lördag 4 juni 2011

Städat i värmen!

Även denna natten bjöd på bra sömn så jag vaknade pigg och utvilad klockan nio! Ja, jag var ju i och för sig uppe vid halv sju för Kristoffer vaknade då, men jag tog in honom till oss och så sov han vidare. Tanken var ju att vi idag skulle åka till Revsudden så att killarna fick träffa sina kusiner och sin farbror med sambo men de fick visst förhinder så det blev inte av. Så jag ägnade halva dagen åt att städa! Och det var inte lite varmt att ägna sig åt denna sysselsättning idag. Men det gick bra i alla fall och det är skönt nu när det är klart. Det som tog längst tid med dagens städning var nog att vänta på att Alexander skulle bli klar i sitt rum så att jag kunde dammsuga även där inne! Han har alltid så många måsten.... Men jag måste verkligen ta och putsa våra fönster nån dag. Innan har jag sagt att jag inte tänker göra det innan de är klara med vägarbetet utanför, men de är ju klara nu! Nästan i alla fall... Sen sa jag att jag lika gärna kan vänta till den värsta pollen-tiden är över och det tycker jag den verkar vara nu. Jag känner inte själv av pollen men jag tycker inte att utemöbler och liknande blir lika pollen-skitigt längre! Och när jag väl tar hand om fönsterna ska jag även ta ut alla blommor och spola av dom för det behövs verkligen! Kanske även passar på att plantera om ett par stycken... Och så ska vi passa på att byta kattluckan också. Den vi har nu gick ju sönder för flera månader sedan men vi satte lite silvertejp och det håller fortfarande! Men vi köpte hem en ny direkt fast har inte orkat byta den än.

Har även kört fyra maskiner tvätt i dag! Så jag kan verkligen känna mig duktig! Och vattnat. Fast det är inte särskilt ansträngande. Jag gör det just nu. Är så skönt med självbevattnande slangar, man bara sätter på vattnet och går och gör annat sen. Och så hoppas man att man kommer ihåg att stänga av vattnet sen.... Lagat ett par väggamplar har jag också gjort. Och varit och handlat lite. Vi kände att pastasallad med kassler var ett bra middagsalternativ i dag i värmen men vi hade inte så mycket olika grönsaker hemma så vi åkte iväg och handlade det. Kristoffer stannade hemma med Alexander och hoppade studsmatta vilket de gjort nästan hela eftermiddagen och kvällen. Fattar inte hur de orkar! Vi handlade även hem lite glass och tanken var att vi skulle ha den ikväll, men det glömde vi bort! Så det får blir ett näringsrikt och bra mellanmål i morgon eftermiddag istället! På kvällen i morgon ska vi till svärfar/farfar och äta lite middag tillsammans med svågern och hans familj.

Idag har mitt huvud faktiskt klarat av värmen ganska så bra. Fast å andra sidan har jag inte varit ute så himla mycket! Jag var ju inne och städade! Fast jag satt i solen ett tag i eftermiddags och då hade eftermiddagsbrisen satt igång så då kändes det ganska skönt. Och så satt vi ju givetvis ute när vi åt! Och det är för min del en klar nackdel upptäckte jag idag! Enligt min medicindosa var det nämligen tisdag idag! Har missat att ta mina mediciner ett par dagar denna veckan om man säger så... Dosetten ligger alltid på köksbordet just för att jag ska se den när vi äter och på det sätten komma ihåg det! När vi sitter ute blir jag ju inte påmind för den ligger kvar på köksbordet! Men jag tog två doser idag istället. En till lunchen och en till middagen.

Hej älsklingen min!
Idag när jag tittade på dina underbara bröder när de studsade på studsmattan tänkte jag på dig. Det skulle ha varit så härligt att få se dig däruppe med dina bröder! Kunde se framför mig hur de höll dig i dina små händer och hoppade lite försiktigt med dig och du skrattade för fullt! För jag tror att du skulle ha tyckt det var skitkul! Du var ju lite lagom tokig min älskade son! Redan nu tänker jag mycket på måndag. Din dopdag. Det råkar ju också vara Sveriges nationaldag. Vi tog den dagen för att se till att det fanns en riktig och bra anledning att fira den dagen. Din dopdag... Då kommer vi till din grav hela familjen. Mamma saknar dig. Mamma älskar dig. För alltid. För evigt. Min underbart vackra ängel!

1 kommentar:

  1. Hej vännen..
    ...Den 22 februari blev vår familj plötsligt reducerad från 5 till 4 pga att vår älskade, underbara dotter dog av en ovanlig viruskombination...Hon hade precis fyllt 7 år. Kvar står vi med 2 barn som behöver oss mer än någonsin samtidigt som vi försöker skapa en tillvaro som ändå andas hopp om en framtid.
    Jag känner med dig, jag vet vad du skriver om..Stora kramar
    En som är där.

    SvaraRadera