lördag 18 juni 2011

Regnig slappardag

Sov skit och piss inatt. Eller rättare sagt, sov inte alls! Somnade vid ett, en timme senare kommer kattfan in och jamar som en tok och väcker mig! Sen är det kört! Ligger och försöker somna om men vid halv fyra inser jag att det liksom inte är lönt. Jag går upp, sätter mig vid datorn och spelar istället. Vid femtiden känner jag att det kan vara dags för ett nytt försök så då går jag och lägger mig igen. Somnar till nästan med en gång, men när jag är en sekund från att somna riktigt börjar väl nån jäkla grannkatt jama utav bara helvete!!! Snacka om att man blir irriterad. Men runt klockan sex har jag i alla fall somnat. Sen vaknar Kristoffer vid sju...skitkul... Jag går upp och sätter på en film och sen går jag och lägger mig igen. Säger till Lucas att jag pluggar i öronproppar så om Kristoffer vill nåt får han gå upp, jag vägrar! Somnar och sover till tiotiden och då går jag upp. Så man kan kanske säga att jag varit lite trött och sleten idag...

Men jag tar i alla fall tag med Alexanders fönster. Får dock börja med lite ommöblering så att jag kan få upp fönstret helt. Sen byter jag alla tre persiennsnörena och sen putsar jag fönstret. Så nu är alla fönster klara! Skönt! Lucas fixar punkan på mitt bakdäck och tanken var att han även skulle klippa gräset idag men det började regna innan vi kom så långt så vi hoppas att det blir av i morgon istället! Annars har jag inte gjort mycket idag. Försökte komma i kontakt med en vän för att se om hon vill träffas och dricka lite thé och låta barnen leka men fick inget svar. Legat på sängen och läst de senaste dagarnas skörd av reklam och med tanke på mängden som kommit så tog det en stund! Sen läste jag i en bok en stund. Plockat ur Kristoffers dagisväska och lagt kläderna i tvätt, för den ska ju antagligen inte användas förrän till hösten igen. Plockat undan efter dagens matintag och städat köket. Igen. Pratat lite med mamma om midsommar. Vi har ingen direkt ork med något avancerat till midsommar men något vill vi ju göra för ungarnas skull. Så vi lånar min brors husvagn och följer med mina föräldrar till en camping och firar midsommar där. Det brukar ju finnas en hel del att göra för ungarna på en camping över midsommar så det blir nog bra. Ska bli skönt att komma iväg lite, även om det bara är för ett par dagar. Så i början av veckan åker mamma och jag och handlar inför detta så att vi slipper mass-shopping-hysterin framåt torsdagen!

Jag håller också på att göra en sammanställning till vår dopklänning. Vi har en fin klänning som jag och min bror är döpta i och alla våra barn. Men även två av mina kusiner och ett par av den ena kusinens barn. Den andra kusinen har inga barn! Men vi har pratat om att vi ska göra något så att man minns vilka som haft klänningen. Många broderar ju in namn och datum på klänningen, men jag tycker att det blir så kladdigt. Det brukar ju bli flera olika nyanser och stilar på texten och används det av många generationer kan det bli en fasligt massa namn! Så vi tänker "bara" skriva ner det lite snyggt på ett pappar och lägga i en plastficka eller ett kuvert och fästa på galgen till klänningen. Då kan man ju ha med lite mer information också, så vi ska ha alla namnen, datum och kyrka. Vi själva kommer ju ihåg vilka som är döpta i den, men det kan ju vara roligt för kommande generationer att ha en lista över alla som är döpta i den klänningen! Så jag har fått in namn och datum från svägerskan på deras ungar. Bror min måste nog leta upp sin doptallrik och titta på den! Kusinen skulle kolla upp sina ungar och så får jag se om hon även kan kolla sig själv och sin syster annars får jag vända mig till moster och se om hon kommer ihåg! Mig själv kunde jag kolla på min doptallrik och mina ungar kommer jag ju ihåg. Men jag insåg en lite rolig sak när jag kollade på min doptallrik. Jag är döpte den 12:e maj och alla mina tre killar är födda den 12:e olika månader! Lite roligt faktiskt! När det gäller listan tänker jag dock inte göra någon fin datorutskrift utan skriver förhand. För tanken är ju att det ska fyllas på namn på lista i alla fall så då är det ju snyggare om det är handskriver redan från början! Jag vet inte om min kusins dotter använde den dopklänningen till sin sons dop. Gjorde hon det så är vi i så fall inne på tredje generationen nu!

Resten av kvällen kommer jag nog att tillbringa på samma sätt som en stor del av dagen. Med att inte göra många knop alls med andra ord! Och tv:n har väl lika lite att erbjuda som vanligt skulle jag tro. Kristoffer är nog uppe ett tag till har jag en känsla av för han gick i däck på soffan under eftermiddagen. Men efter att han lagt sig så får jag väl se om jag hittar nån film att glo på eller så. En som förhoppningsvis är bättre än den jag såg igår för den var ingen direkt höjdare... Men har jag väl börjat titta på en film vill jag ändå se den färdigt, man vet ju aldrig, den kanske blir bättre! Men det blev då inte gårdagens... Jaja en kanna thé blir det i alla fall!

Hej fisengrisen min!
Idag har det varit en regnig och tråkig dag och Kristoffer har varit lätt rastlös! Mamma har varit trött som skrutt för jag sov riktigt dåligt i natt. Och när jag har svårt att somna kommer det en massa otäcka tankar om den kvällen du lämnade oss för ett nytt liv uppe i himlen. Och då blir det ännu svårare att somna. Men till slut gick det i alla fall! Nästa helg är det midsommar. Jag hade ju tänkt göra kransar till mina killar men nu blir det ju en mindre att göra. Funderade tidigare på att göra en till dig och lägga på din grav men insåg att det blir bättre att sätt en fin bukett midsommarblommor istället. En krans skulle ju bli ful få fort! Men jag skulle ge allt jag äger och har för att få ha dig hos mig igen och göra en krans att sätta på ditt fina huvud. Men jag vet att jag aldrig kommer att få göra det och det gör så fruktansvärt ont. Mamma älskar dig av hela sin kropp och hela sin själ. Och jag saknar dig så mycket att det gör ont. Du är och förblir min lilla underbara fisegris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar