lördag 2 juli 2011

Febrig kille!

Även denna natt sov jag som ett spann skit! Börjar bli lite irriterande nu... Men nån gång måste det väl ändå vända! När jag gick upp idag så sa Lucas att Kristoffer kändes febrig och mycket riktigt. 39,5 grader har killen haft hela dagen. Så idag har han varit lite lugn. Med betoning på lite. Väldigt lite... Finns tydligen inget som stoppar min mellankille! Men idag har han mest legat på soffan och tittat på film, vilat och sovit en omgång. Själv har jag inte gjort mycket jag heller. Vattnat lite blommor ute. En tjej som bor ett kvarter bort ungefär skrev på FB i förmiddags att allt var så blött ute för att det regnat väldigt mycket under natten. Måste varit väldigt lokalt regn! Mina krukor var kruttorra. Lite vatten såg man på studsmattan, men det kan inte varit mycket som kom! Och det var ju synd för det behövs verkligen. Ser även fram emot lite åska för luften har varit hemsk i flera dagar nu. Men den som väntar på något gott... väntar ALLTID för länge!

Lite sen lunch blev det idag, runt klockan två. Sen cyklade modell stor iväg till Berga IP för att vara bollkalle vid A-lagsmatchen. Vi tyckte det tog väldigt långt tid innan han kom hem igen och det visade sig att det visst var både förlängning och straffar! När han kom hem hade jag maten färdig. Ja, jag har lagat middagen idag! Och det gjorde jag även igår, glömde nog skriva det! Igår blev det kyckling i jordnötssås. Hittade ett recept som var riktigt gott! Idag blev det gratinerad aubergine som fylld med köttfärsröra och ovanpå det en ostsås. Också gott! Alexander ville dock inte ha det och det hade vi inte heller räknat med. Därför kokade vi extra mycket ris igår så han fick köttfärsröran och ris istället. Kristoffer ville inte ha någon mat alls. Det ville han inte till lunch heller. Hela hans näringsintag idag är 2,5 dl välling, 2 dl vätska och ca 15 potatisskruvar. Märks att han inte är riktigt kry, för då vill han sällan äta. Brukar inte ens hjälpa att erbjuda glass, han vill oftast inte ha det heller!

Igår läste jag på FB att en kompis var på väg till Kalmar. Jag har inte träffat denna tjej på ganska exakt 10 år! Vi satt mer eller mindre ihopklistrade med varandra när vi gick gymnasiet men sen tappade vi kontakten. Nu har hon (sen många år tillbaks) emigrerat till en stor Ö så då blir ju kontakten ännu mindre. Men som sagt, jag läste att hon var på väg häråt så jag slängde iväg ett sms till henne och kollade om hon hade tid med en liten date och det hade hon! Så i morgon smäller det! Det ska bli så himla roligt att träffa henne igen!

Igår kväll efter att Kristoffer somnat så spelade jag, Alexander och Lucas BUZZ Dino och jag vann självklart! Ikväll vill Alexander spela igen så strax ska jag ta och lägga Kristoffer så att vi kan sätta igång. Han verkar inte så trött just nu, men det är många timmar sen han sov så han är nog ganska trött i alla fall. Han är klart piggare nu, men det är för att han fick panodil för en timme sen. Då var febern uppe i dryga 40 grader. Då tyckte jag det var dags att medicinera honom lite, till hans stora förtret. Men jag fattar inte barn och feber. Själv håller man på att gå under vid 38,5 grader medan ungar kan hålla på i princip som vanligt med feber uppåt 40-strecket! Men han är inte sjuk nåt i övrigt, så vi får väl se hur han mår i morgon!

Inatt lär jag inte sova bättre. Vi lär med största sannolikhet behöva stänga sovrumsfönstret. Det är fest i vår föreningslokal ikväll. Och med tanke på vilken ljudvolym det var redan från start runt 6-tiden lär det ju knappast bli tystare. Fester har ju en tendens att bli mer och mer högljudda ju längre kvällen lider! Men värst var att det har varit ett par motorcyklar som kört omkring här inne på området som ena jävlar tokar! Man kan ju tycka att de borde fatta att om man inte får köra moped på området så får man ju givetvis heller inte köra motorcykel! Men som en granne i styrelsen sa: Den jäveln stryper vi i morgon, han är ju inte klok i huvudet! Kan inte annat än instämma!

Hejsan fisen grisen!
Idag har Kristoffer sagt flera gånger att han saknar sin Jonathan. Han har feber och sist han hade feber blev han väldigt ledsen flera gånger för att han saknade dig så mycket. Stackars min kille! Och stackars min minsta lilla fina kille - du! Du som inte längre får vara här med oss! Du är saknad av otroligt många, men mest av alla är du saknad av din familj. Mamma, pappa och dina bröder. Vi saknar dig. Varje dag. Hela tiden. Och vi älskar dig. Varje dag. Hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar