onsdag 13 juli 2011

Efterlängtat besök!

Ikväll blir det nog ett ganska kort inlägg för jag är trött och vill gå och lägga mig!

Förmiddagen var väldigt händelselös så den hoppar vi över och går direkt till eftermiddagen.
Vid halv två blev jag och barnen hämtade av svågern och hans son och så begav vi oss till MediaMarkts parkering för att titta på Monstertruckuppvisning. Ljudnivån var hemsk! Tur att man hade hörselskydd med till Kristoffer och öronproppar till Alexander och mig! Uppvisningen tog inte lång tid men den var uppskattad! En snabbhandling på Citygross blev det också. Sen blev vi hemlevererade och då blev det till att plocka upp maten jag handlat. Sen la jag mig och läste en stund och efter det gick jag upp och gjorde i ordning en tårta. Marängbottnar med chokladmousse emellan och grädde ovanpå toppad med hallon och blåbär! Gott! Och himla bra när det kommer en fin kille som är glutenintolerant!

Lagom när tårtan var klar kom våra gäster. Nu var det inte så länge sedan vi träffades sist, men tillräckligt för att vi skulle hunnit längta efter varandra! De bor i Halmstad så det blir ju inte så väldigt ofta vi träffas. Men hennes man har lite kunder på denna sidan landet så då kan de kombinera lite affärsresor med familjeresor! Han kör sina affärer och hon och killarna kommer hit! Perfekt! Fast vi träffas ju allihop också, om inte annat till middagen! Lucas kom hem lite tidigare idag, "redan" vid halv sex-tiden! Vi fixade middag som blev supergod och alla åt sig ruskigt mätta! Sen satte sig herrarna i soffan och glodde på fotbollen medan vi damer satt kvar i köket, snackade och pimplade thé. Ungarna lekte bra hela kvällen, trots att de var trötta som skrutt! Fast det skulle de aldrig erkänna! Klockan var ungefär elva när de åkte "hem" till hotellet (fast i morgon kommer mamman och sönerna tillbaka till oss medan maken åker och jobbar!). Kristoffer fick sin välling och sen i säng och jag skulle tro att han somnar snabbt!

Kattungen, som vi döpte till Zingo, har anpassat sig jättebra! Hon går inte och letar efter sin mamma eller syskon alls utan far omkring som ett litet yrväder och busar! Gardinerna har vi gått lägga upp på en stol... Busan har bara kommit in korta stunder idag för att äta lite och sen har hon snabbt gått ut igen! Hon är ju inte helt nöjde med att vi skaffat en ny katt, det var ju liksom ingen som frågade henne! Men tar man det bara lugnt och låter henne ta det i sin egen takt tror jag att det löser sig. Hade hon inte reagerat som hon gör hade det ju varit lite lustigt! Men jag hoppas att hon vänjer sig snart för jag saknade henne inatt! Hon brukar alltid sova i fotänden av vår säng men inatt gjorde hon inte det. Hon ville ut flera gånger så då fick jag gå upp och släppa ut henne för vi har ju låst kattluckan för utgång. Vi vill ju inte gärna att Zingo ska gå ut än, hon behöver ju bo in sig först! Men Busan är ju van att komma och gå som hon vill. Jag hoppas även att Zingo är lite lugnare inatt, men det skulle jag inte tro kommer att hända! Hon hoppade runt i vår säng och lekte med allt som rörde sig mest hela tiden. Sen la hon sig jämte nån av oss en stund och sen började hon om igen! Men det är ju så det är med kattungar! Hon lugnar ju sig med tiden! Men hon verkar redan väldigt trygg här hemma och då har vi ändå haft gäster både i gårkväll och i kväll! Och barn har det varit båda gångerna också! Men med nämna mellanrum lägger vi henne i hennes säng i sovrummet och då får inte ungarna gå in utan att hon ska få ligga lite i lugn och ro och det accepterar dom!

Nähä, nu blir det sängen, god natt på er!

Minifinsen min!
Idag har vi varit och tittat på en jättestor bil med jättestora däck som körde över andra bilar så att de gick sönder! Det tyckte Kristoffer var lite coolt! Fast han var mer intresserad av att titta på de trasiga bilarna! Ikväll har vi haft gäster och mamma saknade sin lilla minifis väldigt mycket. Det gör ju mamma jämt. För mamma älskar sin minifis så otroligt mycket och jag saknar dig! Nu och för alltid, min lilla älskade minifis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar