onsdag 8 juni 2011

Återträff med min älskade frisör!

Sov oroligt även inatt, inte lustigt med den klistermassan man tydligen ska kalla luft... Att det var varmt var inte det stora problemet utan just att det är så kletig luft! Men det gick i alla fall hyfsat. Gick upp, fixade i ordning Mr K för dagis och efter att han lämnats där tog jag mig en dusch. Sen gjorde jag mig i ordning för min mamma skulle hämta upp mig. Vi skulle ta en tur in till stan och kolla det halva parasollet på Clas Ohlson och en ny tur till Blomsterlandet. Parasollet fick jag tag på men däremot inte foten som tillhör. Den är det säljstop på just nu för de hade visst fått fel skruvar till den. Men de räknar med att de rätta skruvarna ska komma vilken dag som helst nu så då blir det en ny tur. Fast jag kände inte för att chansa och vänta med parasollet för de hade bara ett kvar så det köpte jag idag.

När vi ställer oss på Baronens parkering så står det en kombi med hästvagn parkerad där. Två fina hästar i vagnen och en hund i bagaget. Visst, transporten hade två fönster öppna så det drog igenom luft och kombiluckan var helt öppen, men i alla fall! Jag har svårt att förstå varför man behöver stanna till med hästar vid Baronen! Och vi var där gott och väl en halvtimme och den stod kvar när vi åkte! Men värst är väl de som tar med hundarna i bilen när de bara ska åka och handla. Hundstackaren får ju ändå bara sitta i bilen hela tiden, då hade den väl haft det bättre hemma? Jaja, men det är i alla fall min åsikt och den står jag för!

När vi var klara i stan begav vi oss till Blomsterlandet. Mamma skulle köpa en blomma till min mosters man som fyller år idag och jag behövde köpa lite till. Så dagens inköp blev: 5 blomfat, 2 smultronplantor, plocksallad och 3 Flitiga Lisor. De sistnämnda var till Jonathans grav. Men tyvärr var de så hårt knoppade att man inte kunde se vilken färg det var mer än på fyra stycken! Det fanns en lila, en orange och två vita. Så då blev det en orange och två vita. Så när vi var klara där åkte vi till Jonathans grav och gjorde fint. Jag tog upp penséerna och satte Flitig Lisa, rensade lite ogräs och luckrade upp jorden. Ville att det skulle vara lite extra fint till i morgon för då ska Alexanders klass dit och titta. De cykla till slottet på en utflykt och kommer stanna till där på hemvägen. Betyder mycket för Alexander att få visa graven för sina kompisar!

På  hemvägen från kyrkogården stannade vi till på ICA och handlade lite fika. Dels ska Alexander ha med sig fika på utflykten i morgon och dels var vi lite fikasugna efter handlingen! Så sen åkte mamma och jag hem och fikade lite! Och efter det var det dags att hämta Kristoffer på dagis och även han fick lite fika när han kom hem. Sen väntade vi bara på att Alexander skulle komma hem från skolan och när han gjorde det fick han slänga i sig ett mellanmål lite snabbt för vi skulle iväg med en gång! Det var dags för en tur över sundet till Ölands Köpstad för Alexander skulle klippa sig. Vår frisör har varit i Spanien sen i höstas (tror jag) men är nu tillbaka igen! Så nu är hela familjen glada för vi klipper oss hos henne allihopa! Det var härligt att se henne igen och prata lite! Och Alexander blev så fin i håret! När vi ändå var på Köpstaden så passade vi på att köpa lite boxerkallingar till Kristoffer för det ville han ha. Och kan det hjälpa honom att sluta med blöja så köper jag gladeligen såna! Efter klippningen fick vi skynda oss hem för Alexander behövde byta om för att cykla till fotbollsträningen och det var precis han hann i tid!

Under kvällen när jag satt vid datorn och kollade in vad mina kära FB-vänner skrivit blev jag så irriterad. Återigen ligger det en varning ute på FB om en fransman som försöker kontakta barn för att prata sex. Jag frågade killen som lagt ut den om han var säker på att det var sant för det var ju en stackare som blev oskyldigt beskylld för detta förra åter och fick tack vare det hela sitt liv förstört. Nä, svarar killen det vet jag inte men jag skriver det OM det är säkert... Men herregud! Hur tänker folk? Det räckte ju med att googla namnet för att dels få fram information som säger att FB omgående skulle stänga kontot om det fanns någon sanning i det. Och så fick man även fram att det var samma stackare som drabbats tidigare som även denna varningen gällde! Snacka om dålig koll. Men det är skrämmande hur lätt man kan förstöra nåns liv! Är du arg på någon kan du ju bara skriva på FB att man ska akta sig för .... han är pedofil, eller liknande. På en minut är denna status kopierad, översatt till mängder med olika språk och spridd över hela världen. Utan sanning! Jag anser faktiskt att man har ett ansvar för det man lägger på sin status. Vet man inte om det är sant är det bättre att INTE skriva det... Finns något som heter förtal... Men men, alla gör ju som de själva vill, det viktigaste är ju dock att man kan stå för det efteråt! Och nu kommer jag säkert få tonvis av skit för att jag skriver detta, men det skiter jag fullständigt i! För som jag tidigare sagt, står man bara för vad man skriver och gör så spelar det ju ingen som helst roll vad andra säger och tycker!

Anna kom hit strax efter vi kom hem från Öland, så vi har försökt överleva Mr K:s konstanta tjat om Anna kom, Anna gör si, Anna gör så... gullunge... men man blir ganska trött av det hela i längden! Folk tror att han bara är tyst när han sover, men då snarkar han ofta så han är inte ens tyst då... Men nu ligger han i sin säng och sussar gott på söta örat och vi sitter i soffan och tittar på Livet på BB och jag skriver i reklampauserna. Tänkte jag skulle testa idag och se om jag klarade av det. Jag såg fösta omgången och blev så glad när de skulle göra en svensk version, men den kom ju jäkligt dumt för mig så den såg jag inte något avsnitt av alls. Men ikväll går det ganska bra, men än så länge har man i och för sig inte sett någon liten nyfödd... Så vi får väl se hur det går... Men herregud så en del beter sig! I kvällens avsnitt var det en tjej som bara gallskrek hela tiden! Har insett att jag nog var riktigt lugn... Nu tog det programmet slut så nu är det säsongsavslutning på Off the map och det får jag självklart inte missa! Skriver klart i reklampauserna... MEN vilket slut! Och nu får man säkert vänta hur länge som helst på att se fortsättningen!

Men nu blir det sängen så jag orkar få något gjort i morgon också! I morgon blir det ännu mer shopping, fast mat denna gången. Den tar liksom alltid slut, kan inte förstå det... Men så är läget och så måste jag handla lite extra inför helgen för jag tror att vi får besök i helgen eller början på nästa vecka, men jag vet inte riktigt när eller hur. Men jag vet varför! Alltid nåt! Och så måste jag säkerligen köra ett par maskiner tvätt igen... tror fan smutstvätten förökar sig i tvättkorgen...  Och så börjar det bli dags att städa också... Och plantera smultronen och salladen jag köpte idag... Ja ja, jag år väl se vad jag orkar och hinner med! Fönsterna behöver ju putsas också... och blommorna spolas av... ja, jag kan nog fortsätta och göra listan över "måsten" hur lång som helst!

Hej fina fisen!
Idag var mamma och mormor vid din grav och gjorde det ännu finare än det var tidigare, om det nu är möjligt! Jag tog bort penséerna och planterade Flitiga Lisa istället och det blev så fint! I morgon kommer Alexander att visa din fina grav för sina klasskompisar. Han ska få med sig ett ljus han kan tända för dig då! Det betyder väldigt mycket för honom att få visa graven. Han saknar dig också väldigt mycket ska du veta, det gör vi allihopa! Idag var även din moster och hennes mamma vid din grav och satte en blomma. Hennes mamma hade inte sett varken stenen eller rabatten och hon tyckte det var jättefint! Och det är det ju också för endast det bästa är gott nog åt min fina lilla fisunge! Jag älskar dig och jag saknar dig, lika mycket idag som igår och lika mycket i morgon...och för alltid. Du är min fina lilla älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar