söndag 3 juli 2011

Underbart besök idag!

Denna natt sov jag ungefär som väntat. Fönstret fick ju vara stängt då det var fest ute i lokalen. Men de väsnades inte så mycket som jag var rädd för att de skulle göra, det var ganska lugnt. Klev upp strax efter nio och idag kändes det inte alls svårt att kliva upp för jag skulle ju få besök under dagen! Visste dock inte riktigt när! Så under förmiddagen skickade jag iväg Lucas för att inhandla lite fika. Annars hände inte mycket under förmiddagen. Kristoffers feber var borta så idag har han varit igång precis som vanligt.

Besöket dök upp lite efter klockan ett. Åh, vad härligt det var att träffa A igen! Kan inte fatta att det redan gått tio år sedan sist! Men hon såg ut ungefär lika dant som då, lite ljusare i håret dock. Mycket fint! Och det bästa av allt, hon hade inte förändrats i sättet det minsta, samma tokiga goa människa som alltid! Vi satt här hemma och fikade, fast större delen av tiden satt vi på Kristoffers golv. Det spelar ingen roll vem det är som kommer hit, de måste leka med honom inne på hans rum också! Gärna hela tiden. Han har väldigt svårt att förstå att inte alla våra gäster kommer enbart för att leka med honom! Men A och Kristoffer lekte väldigt bra tillsammans! Fast ibland fick hon inte titta på honom, han kan vara sån ibland. Då får inte ens mormor titta på honom! Efter ett tag fick vi för oss att vi skulle ta en liten snabbtur till IKEA men när vi körde dit ändrade vi oss genast! Herregud vad bilar det var på parkeringen! Har nog aldrig varit med om så många bilar där på en och samma gång tidigare! Men det är ju onekligen inte särskilt lustigt. Det hade visst rea och sen är det ju första riktigt dåliga väder-dagen på ganska länge nu, så turisterna passade ju på att handla för glatta livet! Så vi körde in till stan i stället, till Baronen och fiket på andra våningen vad det nu heter. Varsin kopp Latte blev det. Och nu kunde vi ju prata lite mer i lugn och ro utan min lilla terrorist runt omkring hela tiden! Vi kunde dock inte sitta där så väldigt länge för jag var tvungen att vara hemma igen senast 16.15 för Lucas och Alexander skulle gå på bio så jag behövde ju vara hemma med Kristoffer. Så jag blev avsläppt, A hann inte följa med in mer tyvärr. Hon skulle äta lite middag med kusiner, moster och sin man och sen hade de en färja att passa. Men vi ska definitivt försöka träffas lite oftare än vart 10:e år i framtiden!

Lucas och Alexander försvann iväg strax efter att jag kommit hem. De skulle se Transformers 3. De skulle möta upp Lucas bror som även han skulle följa med. Kristoffer och jag käkade lite middag och sen satte sig Mr K i min säng och tittade på film. Han har lekt och tittat lite om vartannat hela kvällen. Men nu är det strax läggdags. Vällingen är redan uppdrucken och pyjamasen på. Tänkte att han kunde titta lite medan jag skrev här. Annars händer inte särskilt mycket i kväll. Funderar på att titta en film som går på tv i kväll klockan nio. Sen ska jag gå och sova för den slutar inte förrän klockan 23.40 eller nåt sånt!

Hej fisen!
Idag har mamma haft besök av en kär gammal vän så idag fick mamma vara lite extra glad! Hon såg på fotografierna vi har på väggen av dig och tyckte du var så himla gullig! Hon tyckte för den delen att de andra två killarna också var väldigt söta! Kristoffer tyckte hon kunde vara barn-modell med dom vackra ögonen! Och hon har ju helt rätt! Jag har ju de tre allra vackraste och underbaraste killarna i hela universum! Så det så! Nu ska mamma gå och läsa en saga för Kristoffer för det är läggdags för honom. Mamma älskar dig så otroligt mycket. Det har jag gjort sen innan du föddes och det kommer jag göra ända tills jag dör. Och även efter det kommer jag att fortsätta älska dig, men då behöver jag ju inte längre sakna dig för då får vi ju vara tillsammans igen. För evigt! Min underbart vackra och fina lille kille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar