lördag 11 juni 2011

Fyra månader

Sov piss i natt. Den jäkla muskelknuten har jävlats i kvadrat och även lite i trekanter och cirklar tror jag... Spelade ingen roll hur jag låg, det gjorde ont hela tiden! Och när jag väl lyckas somna till en stund vaknar jag av att Kristoffer står jämte sängen och tittar på mig. Fråga inte vad klockan var för det har jag ingen aning om annat än att det var mitt i natten! Men han kröp och emellan oss och sov vidare. Tyvärr var det lite snarkningar som vanligt så att det blev öronproppar i. Sen kan jag ju inte precis säga att jag sov bättre för rörelsemöjligheterna minskade kraftigt! Men lite har jag i alla fall sovit!

Efter vi gått upp och druckit lite frukost tar Kristoffer och jag oss en dusch och sen gör vi oss i ordning. Hela familjen åkte till Jonathans grav och tände ett ljus för honom. Idag var det fyra månader sedan han blev en ängel. Som vanligt tittade vi även på fiskarna och fick se de två stora och ett par mellanstora. Kristoffer var inte helt nöjd med den utdelningen, han ville se fler. Ibland är det halvt omöjligt att få honom därifrån innan han sett fiskarna och det är ju inte alltid de visar sig! Då kan vi få ett litet problem... Efter vi var klara vid graven åkte vi till Maxi för att handla lite. Jag behövde köpa lite ingredienser till muffinsen jag skulle baka för att sälja på morgondagens match. Givetvis slank även en hel del annat ner i vagnen, precis som vanligt! Vi träffade en kär gammal vän utanför affären och pratade en stund. Var länge sen vi träffade henne nu! Våra söner spelade i samma fotbollslag tidigare, men efter att de flyttat bytte hennes son lag och då blir det inte ofta man träffas längre. På väg hem från Maxi somnar Kristoffer i bilen, så då körde i till MediaMarkt. Alexander och jag gick in och Lucas satt kvar hos den sovande fisen. Vi hade lovat Kristoffer att han skulle få Kung Fu Panda så den köpte vi till honom. Alexander fick nån anime-serie, fråga inget mer för jag vet inte... Själv köpte jag Sex and the city 2. Har sett den men vill ha filmen och det har inte blivit av tidigare så idag köpte jag den! Sen åkte vi hem!

Väl hemma igen fixas jag lite pannkakor till lunch. Sen satte sig ungarna i soffan för att kolla på Kung Fu Panda och jag satte mig i sängen och kollade på en film jag ville se. Efter det skulle jag sätta igång med muffinsen. Och då inser jag att jag inte har några formar hemma! Skit också! Jag brukar alltid ha det hemma men givetvis inte idag. Inser då att jag måste ta mig till affären men jag har punka på cykeln och gå gör skitont pga muskelknuten. Kommer då på att jag kan gå tvärs över gården och kolla om grannen har några formar och det hade de så min dag blev räddad! Nu in och baka! Tigermuffins blev det, hoppas de blev goda! Måste dock provsmaka en ikväll för att kolla så att jag inte behöver göra nya i morgon. Enligt receptet skulle de vara i ugnen 10 minuter, men tydligen var dessa formar större än receptets för mina behövde 20 minuter på sig i ugnen innan de var kladdfria!

Efter muffinsen var klara var även middagen klar. Grillad fläskytterfilé, lök, nypotatis och sallad. Gottit! Städade sedan undan efter maten. Kristoffer och Alexander gick ut och körde lite med radiostyrda bilen men sen tröttnade Alexander. Men Kristoffer stannade kvar ute för en granntjej hade kommit ut och lekte med honom. Alexander kom in och så gjorde han och jag äppelpaj. Han ville göra den de hade gjort i skolan på hemkunskapen så den gjorde vi och den blev väldigt god! Därför är jag definitivt inte sugen på att provsmaka en muffins också ikväll... Sen satte jag mig i soffan och kollade på andra delen av en film där första delen visades förra lördagen. Lite småsöt men väldigt förutseende! Men säg den film som inte är det! Det kanske blir ytterligare en film under kvällen, vi får se. Det beror på om jag har ork till det efter att jag skrivit klart här!

Idag har jag mått lite så där halvdant. Det har varit en jobbig dag och det är ju inte så lustigt. Det är ju den 11:e. Och det datumet kommer jag nog alltid uppleva som jobbigt skulle jag tro, oavsett vilken månad det är. Därför kommer jag nog heller inte att orka skriva så mycket idag, jag har helt enkelt ingen riktig ork. Men jag känner att jag ändå behöver och vill skriva lite. Annars protesterar kanske mina trogna läsare och vänner! Fast det är ju inte för er skull jag skriver, det är ju för min egen skull!

Sötaste lilla gullungen min!
Idag klarar inte mamma av att skriva så mycket till dig. Hela familjen var vid din grav och tände ett ljus i dag. Det är ju fyra månader sedan den hemska fredagskvällen inträffade, den kvällen som förändrade våra liv fullständigt. Grattis på din fyramånadersdag som ängel min finaste lilla kille. Mamma älskar dig och mamma saknar dig. Idag, i morgon och för alltid och evigt. Du är ju min son och kommer för alltid att vara det. Det förändras inte av att du bor i himlen och mamma bor på jorden. Du är och förblir min son!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar