måndag 11 juli 2011

Den gudarna älskar


Denna sången är skrive om ett barn som dog i sin mammas mage,
så den stämmer ju inte helt och hållet,
men jag tycker att den är så fin! 

Jag har hört att man säger
Jag hoppas det stämmer
Den gudarna älskar dör ung
Jag fick bära en ängel
På flykt genom tiden
Så skör som en stängel, så lugn
Du skall skippa bli ledsen, ramla och slå dig
Aldrig gå vilse, när gudarna får dig
Och jag lovar att vinka
Och natten är stilla och stjärnorna blinka
Då kan jag nå dig

Den gudarna älskar
Den gudarna älskar
Den gudarna älskar min ängel – dör ung

Jag har anat en lycka
Men nu skall jag smycka
Ditt minne mer rosor och sång
Du finns kvar i mitt hjärta
Min kärlek och smärta
Jag vet att vi träffas en gång
Mina tårar skall trilla
Så sov du lilla
Som när jag bar dig
Se gudarna har dig
Och fast du aldrig fick se mig
Så var jag med dig
Och jag skall minnas
Och jämt skall du finnas

Den gudarna älskar…

Jag är fånge i tiden
Var hittar jag friden på jorden
Invid en grav
Du har frihetens blomma
Mina händer är tomma
Och sorgen är ett hav
Så här står jag och gråter
Och önskar dig åter
Till jordens pina du lilla fina
Fast jag vet att du har ro nu
Och du skall bo nu
Bland nya vänner
Där ingenting skrämmer

Den gudarna älskar…

Text, musik & artist: Py Bäckman
Album: Outgivet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar