tisdag 21 juni 2011

Glasögonen hämtade!

Idag vaknade jag med hemskt stel nacke, men jag hoppas att det ger med sig snabbt för annars blir jag snart dålig med migrän. Och det vill jag ju inte så här lagom till midsommar! Gick upp, gjorde mig och Kristoffer i ordning för vi skulle få lite besök. Vår gamla granne skulle komma med sina ungar. Lek för kidsen och thé och prat för oss mammor! Kanon fördelning! Och idag lekte de riktigt bra, i princip inget tjafs alls! Efter att de åkt hem fixade vi lite lunch och sen var det dags för Lucas att följa med Alexander till tandläkaren. Han blev glad så tandläkaren sa att han inte behövde få de två tänderna utdragna som sitter lite i vägen för de nya. De nya kommer innanför och vid sista besöket var de oroliga att de inte skulle få plats om inte de gamla trillar snart. Men nu sa de att det inte var någon fara, han ska vicka på dom. Märker vi att det ser snett ut eller så ska vi kontakta dom igen.

Lagom när de åkte iväg så ringde telefonen och det var min optiker som sa att mina glasögon var klara så då tog Kristoffer och jag bussen in till stan. Det fick bli ett snabbesök för jag var ju tvungen att vara hemma igen innan Alexander skulle till fotbollen. Så när vi kom in så gick vi till optikern och fick glasögonen justerade. Sen gick vi ner till Baronen där vi först köpte thé på Kahls och sen gick vi till The Body Shop och inhandlade kakao-duschcreme och och i kokosserien köpte jag både bodybutter och duschcreme. Sen tog vi bussen hem igen. Jag sa ju att det fick bli ett snabbesök i stan och det blev det också. Från det att vi klev av bussen till det att vi klev på den igen gick det 30 minuter! Men man kan hinna göra av med väldigt mycket pengar på den korta stunden...

Väl hemma igen så fixade jag lite korv med bröd till Alexander och såg till så att han hade packat ner det han behövde ha med sig till matchen och sen gick han iväg till den tränaren han skulle åka med. Efter det fixade jag nudlar som Kristoffer hade beställt. Gubben åkte iväg tidigare under eftermiddagen för han skulle på möte åt Oskarshamnshållet och kommer nog inte hem förrän ganska sent skulle jag tro. De skulle visst på nån båttur också. Anna kom samtidigt som Alexander gick och sen fixade jag lite middag till henne och mig. Sen var det mest lek och bus med Mr K tills det var läggdags för honom runt halv åtta. Han hade ju inte sovit idag på dagen och haft en del att göra. Först lekandet med kompisarna och sen gå på stan med mamma. Vi tog med vagnen för säkerhetsskull, ifall han skulle bli trött men det blev han inte utan han gick hela tiden. Trodde jag i och för sig att han skulle göra också så länge vi var på stan men jag insåg att det fanns viss risk att han skulle somna på bussen hem och jag hade verkligen ingen lust att riskera att behöva bära hem en sovandes Mr K från busshållplatsen! Men han somnade inte, vilket gjorde honom väldigt lättlagd ikväll. Och tidigare idag hittade Lucas hans favoritnapp som försvann igår. Men i morgon ska jag köpa en till likadan, hoppas bara att de har dom hemma!

Efter Kristoffer somnat satte Anna och jag oss i soffan, drack thé och tittade lite på Äntligen hemma och snackade lite om kommande midsommarplaner och lite övriga planer i sommar. Vi har ju inte så mycket planerat denna sommaren. Finns inte så mycket ork eller lust. Men det blir ju i alla fall Vimmerby sista helgen i juli för då spelar Alexander Bullerbycup och då passar vi även på att ta ett besök på Astrid Lindgrens Värld med Kristoffer. Sen kanske det blir en tur till Halmstad och kanske ett besök på Lidingö till svåger med familj. Men det senare blir nog inte förrän senare i sommar eller under hösten för jag skulle tro att de kommer att vara här nere en hel del i sommar och fixa med sin sommarstuga! Men i övrigt finns inga direkta planer...Vi får ta det lite i taget och se vad som händer helt enkelt!

Anna åkte hem vid nio och strax innan kom Alexander hem. De hade vunnit matchen borta mot Emmaboda men han kom inte ihåg med hur mycket! Men jag läste på FB senare att de vunnit med 3-1 (eller 1-3 om man ska vara noga för det var ju bortamatch...). Så han var nöjd! Nu sitter han och spelar för fullt på datorn i sitt rum men han har visst gjort upp planer med en kompis som kommer hit i morgon. Men jag skulle tro att de planerna inkluderar en viss dator också! Vi kommer ju inte heller att vara hemma för vi måste ner till Kolboda och kolla en grej med lysena på bilen. Behöver nåt instrument som pappa har där. Efter det kan Lucas och Kristoffer åka hem för sen ska mamma och jag till Maxi och handla allt vi behöver till midsommar! Vi tänker verkligen inte åka på torsdag och handla då! Funderar också på att slinka in på Change och inhandla en ny vit bh för den jag har nu börjar bli fruktansvärt sliten och hur mycket den än tvättas blir axelbanden inte riktigt vita igen! Och det är ju inte så snyggt när man har tunna axelband på linnen eller klänningar! Måste in en ny sväng till stan också, gärna i morgon om jag hinner. Annars får jag ta det på torsdag. Har känt nu under kvällen att glasögonen behöver justeras lite till. Det är ju inte alltid man känner det på direkten, oftast behöver man ju ha dom på sig ett tag först. Annars är jag störtnöjd med dom, jag ser så klart och tydligt nu! Dels var det ju lite skillnad på förändring av styrkan från de gamla till de nya, men framför allt så var de gamla så slitna (och gamla) att glaset blivit lite poröst, nästan lite knottrigt! Så nu är det klart bättre!

Snart ska jag nog gå och lägga mig med en bok och försöka sova. Har kommit in i en period då jag sover oroligt igen, men förhoppningsvis går det över igen. Men det gör ju att jag är fruktansvärt trött på dagarna, men jag försöker undvika att vila eller sova då för då försämras ju nattsömnen ännu mer! Och nu gubben hem så nu ska jag ta och vara lite social innan det blir sängen!

Älskade fisen min!
Idag har vi haft lekkompisar till Kristoffer här. Flera gånger tittade lilltjejen på kortet av dig som vi har på köksbordet och sa "bebis". Ja du min fina lilla bebis, vad jag önskar att du var här hos mig! När det är andra barn här hemma och leker känns det ännu tommare utan dig. Jag saknar dig så mycket att jag vissa dagar inte vet vart jag ska ta vägen med min smärta. Jag älskar dig min älskade son, nu och för alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar