måndag 27 juni 2011

Måndag...

Vaknade vid halv nio efter att ha sovit väldigt oroligt sen klockan halv fem. Men det var bara att kliva upp för klockan nio skulle vi få besök. Det var vår gamla granne och hennes två barn som skulle komma och leka med Kristoffer. Strax innan de kom klev även Alexander upp ur sängen! Jag käkade lite frukost och läste tidningen och under tiden kom besökarna. Killarna satte igång och leka meddetsamma, men vi fick säga till att även lilltjejen skulle få vara med. Killarna tycker ju inte att hon behöver vara med dom och leka... Mamman och jag satt och pratade lite och för ovanlighetens skull drack vi INTE thé! Vi drack vatten på flaska istället. När ungarna lekt ett tag fick jag gå in i Mr K:s rum och städa upp lite för när dom två leker drar de ut hur mycket leksaker som helst så de får liksom inte plats att leka! Sen gick vi ut så att ungarna fick hoppa studsmatta. De lyckades även (i ett obevakat ögonblick) gräva ett hål i vår gräsmatta... skitungar! Runt halv tolv åkte gästerna hem igen för det vankades lunch, dagis och arbete. Jag fixade lunch till mig och mina fina killar. De fick potatisplättar och bacon och jag åt bacon, blomkålsris och lite blandade goda grönsaker. Helt ok med blomkålsris faktiskt, första gången jag testade men det blir fler gånger! Jag bävar bara för all lunch jag måste laga i sommar! Killarna är ju hemma hela sommaren och behöver ju helt klart få lite lunch i magen, gärna varje dag! Och jag tycker ju inte det är roligt att laga mat! Eller det ska jag inte säga. Jag tycker det kan vara väldigt kul att laga mat, men inte vanlig lunch och middag! Då vill jag hellre göra något speciellt! Men det får ju gå för som sagt, killarna måste ju ha lunch!

Efter lunchen fick jag köra ännu en maskin sängkläder för Kristoffer kissade igenom sin blöja inatt. Sen ut på sträcket med lakanen för tork. Sen vet jag inte hur många utbrott jag och mina underbara barn fått idag. De på varandra och jag på dom. De har tetats och bråkat och haft sig hela eftermiddagen så jag har blivit halvt tokig! Som tur var somnade Kristoffer så då blev det klart lugnare. Men han fick ju inte sova hur länge som helst, är ju en fördel om det går att få honom i säng i kväll också. Men nu när det är sommarlov så gör det ju inget om han är uppe lite längre än vanligt, men det får ju inte bli för länge! Vi är ju vana vid att han somnar i vettig tid på kvällarna så då får ju vi tid för varandra och framför allt så kan Alexander få lite egentid med oss utan lillebror terroristen är med och härjar! Alexander skulle tränat fotboll ikväll men han har haft ont i huvudet en stor del av dagen så han kände inte att krafterna fanns till det. Det var sista träningen på ett par veckor, så nu får killarna lite välbehövlig semester från träningen. De kör igång igen lite innan Bullerby-cup!

Middag slapp jag bry mig om idag för gubben hade med sig pizza hem Det kan jag ju faktiskt äta också! Ska jag vara väldigt noggrann (vilket jag inte är) så ska jag inte äta kanterna och inte heller mycket av bottnen. Men jag tycker inte att det låter så himla gott att bara sitta och äta fyllningen så bottnen äter jag också. Och vatten till det! Men med min otur lär jag väl gå upp i stället för ner... men det märker jag ju! Än så länge finns ingen anledning att kontrollera åt vilket håll det gått för det har gått för kort tid för det. Under midsommar helgen åt jag ju som vanligt för det hade inte varit lätt att fixa annat när man är trångbodd och inte har samma tillagningsmöjligheter som hemma. Men nu tar jag lite hårdare tag igen så får vi se hur det går!

Kvällen lär bli lugn. Kanske till och med ganska tidigt i säng. Det hade jag planerat även igår men klockan hann bli halv tolv innan jag var färdig att krypa ner mellan lakanen. Men ikväll känner jag mig väldigt sliten. Har kommit in i en väldigt trött period just nu men det går väl över så småningom.

Kristoffer fick ett utbrott nyss för att han inte fick titta på Jurasic Park som Alexander tittade på. Anser inte att det är en helt lämplig film för en fyraåring...men försök förklara det så att en fyraåring förstår...inte helt lätt... Men Alexander letade upp en lite mer barnvänlig dinosauriefilm till honom, så när Kristoffer väl tjurat färdigt gick det alldeles utmärkt med den filmen istället!

Sitter och klurar på om man behöver vattna ikväll? Vattnade ganska ordentligt igår så jag tror inte det men jag får väl gå ut och titta/känna efter för säkerhets skull. Men jag tycker ju det är så segt och tråkigt att vattna! Kanske sätter igång självbevattningen en stund... Och nu nån dag måste jag verkligen ut och rensa ogräs! Himmel, vad snabbt den skiten kom upp igen! Men det har väl varit riktigt bra ogräsväder nu ett par veckor så skiten har trivts som fisken i vattnet! Eller som ogräset i rabatten... Jaja, det får dock bli en annan dag. Tokig må jag vara många gånger men det finns faktiskt gränser för vad jag tänker göra en måndagskväll efter klockan åtta. Och det är INTE att rensa ogräs! Däremot vet jag inte vad jag ska göra, men inte det!

Hej min älskling!
Idag har dina och Kristoffers kompisar varit här och lekt. Det gick ganska bra, lite tjafs, men det får man ju räkna med. Saknade dock dej, det hade varit så härligt om du kunnat vara med dom och lekt du också. Det fattas ju liksom en liten söt unge! Vet inte om jag tittar förbi din grav i veckan utöver fredagen. Det beror lite på vad jag känner och orkar med. Jag försöker komma på lite saker att göra med dina bröder nu när det är sommarlov. Men jag har ju inte så mycket ork och energi så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Gå och bada är jag ju inte så sugen på... Mamma älskar dig och mamma saknar dig. Lika mycket idag som i går och som i morgon. Du är min älskade underbara vackra lilla ängel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar