torsdag 9 juni 2011

Handlat, städat tvättat...och lite tråkigt besked....

I morse fick jag veta att min älskade vän J och hennes familj inte kan komma i helgen som planerat! Tråkigt! Jag har verkligen sett fram emot att träffa dom igen, men det är inget att göra åt! Det går ju inte alltid som man planerat, så enkelt är det! Men det var i alla fall tråkigt!

Idag har jag varit lite flitig! Efter att Kristoffer lämnades på dagis så startade jag med en tur till Rusta. En lampa jag köpt där var trasig så den bytte jag. Sen blev det en tur till Modehuset. Jag var på jakt efter ett nattlinne i linne-modellen och det har inte varit lätt att hitta! Antingen är det tant-varianter och det vill jag inte ha! Eller så är det syntetmaterial och det är ju inte så himla skönt i denna värmen, jag vill ha bomull som andas! Eller så är det korta linnen med ännu kortare shorts till och det var inte det jag var ute efter heller. Ett vanligt nattlinne i bomull med tunnare axelband, hur svårt ska det kunna vara att hitta när det är sommar! Väldigt svårt har det visat sig! Men till slut hittade jag ett på HM som jag köpte. Det var som ett långt linne med brottarrygg. Grejen är bara att det är typ åtta olika bilder (minst) på Hello Kitty på! Och alla som känner mig vet vad jag tycker om denna jäkla katt! Och jag som verkligen älskar katter annars, men inte denna! Men jag hittade en t-shirt för två år sedan som jag ville ha, men tyvärr fanns den inte i rätt storlek. Det var en svart tröja med Kitty på. Hon hade en snara runt halsen och kryss till ögon och texten "Die Kitty, die". Så nu förstår ni hur mycket jag tycker om denna katt! Men nu var det bara detta nattlinne jag hittat så då fick det bli det i alla fall!

Sen blev det en tur in på CityGross för matinköp. Handlade även en back med vatten och de hade inte bara Loka som de flesta andra verkar ha, utan även Ramlösa. Och Ramlösa svarta vinbär! Den var riktigt god! Men det blev inte så mycket handlat på CityGross för jag var tvungen att åka till Maxi också så jag kunde ju ändå inte köpa färskvaror som hade fått ligga i värmen i bilen! Så sen gick då turen till just Maxi. Och anledningen till att jag var tvungen att åka just dit var för att jag behövde köpa ICA:s kycklinggrilkorv för det är den enda korven mina söta killar äter! Blev en hel del annan mat också... Och när jag var där inne åskade det något otroligt! Det small som bara fanken! Jag trodde inte att det skulle höras så tydligt där inne, men det gjorde det! Och när jag är färdighandlad och ska gå ut till bilen har hela himlen öppnat sig... Tur man har en pappersrulle i bilen, för blöt var bara förnamnet... Det var många som stod innanför och väntade ut regnet men det hade inte jag tid med! Jag behövde hem och fixa lunch innan jag skulle hämta Mr K på dagis! Sagt och gjort, jag åkte hem, fixade lunch, satte mig framför tv:n, tittade på en hyfsat dålig film och åt min lunch. Sen hämtade jag Kristoffer från dagis.

Alexander kommer hem från skolan lagom när jag går så jag pratar med honom när vi kommer hem. Klassen hade stannat till vid kyrkogården på vägen tillbaka från slottet så Alexander hade fått visa dom Jonathans grav. Han hade tänt ett ljus och några hade haft lite frågor. Läraren mailade mig efteråt och sagt att det gått bra, att de tyckt det var väldigt fint och att alla hade tittat när Alexander tände ljuset. Jag tycker att det var väldigt gulligt av dom att göra detta, för jag vet att det betyder mycket för Alexander.

Resten av eftermiddagen gick i städandets och tvättandets tecken. Plocka och dammsuga. Tvätta och hänga, tvätta och hänga....sex maskiner blev det allt som allt idag. När jag dammsög och kom ut i hallen höll jag på att skita på mig av rädsla! I ytterdörren (som var öppen) står det en människa och ropar "Hej! Du hör dåligt" Han hade tydligen både ropat och plingat på dörren i två minuter men jag hade inget hört! Inte så lustigt dock för under de två minuterna dammsög jag sovrummet och lilla toan! Människan i dörren var en gammal bekant till Lucas och mig som stannade till på vägen hem. Han bor bara en liten bit härifrån. Så jag fixade lite kaffe till honom och så snackade vi skit en stund.  Sen kom Lucas hem så då fortsatte jag dammsuga så att jag blev klar nån gång. Lagom när jag var klart med det var det dags för middag och då gick vår vän hem till sig! Efter middagen gick jag till Pressbyrån för jag hade fått ett paket från HM som jag hämtade ut. Ett par byxor och en blus till mig och ett fint linne till Kristoffer, grått med barbarstark på som håller en fotboll! Även tryck av samma figur på ryggen, jättefint och Mr K blev lycklig!

Igår kunde jag konstatera att mina tre absoluta favoritserier har den fruktansvärt dåliga stilen att ta sommaruppehåll nu! Hur ska jag överleva hela sommaren utan DH, Grey´s och Off the map??? Hmmm, återstår att se.. Ett par sevärda serier går fortfarande, men de slutar säkert snart de också...

Och idag har jag glatt konstaterat att jag fått min skatteåterbäring! Yippie!!! 

Nu ska jag snart gå och lägga mig för jag fick precis besked att jag kommer få besök i morgon förmiddag! Det är en gammal klasskompis och vän från grundskolan som kommer. Och med tanke på att vi båda är uppvuxna i Kolboda så får jag nog även tillägga gammal granne trots att vi inte bodde precis jämte eller så, men är man på landet så är det grannar i alla fall! Det ska bli mysigt att träffa henne. Hon var på Jonathans begravning men då hann jag ju inte prata med henne. Och jag vet inte när jag senast pratade med henne! Ja, vi stötte på varandra på CityGross, om det var förra eller förrförra sommaren... Och så ringde hon för ett par veckor sedan och då satt vi och pratade i två timmar! Men i morgon blir det face to face och det är bra mycket trevligare!

Älskade Jonathan!
I morgon kanske inte mamma kommer till din grav. Det är i så fall första gången sedan du begravdes som jag inte går dit en fredag! Jag vill ju alltid gå dit och tända ett ljus på fredagar. Men idag var Alexander vid din grav med sina klasskompisar och då tände han ett ljus för dig. Och på lördag ska vi gå till din grav hela familjen, för då är det fyra månader sedan den hemskaste dagen i mammas liv. Dagen då du lämnade oss... Så därför funderar jag på att hoppa över besöket i morgon. Ljuset Alexander tände idag brinner ju till på lördag kväll. Men jag får se, jag kan hinna ändra mig! Jag älskar dig och jag saknar dig, min älskade fina lilla Jonathan. Och det kommer jag alltid att göra. Du är min fina ängel nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar