måndag 4 juli 2011

TRÖTT!!!

Inatt slog jag nog rekord i sova. Eller rättare sagt, att INTE sova! Lyckades somna vid femtiden och vaknade när Kristoffer gick upp vid halv åtta. Då var det ändå dags för Lucas att kliva upp så jag kunde ligga kvar en timme till. Men somnade jag om? Självklart INTE! Så idag kan man lätt säga att jag varit lite trött...

Tack vare att jag varit så trött idag har jag inte orkat göra ett skit! Ja, städat undan köket och sånt, men det räknar jag inte med. Hjälpt Alexander med ett par småsaker. Lekt lite med Kristoffer. Farfar/svärfar med särbo kom en runda på eftermiddagen så då blev det lite kaffe och thé. När de åkte så körde de Alexander till hans kompis där han ska sova över inatt. Och det blir bra, passar utmärkt! För idag har mina två underbara killar tetast och bråkat HELA dagen! Så jag var rätt trött på dom! Och så får ju Alexander lite lugn och ro borta från terroristen också! Alexander och hans kompis har fixat en liten Cosplay-träff i morgon i stan så nu håller jag tummarna dels för vädret men även (framför allt) att det kommer några också! Inget avancerat, men de har fixat så att de kan träffas och ha lite picknick. Kul!

Halv sex kommer en grannkille och vill leka med Kristoffer så sen var han sysselsatt ett tag. Lucas kom hem en kvart senare och satte i gång med middagen. Efter vi ätit så fick Kristoffer leka med sin kompis ett tag till, men vit åttatiden tyckte jag det var färdiglekt. Då skulle Kristoffer duscha och sen blev det insmörjning, pyjamas, välling, och sen läste vi en bok i sängen och sen släckte vi lampan. Skulle tro att han somnade på ett par minuter så trött som han var! Själv ska jag slöglo lite på TV:n och hoppas på bättre nattsömn i natt. Inte för att jag tror det kommer hända, men hoppas kan man ju alltid!

Jo, det glömde jag nog skriva igår! Igår pratade jag med dom som har kattungen som Kristoffer ska få i födelsedagspresent. Och som det ser ut nu kan vi hämta den på hans födelsedag nästa tisdag! Vi skulle höras vidare under helgen som kommer och bestämma lite mer exakt. Men det vore ju kanon om det passar för dom att vi hämtar den på tisdagen. Katten är då redo för leverans!

Hej fisen!
Idag har dina bröder bråkat och härjat så att mamma blev halvt tokig på dom! Mina älskade killar! Er farfar var här och hälsade på en sväng också i eftermiddags. Mamma är trött! Sover inte bra om nätterna igen. Fast jag vet ju vad det beror på, men det är jobbigt i alla fall! Nu ska mamma sätta sig i soffan en stund och titta lite på tv. Puss och godnatt på dig min älskade son!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar