torsdag 2 juni 2011

Blåsig dag, men skönt ändå!

Även denna natten vaknade Kristoffer och ville in till oss och självklart fick han det även denna gången. Inatt fick jag dock lite bättre plats för han la sig till slut på tvären längs väggen ovanför min kudde! Men snarkade gjorde han rejält även inatt så öronpluggar i! Fast det är ju inte så lustigt om han snarkar han är ju så snorig och täppt i sin lilla näsa. Klockan kvart i sju var det dags att gå upp för Alexander skulle iväg på klassresa till Boda Borg i Karlskrona med efterföljande grillning. Så jag hjälpte honom att packa ner det han behövde ha med sig. Sen klädde jag på mig och gjorde mig lite i ordning och även Kristoffer. Halv nio gick jag ut och rensade ogräs och efter det la jag ut den självbevattnande slangen. Var inte helt lätt att få ihop alla delarna idag för jag har tydligen använt en av de vanliga slangarna till annat...men till slut fick jag i hop det i alla fall fast jag måste köpa en ny koppling. En maskin tvätt körde jag igång i morse och den var klar att hänga upp när jag var klar med ogräs och slang vid tio.

Vid halv elva satte vi oss i bilen och åkte till Revsudden. Kristoffer somnade i bilen på vägen ut. Lucas skulle hjälpa sin bror i sommarstugan så då följde Mr K och jag med. Tyvärr var det inte mycket jag kunde hjälpa till med men Kristoffer fick leka med sina kusiner halva dagen i alla fall! Lunchen intogs där och även en eftermiddagsfika med väldigt god rabarberpaj! Men vi sex kände vi att vi behövde åka hem så att vi skulle vara hemma när Alexander kom hem. Och när han skulle göra det hade vi ingen aning om! Men det var bra att vi åkte som vi gjorde för vi hann inte vara hemma mer än dryga halvtimmen innan han kom hem. De hade haft riktigt roligt på sin resa! Efter Boda Borg grillade de vid nån strand och en del badade. Alexander avstod dock från detta och det var kanske lika så bra för även han är förkyld med hosta och täppt/snorig näsa! Så nu är vi alla hemma igen.

Kristoffer kommer nog inte orka vara uppe så länge ikväll, det har ju varit en varm och intensiv dag. Fast det blåste väldigt mycket där vi var men det var bara skönt, annars hade det varit lite häftigt varmt tror jag! Idag hade jag ju planerat att plantera blommorna jag köpte igår men så blev det ju alltså inte! Men de finns ju kvar i morgon också så det får väl bli Kristoffers och mitt projekt då. Och så ska vi en tur till kyrkogården och tända det traditionella fredagsljuset hos Jonathan. Själv tror jag inte att jag kommer åstadkomma särskilt mycket mer ikväll, men man vet ju aldrig! Lite tv-slappande kommer det i alla fall att bli. Sen kanske en tidig sänggång för lite läsning.... Men nu börjar det bli dags att fixa i ordning Kristoffer! Och sen får jag helt enkelt se vad jag känner för. Har ingen riktig ork eller lust med nånting. Mår inte så bra idag. Inte så att jag är sjuk, men mina känslor och mitt hjärta har väldigt ont...

Gosigaste lilla minifisen min!
Idag har vi träffat din farbror och hans fina familj. Kristoffer lekte med sina kusiner och hade väldigt roligt. Framför allt kill-kusinen. Men det var ju en liten kille som fattades... nämligen den finaste lilla Jonathan som någonsin funnits! Alexander var inte med oss idag för han var med sina klasskompisar på en liten resa och hade ännu roligare! Och det behöver han verkligen få ha, för här hemma finns inte alltid så mycket ork till att hitta på massa roliga saker. Det tar mycket på krafterna att sörja dig förstår du. För det gör vi, hela tiden. I morgon kommer jag till din grav och tänder ett nytt ljus för dig min älskade lilla minifis. Mamma älskar dig och mamma saknar dig. För alltid. För evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar