söndag 12 juni 2011

Trött...

Sov lite bättre i natt som tur var, men skulle behöva mer sömn känner jag. Fick dock lite sovmorgon vilket var välbehövligt och skönt. Gick upp och gjorde ingenting. Sen fortsatte jag med att göra ingenting. Och tittade lite på Lost. Jag såg i princip alla avsnitt fram till sista säsongen, men sen inte ett enda. Och detta var ju kanske lite korkat för man vill ju gärna veta hur det slutar! Så nu ska jag se alla de sista avsnitten! Fixade lite lunch och sen gjorde vi oss i ordning för att åka till Alexanders match. I vanliga fall när det är hemmamatch så cyklar han till samlingen och så kommer vi när matchen börjar. Men idag skulle ju vi sköta försäljningen och då är det ju bra om man är där under uppvärmningen också! Idag var det flera stycken som hade småsyskon med sig så Kristoffer var sysselsatt mest hela tiden. Klappade ett par söta hundar gjorde han också! Killarna spelade bra, bitvis riktigt bra till och med men tyvärr räckte det inte. De förlorade med 1-2. Men det var en rolig match att titta på för den var så jämn, det kunde lika gärna varit våra killar som vunnit i stället för Hossmo!

Väl hemma igen så äter vi lite glass och sen fortsätter vi med att göra ingenting... och titta lite på Lost... Fixar middag. Korv och stekt potatis. Dukar undan och fixar i gång en maskin disk. Sen går jag ut och vattnar lite och självklart kommer Kristoffer efter så fort han ser att jag gått ut! Han vill också vattna med sin lilla vattenkanna och självklart får han det! Sen kommer det en liten grankille och vill leka med Kristoffer så då studsar de lite på studsmattan. Och när de sen vill gå in kommer killen på att han måste springa hem och kolla så att det är ok för hans mamma. Han kommer tillbaka efter en liten stund, det var ok. Killen hade gått ut till lekplatsen för att leka där så då tyckte inte jag att han behövde säga till sina föräldrar att han istället var på vår tomt. Vi bor ju så nära lekplatsen att vi hade hört om de ropat på honom. Men som sagt, när de gick in var det ju bra att han sprang och sa till. Men det gick max 10 minuter till hans pappa plingade på dörren, jätteorolig! Lillen hade inte alls varit hemma och frågat! Skitunge! Hans pappa hade varit runt överallt och letat om honom, han funderade till och med på att ringa polisen! Men han var ju inte arg på oss för vi hade ju inte gjort något fel. Men sin son var han rejält arg på och det med all rätt! Vi kan ju inte mer än kolla med honom om han frågat, säger han ja så litar ju vi på det. Man kan ju inte utgå från att ungarna ljuger hela tiden! Så pappan sa till honom att han var tvungen att följa med hem direkt för att han hade varit olydig och det tycker inte jag var mer än rätt. Men killen ville inte detta så pappan fick bära hem honom! Ja, där ser man hur det kan gå när man luras!

Klockan åtta låg Kristoffer i säng och somnade strax därefter. Själv tittade jag på Brothers and Sisters och nu sitter jag här och skriver. När jag är klar med det blir det antagligen ett eller flera avsnitt till av Lost. Har nu sett fyra och jag tror att det är typ sjutton avsnitt totalt, så jag har att göra en liten stund! I morgon blir också en lugn dag. Vi måste dock och handla lite. Dels behöver vi köpa vad Alexander ska ha med sig att äta och dricka på tisdag-onsdag då skolan ska till Ljungnäs och de ska övernatta. Men jag måste även till Blomsterlandet. Mina penséer på baksidan mår inte alls bra. Tror de fått lite för mycket vatten när det regnade. Och de på framsidan har blivit alldeles för stora för min smak så de ska också bytas ut! Penséer har för mig alltid varit en tillfällig övergångsblomma. De man sätter innan man kan sätta de "riktiga" sommarblommorna. Oftast har jag inga penséer alls, men i år fick jag för mig att jag skulle sätta det också. Men nu ska de alltså bort! Vill ha lite lägre som inte växer sig så stora, så jag funderar på Flitiga Lisa. Så jag hoppas verkligen att de i morgon har utslagna exemplar så att jag ser vilken färg det är på dom! Det hade de ju knappt sist jag var där. men då löste det sig i alla fall! Efter shoppingen ska mamma komma en sväng, snacka lite och leka lite med Kristoffer.

Dagens rubrik lyder ju "Trött..." Och trött är just var jag har varit idag, och fortfarande är för den delen. När vi kom hem från fotbollen gick luften ur mig helt och hållet. Men jag försöker ju låta bli att sova på dagarna nu för tiden, för att öka på chanserna till bättre nattsömn. Och jag tror att det fungerar ganska bra, det gör definitivt inte saken sämre i alla fall och det är ju huvudsaken! En del av anledningen till dagens trötthet är nog för att jag rent känslomässigt är helt slut. Idag på matchen träffade jag en mamma som jag inte alls träffat sen olyckan. Hon undrade om det var vår son som dog i vintras och det var det ju. Så då pratade vi lite om det. Sen var det en annan mamma som undrade hur vi hade det nu, hur vi mådde och så vidare. Och jag tycker att det är skönt att de vågar fråga och att de vågar prata med oss om det. Som jag skrev häromdagen, en del verkar låtsas som om det inte hänt. Men det har det! Och det hjälper INTE oss att INTE prata om det. TVÄRTOM! Jag pratar gärna om Jonathan. Känner jag att jag inte orkar vid något tillfälle, ja då säger jag det. Men prata hellre om honom och fråga hur vi har det. Annars känns det för mig som om det inte spelar någon roll för andra. Att de inte tycker han är värd att prata om. För det är han. Väldigt mycket. Visst, jag kanske blir ledsen. Jag kanske börjar gråta. Men det är ju inte de som väljer att fråga oss eller de som pratar om honom som gör mig ledsen. Jag är ju ledsen mest hela tiden för att jag saknar Jonathan! Men samtidigt blir jag väldigt trött efteråt, det blir liksom en urladdning! Men det behövs det också! Så var aldrig rädda för att fråga eller prata om Jonathan med mig, tvärtom!

Senaste veckan ungefär har jag inte riktigt orkat med att kontrolläsa det jag skriver. Jag hatar när människor skriver massa utan att kontrolläsa efteråt! Eller hatar ska jag inte säga att jag gör, det är för starkt ord. Men det irriterar mig kraftigt! Vilket mina kära vänner vet, så vi brukar reta varandra lite angående det ibland! Men nu sista tiden har jag inte riktigt haft ork (eller lust) att kontrollera stavningen så jag bjuder på den. Helt gratis! Snällt va?! Vissa dagar kollar jag, vissa inte. Ni lär märka vilket! Fast det är i och för sig sällan jag hittar några fel när jag kontrollerar, för oftast märker jag det direkt och ändrar med en gång! Men om ni plötsligt tycker att det är mer fel än tidigare, så har ni nu fått en förklaring till detta! Jag är lat...! Fast det är inte enbart därför. Den större anledningen till det hela är att jag inte orkar läsa det på grund av att det är jobbigt, känslomässigt. Ibland vill jag bara få ur mig allt och publicera så fort som möjligt så att jag blir klar. 

Hej min fisegris!
Idag spelade store storebror match. Tyvärr vann de inte, men Alexander spelade riktigt bra! Mamma blev väldigt imponerad ett par gånger över snygga räddningar han gjorde! Han fick spela back idag förstår du. Han har ju annars börjat spela mer på mitten men saknar de en back plockar de ofta ner Alexander eftersom han tidigare spelade back. Och innan dess målvakt! Men han är bra som mittfältare. Han är ju så ruskigt snabb! Men varje gång vi är på en match funderar jag på om du denna sommaren skulle gjort som Kristoffer gjorde när han var mindre. Springa rätt ut på planen mitt under matchen! Ett tag satte vi sele och koppel på honom för att ha koll på honom! Men han kunde ju bli nersprungen och skadad! Och så blev killarna lagom glada när han kom in också... Jag älskar dig min lille fisegris, nu och för alltid...du finns för evigt i mitt hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar