Men hon var väldigt gullig och trevlig, kunde höra att hon blev ledsen hon också. Och mina tårar kom ju som alltid när jag behöver berätta för någon som inte redan vet...

Idag började jag skriva inlägget tidigt på dagen så jag gör en paus nu och återkommer med mer i kväll!

Och nu är kvällen här och jag återkommer precis som jag sa!

Det har dock inte hunnit häda särskilt mycket. Har blivit lätt tokig på Alexander dock. Vet inte hur många gånger jag försökt ringa honom under eftermiddagen, dels för att fråga hur de hade haft det på träffen men även för att kolla när han tänkte behaga och komma hem. Men får man nåt svar på mobilen? Nä...Ibland kan man ju verkligen undra varför ungen ska ha en mobil... "Jag hade ljudet av för vi var ute...." Är det inte bättre att ha ljudet på när man är ute så är ju chanserna större att man hör när det ringer? Eller i alla fall kolla av mobilen då och då? Ja, ja. Det är som det är och kommer väl alltid vara så har jag en känsla av!

Men nu är han hemma i alla fall, dök upp lite efter sex. Och ytterligare en stund senare kom mannen också hem och sen käkade vi lite middag. Efter det städades middagsdisken undan och nu sitter jag här. Jo just det. Jag kunde ju givetvis inte låta bli tvätten... så nu hänger en maskin ljus tvätt på tork. I morgon får jag se om jag orkar ta itu med den mörka. Brukar vara klart mer i den högen...förstår inte det!

Kristoffer kommer nog vara uppe lite längre ikväll, han gick ju i däck på soffan idag. Men det gör ju inget jag ska ändå inte göra något särskilt. Det är ju inte som om det går något vettigt på tv att titta på heller. Bara en massa repriser överallt, eller fotboll och det tycker jag inte heller är någon höjdare! Får väl se vad jag hittar på istället. Kanske kan hitta nån film jag inte sett, borde inte vara särskilt svårt! Annars blir det vidare läsning i boken. En kanna thé blir det nog också, har inte druckit mycket thé senaste veckorna. Blir lite mindre av den varan under sommaren när det är varmt. Kanske hoppar in i duschen också, eller väntar jag med det tills i morgon. Beror på vad jag känner och orkar! Det kan fortfarande vara ett väldigt jobbigt och stort projekt för mina känslor att kliva in i duschen, men det går oftast lättare och lättare. Nästa vecka lär väl bli jobbigare med det mesta, antagligen med start redan i helgen. På måndag är det ju fem månader sedan Jonathan dog. Och på tisdagen fyller min älskade Kristoffer år och är den första födelsedagen i familjen sedan Jonathan dog. Så det kan nog bli lite extra jobbigt lite framöver nu. Men på tisdag ska vi ju även troligtvis hämta hem Kristoffers present! Och med tanke på det så har jag suttit och tittat lite på nätet på försäkringar. Vi har ju Busan i Folksam och det verkar fungera bra. Vi har dock aldrig behövt använda den...så egentligen vet jag ju inte om den fungerar bra eller inte! Men jag kollade och jämförde Folksam och Agria och jag tycker inte det verkar vara särskilt stora skillnader. Så jag skulle tro att vi fixar försäkringen även för detta lila kritter via Folksam! Viktigaste är ju faktiskt inte VART man har försäkringen, utan ATT man har en försäkring! Men nu ska jag gå och sätta på en kanna thé, så go kväll gott folk!

Hej min älskade lilla ängel!
Idag har det varit klart lugnare här hemma. Alexander sov ju över hos en kompis igår och kom inte hem förrän vid sex ikväll. Och när det bara är en av dina älskade bröder hemma så kan de ju inte bråka med varandra hela tiden! Men Kristoffer är ju i och för sig ganska så duktig på att bråka med mamma istället! Men han har faktiskt inte gjort det särskilt mycket idag heller. Tror han har känt lite på sig att mamma inte har mått så jättebra idag. Jag har varit väldigt trött, men det vet du ju redan varför jag är... Mamma saknar dig och mamma älskar sin underbart vackra lilla ängel. För alltid. För evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar