torsdag 23 juni 2011

Sista förberedelserna!

Idag var det bara att stiga upp och ta itu med allt som skulle göras idag. Började med att packa det mesta vi behöver ha med oss över helgen. Sen en tur in till stan för att justera glasögonen. En sväng till Clas Olssons för att hämta den undanlagda parasollfoten, eller rättare sagt den halva parasollfoten! Så efter midsommar kan vi kolla om det funkar som vi hoppas och vill! Sen var det en tur till MAXI för att inhandla det som glömdes igår. Och i och med att vi inte skulle ha mer än 5 saker så gick det riktigt smidigt. Handla mycket på ett sånt ställe en dag som denna, nej tack! Det slippar jag gärna! Men nu gick det som sagt smidigt, inte ens nån kö över huvudtaget vid självscanningskassorna! Sen åkte vi hem och lagade lunch. Medan vi var iväg kom Alexander hem från sin övernattning. De hade haft kul! Killen han sov hos var ju den killen som var här igår. Han heter Jonathan och jag tycker det är så svårt att höra nån säga det namnet till nån annan än min lilla fisunge! För att inte tala om hur jobbigt det är för mig att säga Jonathan till nån annan än min älskade unge! Men som sagt, kul hade han haft och nu satte han igång och packade!

Efter lunchen packade jag ihop det sista och packade ut allt i bilen. Nu ska sambon duscha och sen är vi nog färdiga för avfart! Och skulle vi glömt nåt gör ju inte det så mycket, vi måste ju ändå hem en sväng både i morgon och på lördag för att titta till katten. Vill gärna att hon ska få ny mat varje dag och gärna en liten klapp också! Och så vill jag ju se till att hon mår bra! I morgon blir det även en tur till Jonathans grav för att tända fredagsljuset. Förra midsommaren glömde vi Jonathans ersättning och flaskor hemma när vi åkte till Kolboda! Skitsmart! Som tur var insåg jag det precis innan Lucas hunnit ta sin lunchsnapps så det var bara till att åka till affären och handla! Denna midsommar har jag packat ner Kristoffers välling och flaska! Och blöjor! Så nu tror jag inte att jag glömt nåt... Laptopen tar jag det sista jag gör innan vi åker. Vill ha den med så att ungarna kan kolla på lite film om de får tråkigt för vi har inte tagit med nån tv. Och så kanske vi löser frågan med internet också. Vi har inte riktigt bestämt om vi ska bry oss om det eller inte. Gör vi det inte så blir det antingen inga nya inlägg alls under helgen, eller så blir det väldigt korta som görs via mobilen. Men även om vi fixar internet så är det inte säkert att det blir nya inlägg ändå! Det beror ju liksom lite på om jag orkar/vill/har tid till det! Men den som lever får se!

Och nu vill jag passa på att hälsa alla mina kära läsare en helt underbar midsommar!

Hej min älskling!
I morgon är det midsommar och mamma, pappa, Alexander och Kristoffer kommer inte att vara hemma. Jag vet inte om jag kommer kunna skriva till dig under helgen, men vi får se, kanske så! Men annars så får du ha en helt underbar midsommar hos alla molnen och alla andra fina änglar och så hörs vi om ett par dagar! Fast i morgon kommer jag till din grav och tänder det traditionella fredagsljuset för dig min älskade son! Jag älskar dig. Jag saknar dig. För alltid. För evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar